کد خبر: ۱۷۶۳۱۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۰۴ آبان ۱۳۹۲
نخست وزیر دولت موقت مصر مواضع کشورهای عربی که پس از انقلاب ۳۰ ژوئن به مصر کمک کرده‌اند بویژه امارات، عربستان، اردن و کویت را ستود.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الشرق، «حازم الببلاوی» شب گذشته در دیدار با اقلیت مصری مقیم امارات گفت که موضع امارات پس از انقلاب 30 ژوئن مبنی بر حمایت از مصر، مرحله جدیدی را در روابط بین دو کشور آغاز کرد.

وی اشاره کرد که دو ملت امارات و مصر روابط برادرانه و انسانی مستحکمی با هم دارند و دیپلماسی امارات نقش سرنوشت‌سازی را در تغییر مواضع بسیاری از کشورها در قبال انقلاب ژوئن ایفا کرد و در حمایت اقتصادی به منظور رفع مشکلات و بحران‌های حاد مصر سهیم بود.

ببلاوی اشاره کرد که مصر از کاهش ثبات امنیت پس از انقلاب 25 ژانویه رنج‌های زیادی متحمل شد اما دولت وی توانست امنیت را بازگرداند و شهروند مصری احساس می‌کند که دولتی هست که از جان و مایملک وی حمایت می‌کند.
وی بر اجرای نقشه راه تاکید و اشاره کرد که اولویت دولت وی پرونده امنیت است و در کنار آن به پرونده‌های سیاسی و اقتصادی نیز اهتمام دارد.

برخی رسانه‌های خبری مصر نیز به نقل از ببلاوی گزارش دادند که دولت وی قادر نیست 100 درصد امنیت را بازگرداند اما با این حال سعی می‌کند وضعیت به گونه‌ای باشد که شهروند مصری احساس امنیت بکند.

ببلاوی همچنین اشاره کرد که مسائلی وجود دارد که باید فورا حل شود و مهم‌ترین آن محور امنیتی و اقتصادی است و مصر نیز همانند یک مرد بیماری است که دوره نقاهت خود را سپری می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها