کد خبر: ۱۷۵۸۵۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۰۱ آبان ۱۳۹۲
رییس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان ضمن انتقاد از سیاست آمریکا در رابطه با سوریه بر لزوم حمایت از شورشیان این کشور تاکید کرد.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شاهزاده ترکی فیصل السعود رییس هیات مدیره مرکز مطالعات اسلامی ملک فیصل و رییس سابق سازمان اطلاعات عربستان سعودی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی المانیتور اظهار داشت: سطح بالایی از ناامیدی در میان افکار عمومی این کشور پادشاهی از عملکرد دولت آمریکا نه تنها در مقابل فلسطین بلکه به همان اندازه در رابطه با سوریه وجود دارد.

وی در رابطه با سیاست آمریکا با مخالفان سوری گفت که نباید با این مخالفان به شیوه‌ای که آمریکا با  آنها برخورد کرد، رفتار شود.سفیر خارجه سابق عربستان در آمریکا، بر لزوم حمایت نظامی از شورشیان میانه رو تاکید کرد تا مذاکرات واقعی بتواند آغاز شود.

این مقام سعودی همچنین در رابطه با روابط ایران و عربستان گفت،‌ دو کشور ارتباط مستقیمی بایکدیگر دارند اما اختلافاتی میان تهران و ریاض در رابطه تحولات لبنان، سوریه،عربستان و عراق وجود دارد.

عربستان سعودی یکی از حامیان اصلی شورشیان سوریه است و از زمان آغاز بحران این کشور پشتیبانی گسترده اطلاعاتی، دیپلماتیک، سیاسی و نظامی از گروه‌های شبه‌نظامی به عمل آورده است.

دولت سوریه بیش از دو و نیم سال است که با آشوب و بحران داخلی مواجه است، بر اثر این خشونت‌ها تعداد زیادی از مردم از جمله نیروهای امنیتی و نظامی جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که ناآرامی‌های کشورش توسط بعضی دولت‌های منطقه‌ای و غربی‌ برنامه‌ریزی و هدایت می‌شود در همین زمینه گزارش‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد تعداد بیشماری از شورشیان دارای تابعیت  خارجی هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها