کد خبر: ۱۷۵۸۸۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۰۱ آبان ۱۳۹۲
بانک توسعه آسیا از چین و ژاپن خواست تا علی رغم تنش های دیپلماتیک و سیاسی، همکاری خود را برای مقابله با تاثیرات مخرب تغییرات آب و هوایی افزایش دهند.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بانک توسعه آسیا از قدرت های اقتصادی یعنی چین و ژاپن و همچنین همسایگان آنها کره جنوبی و مغولستان خواسته است تا مرکز مشترکی برای تحقیقات آب و هوایی تاسیس کرده و برای جلوگیری از افزایش تولید گازهای گلخانه ای تلاش کنند.

بر اساس این گزارش بانک توسعه آسیا از کشورهای آسیایی خواسته است تا همکاری های خود را برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای و مقابله با تاثیرات منفی و مخرب تغییرات شدید آب و هوایی ارتقا دهند چرا که همکاری کشورهای آسیایی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای موجب افت هزینه ها خواهد شد.

استفان گراف معاون بانک توسعه آسیا تاکید کرد، کشورهای شرق آسیا بیش از 30 درصد گازهای گلخانه ای جهان را تولید می کنند. کاهش تاثیرات مخرب ناشی از تولید گازهای گلخانه ای و همه مسائل مربوط به آن باید مورد توجه کشورهای آسیایی قرار گیرد.

وی تصریح کرد، اکنون باید برای جلوگیری از تاثیرات منفی تولید گازهای گلخانه ای اقدام کرد چرا که تاخیر در این مورد موجب افزایش چشمگیر هزینه های در آینده خواهد شد.

بانک توسعه آسیا از این 4 کشور آسیایی خواسته است تا هر سال 37 میلیارد دلار برای توسعه زیر ساخت های لازم برای مقابله با تولید گازهای گلخانه ای و تاثیرات مخرب آن بر تغییرات آب و هوا سرمایه گذاری کنند.

این بانک در ادامه افزود، تاثیرات مخرب تغییرات آب و هوایی طی 4 دهه گذشته بیش از 340 میلیارد دلار به تولیدات کشاورزی منطقه آسیب وارد کرده است.

بانک توسعه آسیا تاکید کرد، تغییرات آب و هوایی و تولید گازهای گلخانه ای یک مشکل مشترک در منطقه است و تنها با همکاری کشورهای آسیایی حل و فصل خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها