کد خبر: ۱۷۵۹۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۲۴ مرداد ۱۳۹۰
تعداد تصاوير مستهجن استفاده شده از زنان در رسانه‌هاي غربي طي سال‌هاي گذشته افزايش درخور توجهي را نشان مي‌دهد، حال آنكه در خصوص مردان چنين اتفاقي نيفتاده است.
به گزارش جهان به نقل از روزنامه انگليسي ديلي‌ميل، بر اساس نتايج يك پژوهش، پس از مطالعه بر روي ۱۰۰۰ تصوير مختلف در مجلات منتشر شده از ۴۳ سال قبل تاكنون، هرچند افزايش ابتذال در تصاوير زنان و مردان، هردو به چشم مي‌خورد اما اين ابتذال با شدت بسيار بيشتري در تصاوير منتشر شده از زنان رخ داده است.

بنابراين گزارش، افزايش اين ابتذال در تصاوير زنان در حدود ۸۹ درصد بوده است. در حالي كه ابتذال شديد در تصاوير منتشر شده از مردان افزايشي ۲ درصدي را نشان مي‌دهد، اين افزايش در تصاوير زنان ۶۱ درصد بوده است كه نشانگر رويكرد كلان رسانه‌هاي غربي به جنسيت زن است.

بنابر نتايج اين پژوهش، زنان هنرپيشه و آهنگساز در مجلات موسوم به "رولينگ استون" به شكل زناني به نمايش درمي آيند كه آماده خودفروشي هستند. اين امر هم براي زنان و هم براي مردان نتايج ناخوشايندي را در بر داشته است.

زنان در اين تصاوير به اشخاصي تنزل مي‌يابند كه آماده ارضاي تمايلات جنسي ديگر افراد هستند و همين امر به خشونت و تجاوز عليه زنان در جوامع غربي مشروعيت بخشيده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها