کد خبر: ۱۷۶۲۳۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۰۴ آبان ۱۳۹۲
سخنگوي وزارت کشور عربستان سعودي تاکید کرد: کسانی که به صورت اینترنتی٬ این اعتراض از پیش برنامه ریزی شده را حمایت کنند٬ قوانين سايبري عليه آن‎ها اعمال خواهد شد.
به گزارش 598 به نقل از ابنا، مقامات سعودي به فعالان اينترنتي آن لاين نسبت به حمايت از اعتراض برنامه‌ريزي شده زناني که قوانين رانندگي صرفا براي مردان در پادشاهي عربستان سعودي را به چالش کشيده‌اند هشدار داده‌اند.

قرار است زنان عربستانی که گواهینامه خود را از دیگر کشورها اخذ کرده‎اند در اعتراض به قانون منع رانندگی زنان در این کشور دست به تظاهرات بزنند.

گفتنی است که در عربستان سعودی زنان و دختران حق رانندگی ندارند و طبیعتا به آن‎ها گواهینامه داده نمی‎شود.

مشکلات بوجود آمده در این کشور٬ به این دلیل قوانین و احکام سخت گیرانه است که مردم را ناچار به موضع گیری می‎کند و در مقابل نیز سران و مقامات کشوری٬ این موضوع را برنمی‎تابند.

سخنگوي وزارت کشور عربستان سعودي روز گذشته ـ جمعه سوم آبان ـ اظهار داشت: هرگونه اعتراض به قانون منع رانندگی زنان٬ چه حمایت اینترنتی از این جنبش و چه تظاهرات٬ را سرکوب خواهیم کرد.

شایان ذکر است٬ اينترنت نقش کليدي در هماهنگي تظاهرات زنان سعودی در اين پادشاهي فوق محافظه‌کار ايفا مي‌کند.

«ترکي الفيصل» در ادامه تهدیدات خود گفت: کسانی که به صورت اینترنتی٬ این اعتراض از پیش برنامه ریزی شده را حمایت کنند٬ قوانين سايبري عليه آن‎ها اعمال خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها