کد خبر: ۱۷۶۴۴۸
زمان انتشار: ۱۷:۳۶     ۰۴ آبان ۱۳۹۲
به دنبال رکود ایجاد شده در بخش فولاد و صنایع کشور، فروش محصولات فولادی کاهش یافته است و در عین حال مدیران فولاد سازی خواستار تغییر سیاست های کلان کشور از جمله رفع محدودیت صادرات محصولات فولادی باهدف رشد تقاضا و فروش و افزایش ارز آوری برای کشور شده اند.

به گزارش بولتن نیوز، این کارشناسان بازار فولاد معتقدند که اگرچه ظرفیت فولاد کشور برای توسعه و پیشرفت اقتصاد روبه افزایش است اما در مقاطعی که بازار دچار رکود می شود باید با ایجاد مشوق و آزادسازی صادرات، امکان رشد فروش محصولات فولادی ایجاد شود.

غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز، در خصوص مشکلات صنعت فولاد در کشور گفت: ما طبق برنامه پیش بینی خود باید تا سال 1404 به رقم ظرفیت بیش از 55 میلیون تن فولاد در سال برسیم.

زارعی افزود: ولی این در حالی است که اکنون ما 7میلیون دلار واردات فولاد به کشور داریم و نشان می دهد که ما فاصله زیادی با افق مد نظر داریم.

عضو کمیسیون صنعت و معدن افزود: متاسفانه در کشور نیاز سنجی درست و معقولی در خصوص مصرف میزان فولاد در کشور وجود ندارد و در صورتی که بتوان نیاز کشور به فولاد را بسنجیم قادر خواهیم بود تا با حمایت از تولید داخلی، به اشتغال و صنعت کشور نیز کمک کنیم.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس افزود: نگاه به صادرات به عنوان یک اصل باید در تولید داخلی کشور مطرح باشد و دولت و مجلس نیز باید در زمینه تسهیل امر صادرات به کمک تولید کنندگان فولاد کشور بشتابند

وی افزود: باید شرایطی فراهم شود تا سرمایه گذار و تولید کننده فولاد در کشور مورد حمایت قرار بگیرد و صادرات و واردات به سمتی حرکت کند که تولید کنندگان داخلی آسیب نبینند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها