کد خبر: ۱۷۶۲۱۲
زمان انتشار: ۰۰:۵۰     ۰۴ آبان ۱۳۹۲
رئیس اندیشکده وزارت اطلاع‌رسانی سوریه تاکید کرد، حاشیه‌هایی وجود دارد که بر تصمیم آمریکا در برگزاری ژنو 2 تاثیر گذاشته، ولی ما در سوریه خواهان برگزاری آن برای شروع مذاکرات ملی و رسیدن به راه‌حلی 100% داخلی هستیم.

«ملاذ مقداد»، سیاستمدار سوری و رئیس اندیشکده وزارت اطلاع رسانی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق گفت که سخنان اخیر «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه کاملا شفاف و واضح بود و وی در سخنان خود تمام مسائل را به صورت کامل توضیح داد.

مقداد افزود: مردم سوریه از آغاز بحران به خوبی می‌دانند که توطئه‌ای بزرگ علیه آنها و کشورشان طراحی شده و از ابزارها و روش‌های متعددی برای تبیین این دشمنی با ملت سوریه استفاده شد.

این سیاستمدار سوری گفت: پر واضح است که آمریکا اولین عامل و طراح اصلی این توطئه است که هدف آن تنها سوریه نبود، بلکه هدف نهایی و اصلی آمریکا امت اسلامی و عربی و سراسر منطقه بود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های وزارت اطلاع رسانی سوریه افزود: بشار اسد در سخنان اخیر خود متجاوزان به امت عربی و اسلامی و دلالان خون ملت سوریه را عامل و متهم اصلی حوادث جاری در سوریه دانست، کسانی که به سرسپرده، دست نشانده و مزدور سیاسی بیگانگان تبدیل شدند و برای جلب رضایت آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ایش و تحقق استراتژی آنها در منطقه و فراهم کردن زمینه ایجاد کشوری یهودی و ادامه تسلط بر سرنوشت امت عربی دست به کشتار و خونریزی در سوریه و دیگر کشورهای منطقه می‌زنند.

این فعال سوری اظهار داشت: بشار اسد در سخنان خود با پیگیری موضوعی حوادث توضیح داد که حاشیه‌های متعددی وجود دارد که موجب شده بر موضع آمریکا در برگزاری یا عدم برگزاری ژنو 2 تاثیر بگذارد و اجازه ندهد که آمریکا در این خصوص تصمیم قطعی را اتخاذ کند.

با این حال مقداد تاکید کرد که آمریکا طراح و پایان دهنده بحران سوریه است و نباید اجازه دهد، عاملی یا عواملی موجب برهم خوردن برگزاری این کنفرانس شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های وزارت اطلاع رسانی سوریه گفت: ما در سوریه خواهان برگزاری این کنفرانس برای شروع مذاکرات واقعی میان طرف‌های داخلی سوری برای رسیدن به یک راه حل صد در صد داخلی هستیم، مذاکراتی همه طرف‌های داخلی سوری در آن شرکت کنند.

مقداد با اشاره به اینکه ما می‌دانیم، باید از حوادث منطقه و جهان درس بگیریم و باید هوشیار باشیم که حرف اول و آخر را ملت سوریه بزنند،‌ گفت: ما امروز آنچه در نتیجه سردرگمی و خیالبافی در کشورهای وابسته به آمریکا اتفاقی می‌افتد، را شاهد و ناظر هستیم و به خوبی می‌دانیم،‌ برخی شروط برای برگزاری ژنو 2 هنوز فراهم نشده است.

ملاذ مقداد گفت: ما باید واقع‌بین باشیم، همگان به خوبی می‌دانند که تنها راه حل بحران سوریه راه حل سیاسی است و این راه حل نمی‌تواند از طریق تعیین پیش‌شرط تحقق یابد و هرگونه پیش‌شرط به معنای درک نادرست از واقعیت‌های موجود است.

وی ادامه داد: بسیاری از طرف‌ها و کسانی‌که برای حضور در ژنو 2 پیش شرط تعیین می‌کنند، در هیچ‌کدام از مسائل سیاسی و سطوح بین المللی دارای تاثیرگذاری نیستند، بلکه تنها افراد و طرف‌هایی هستند که آمریکا و برخی طرف‌های منطقه‌ای به آنها هویت بخشید‌ه‌اند.

مقداد با بیان اینکه چنین طرف‌ها و افرادی را حتی نمی‌توان نماینده جنبشی سیاسی نامید، چراکه فعال سیاسی و اپوزیسیون را همه می‌شناسند، گفت: ما موجودیت اپوزیسیونی را به رسمیت می‌شناسیم که مخالف دخالت‌های خارجی بوده و بر حاکمیت ملی تاکید کند، چه با نظام فعلی موافق و چه مخالف باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها