کد خبر: ۱۷۶۳۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۰۴ آبان ۱۳۹۲
یک نویسنده معروف آمریکایی، اوباما را یک رئیس جمهوری امپریالیست دانست که سیاست‌هایش مشابه جمهوریخواهان است و تصریح کرد که آمریکا حقوق بین المللی را زمانی که با منافعش منطبق است می پذیرد.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "جرمی اسکاهیل"، از نویسندگان و خبرنگاران معروف آمریکایی که به بسیاری از کشورهایی که آمریکا در آنجا عملیات نظامی به راه انداخته سفر کرده است،  در بخشی از گفتگو با روزنامه آلمانی "فرانکفورتر روند شای"، از شدت گرفتن عملیات‌های جنگی مخفی آمریکا و عملیات پهپادهای آمریکایی خبر داده و گفت: این مسئله  بر ایده استثناگرایی آمریکا و این ایده که آمریکا یک جایگاه ویژه ای در جهان دارد مبتنی است. اوباما در به وجود آمدن چنین ایده ای سهم دارد.زمانی که وی سخن می گوید این مسئله مشخص نمی شود، اما وقتی ما می بینیم که چه مشاوران و همکارانی گرد وی حلقه زده اند این مسئله واضح می شود که وی یک رئیس جمهوری امپریالیست است.

وی در ادامه گفت: اوباما معتقد است که آمریکا برای پیروزی در مبارزه علیه تروریسم می تواند به بمباران دیگر کشورها رو آورد. زمانی که یک گروهی در هر کجای دنیا از نظر آمریکا خطرناک به نظر می رسند باید انتظار یک حمله مرگبار از طرف ایالات متحده را داشته باشند. بنابراین آمریکا حقوق بین المللی را زمانی می پذیرد که با منافع خود منطبق است. به این ترتیب اوباما سیاست جمهوریخواهان را در پیش می گیرد، اما در عموم این سیاستها را بهتر جلوه می دهد.

اسکاهیل در ادامه گفت: اوباما سعی می کند کشتار هدفمند انسانها را به عنوان اقدامی قابل قبول در سیاست آمریکا مشروعیت ببخشد و توجیه کند. اکثر آمریکاییها این سیاست اوباما را درست ارزیابی می کنند و فکر می کنند که به این ترتیب هیچ سرباز آمریکایی کشته نمی شود و این اقدامات امنیت آنها را بیشتر می کند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد که آمریکا در عملیاتهای هواپیماهای بدون سرنشین خود انسانهایی را بمباران می کند که اصلا نمی داند آیا آنها واقعا تروریست هستند. آمریکا تنها تروریست بودن آنها را به واسطه برخی بررسی ها احتمال می دهد. اوباما در این گونه عملیاتها در نقش دادستان،قاضی،هیئت منصفه و جلاد عمل می کند.

وی همچنین تصریح کرد که حداقل اوباما بر این عقیده است که یک جنگ قانونی را هدایت می کند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو این ادعای آمریکا که درعملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا غیر نظامیان کشته نمی شوند را مزخرف کامل دانسته و گفت: دولت آمریکا به سادگی هر قربانی این گونه عملیاتها را تروریست ارزیابی می کند و تازه زمانی که یک خبرنگار در این باره تحقیق کرده و از کشتار غیر نظامیان خبر می دهد، آمریکا هم به این مسئله اعتراف می کند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت که در آمریکا در حال حاضر یک جنگ علیه روزنامه نگراران و خبرنگاران هم وجود دارد. من مرتبا بعد از سفرهای خودم در فرودگاه دستگیر شده و مورد بازخواست قرار می گیرم. من اسنادی در این باره دارم که بسیار نگران کننده است.

وی افزود:  کاخ سفید این پیغام را فرستاده است که تو فقط باید اطلاعات رسمی را منتشر کنی، از جمله مثلا خبر کشته شدن بن لادن در عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا. البته داستان واقعی این واقعه کاملا نادرست بود؛ در این عملیات یک مبارز خطرناک کشته نشد که سلاحی برای دفاع از خود در اختیار داشته باشد، بلکه یک مرد پیر بی دفاع در اتاق خوابش به قتل رسید.

وی در ادامه از جاسوسیهای اطلاعاتی از خود و هک شدن کامپیوترش توسط سازمانهای امنیتی آمریکا خبر داده و گفت: اوباما (در سایه مشروعیت بخشی به سیاستهای جاسوسی آمریکا) یک آسیب جدی را به آمریکا وارد می کند. وی از ابتدای دوره ریاست جمهوری خود این شانس را داشت که مناسبات کشور خود با بقیه دنیا را به صورت مثبت تغییر دهد. به جای آن وی بخصوص عملیاتهای هواپیماهای بدون سرنشین که نقض کننده حقوق بشر هستند را توجیه کرد. دنیا توانست این درس را بگیرد که در اصل تفاوتی نمی کند که چه کسی در کاخ سفید قدرت در آمریکا را در دست می گیرد و سیاستهای این کشور هیچ تغییری نمی کند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو از حمایت های تسلیحاتی و آموزشی سازمان جاسوسی سیا به شورشیان سوری خبر داده و در بخش پایانی این گفتگو خاطر نشان کرد که اوباما بر این عقیده است که در سایه عملیاتهای مخفی جنگی یک جنگ تمیز تر را در پیش گرفته است، اما در اصل وی یک جنگ سرد علیه ترور را هدایت می کند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها