کد خبر: ۱۷۶۳۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۰۴ آبان ۱۳۹۲
بغداد تلاش دارد واشنگتن را متقاعد کند به منظور مقابله با القاعده، هواپیماهای بدون‌ سرنشین و جنگنده‌های اف ۱۶ را هرچه سریع‌تر تحویل دهد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الشرق الاوسط»، عراق تلاش دارد تا هرچه سریعتر به هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده‌های اف 16، برای مقابله با عناصر القاعده در غرب عراق، دست یابد. به ویژه که شاخه‌های عراقی و سوری القاعده تحت عنوان «داعش» با یکدیگر ادغام شده‌اند و علیه رژیم «بشار اسد» فعالیت می‌کنند.

«صفاء الشیخ» معاون مشاور امنیت ملی عراق گفت: پاسخ اولیه دولت آمریکا نسبت به این درخواست مثبت بود اما هنوز این هواپیماها تحویل بغداد نشده است و ما خواستار تحویل فوری این تسهیلات هستیم.

بر اساس این گزارش، «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق در سفر هفته‌ آینده‌اش به آمریکا، بر ضرورت تسریع روند تحویل این هواپیماها به بغداد تاکید خواهد کرد.

واشنگتن آگوست گذشته با تحویل یک سامانه پدافند موشکی کامل به ارزش 2.6 میلیارد دلار و جنگنده‌های اف 16 در پاییز 2014 موافقت کرده بود.

شیخ تصریح کرد که آگر آمریکا از دادن تجهیزات ضروری نظامی به عراق خودداری کند عراق آن را از طریق کشورهای دیگر تامین خواهد کرد.

عراق همچنین برای تجهیز ارتش خود توافقنامه‌ای تسلیحاتی به ارزش 4 میلیارد دلار با روسیه امضا کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها