کد خبر: ۱۷۶۶۳۲
زمان انتشار: ۱۵:۲۰     ۰۵ آبان ۱۳۹۲
یک منبع وابسته به وزارت خارجه فرانسه با اشاره به ادامه تلاش‌های کشورهای غربی برای وادار کردن مخالفان سوری برای شرکت در نشست ژنو۲ از ناتوانی مخالفان سوری در اتخاذ تصمیمات مستقل پرده برداشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، یک مسئول برجسته در وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: کشورهای غربی به منظور تشویق مخالفان برای شرکت در نشست ژنو2 تلاش گسترده ای انجام داده اند و هدف از برگزاری نشست اخیر لندن نیز در راستای تشویق مخالفان سوری برای شرکت در نشست ژنو بود.

این مسئول فرانسوی بیان کرد: ائتلاف موسوم به ملی سوریه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که بسیاری از مخالفان هنوز این ائتلاف را به رسمیت نمی شناسند و غربی ها می کوشند که ائتلاف مخالفان سوری را قانع کنند که حضور آنها در نشست ژنو2 بر وجهه و مشروعیت آنها می افزاید.

مسئول فرانسوی می افزاید: بعید است که مخالفان سوری قدرت تصمیم گیری درباره مشارکت یا عدم مشارکت در نشست ژنو داشته باشند زیرا تصمیمات نهایی در جایی دیگر(اشاره به سعودی ها بدون ذکر نام آنها) گرفته می شود.ائتلاف مخالفان سوری برای تصمیم گیری نهایی نشست خود را به نهم ماه آینده موکول کرده اند.

این درحالی است که اخضر الابراهیمی پس از حرف و حدیث های فراوانی که درباره بی طرفی و حرفه ای بودن از سوی مسئولان سوری وجود داشت و اینکه دمشق درهای خود را تا زمان پایبندی کامل به بی طرفی نخواهد گشود وجود داشت اما نماینده دبیر کل سازمان ملل از بیروت در چارچوب سفر منطقه ای خود به دمشق می رود.

الاخضر ابراهیمی به جز عربستان و امارات که از پذیرش وی خودداری کردند از بیشتر کشورهای منطقه ای جمله ایران دیدار کرد.

از سوی دیگر هیثم مناع رئیس هیئت هماهنگی ملی وابسته به مخالفان سوری برخی کشورها را متهم به مانع تراشی بر سر برگزاری نشست ژنو کرد و افزود: از جمله این کشورها سعودی است که می کوشد که این نشست را به شکست بکشاند.

این درحالی است که مجله فارین پالسی آمریکا از اختلافات میان وزیر خارجه آمریکا به عنوان حامی برگزاری نشست ژنو2 برای حل سیاسی بحران سوریه و مشاوران و معاونان برجسته وی که خواستار لغو آن هستند خبر داد.

از سوی دیگر اردوغان توبراک معاون رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه اعلام کرد: رجب طیب اردوغان قصد دارد طی ماه های آینده گام های برای آشتی و صلح با سوریه بردارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها