کد خبر: ۱۷۵۸۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۰۱ آبان ۱۳۹۲
روز گذشته روزنامه وال استریت ژورنال و رویترز در گزارشی اعلام کرده بودند که "بندر بن سلطان" رئیس دستگاه جاسوسی عربستان، اعلام کرده که به دلیل مواضع آمریکا در مورد سوریه و ایران، ریاض روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهد.

به گزارش 598 به نقل از جام، شبکه اسکای نیوز عربی امروز خبر داد که "ماری هاف"  معاون سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا عربستان به واشنگتن پیام داده که روابط خود با آمریکا را کاهش خواهد داد گفت : بر اساس اطلاعات من هنوز چنین پیامی از سوی عربستان سعودی به وزارت خارجه آمریکا ارائه نشده است.

 

بنا بر این گزارش، هاف افزود : همکاری و روابط ما با عربستان همچنان مستحکم بوده و ما برای تلاش های آنها در موراد مختلف ارزش قائلیم.

 

این مقام آمریکایی بعد از آن بروز تنش در روابط عربستان و آمریکا را تکذیب کرد که روز گذشته روزنامه وال استریت ژورنال و رویترز در گزارشی اعلام کرده بودند که "بندر بن سلطان" رئیس دستگاه جاسوسی عربستان، اعلام کرده که به دلیل مواضع آمریکا در مورد سوریه و ایران، ریاض روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهد.

 

این دو رسانه غربی در گزارش خود نوشته بودند : بندر بن سلطان به دیپلمات های اروپایی گفته است واشنگتن فرصت اقدام موثر در بحران سوریه و حل بحران خاورمیانه را از دست داده و در حال نزدیک شدن به تهران است. این در حالی است که خودداری مقامات آمریکایی از حمایت از مداخله نظامی عربستان در اعتراضات بحرین در سال 2011، خشم ریاض را به دنبال داشته است.

 

عربستان پیشتر نیز طی اقداماتی از جمله انصراف از عضویت غیردائم در شورای امنیت سازمان ملل خشم خود را از نزدیکی روابط واشنگتن-تهران به نمایش گذاشته است.

 

گفتنی است رژیم صهیونیستی نیز مانند دولت عربستان نگران به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 و کاهش فشارها به این کشور از سوی غرب است. این موضوع محور اصلی گفتگوهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه آمریکا در روز چهارشنبه است.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها