کد خبر: ۱۷۵۷۶۸
زمان انتشار: ۲۰:۰۸     ۳۰ مهر ۱۳۹۲
رييس کميته داوران فدراسيون فوتبال مي‌گويد دليل تاخير در پرداخت حق‌الزحمه داوران از فصل سيزدهم اين است که مي‌خواهند مبلغ اين حق‌الزحمه را افزايش دهند اما اين افزايش مبلغ بيش از يک ماه است که منتشر دستور علي کفاشيان است.
فريدون اصفهانيان در توضيح چرايي پرداخت نشدن حق‌الزحمه داوران در فصل سيزدهم ليگ برتر در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: با توجه به اينکه چهار، پنج سال است که حق‌الزحمه داوران افزايش نداشته به رييس فدراسيون نامه‌اي نوشتيم که اين افزايش در مجمع پيش‌رو مطرح و تصويب شود.

وي ادامه داد: اکنون ميزان حق‌الزحمه داوران براي هر بازي 500 هزار تومان است که ما نظر داريم آن را 60 درصد افزايش دهيم. اين نامه را بيش از يک ماه قبل به کفاشيان داده‌ايم ولي هنوز هيچ جوابي داده نشده است. مسوولان بايد سنگ تمام بگذارند تا اين افزايش رقم بخورد چون با وضعيت فعلي کار سخت است.

در روزهاي اخير و با شدت گرفتن اتهام‌زني‌ها عليه داوران، کم بودن دستمزد داوران به عنوان يکي از دلايل گرايش آنها به فساد و تباني عنوان شده است. اصفهانيان در اين باره گفت: درست است که دستمزدها کم است اما فکر نمي‌کنم داوري به اين خاطر کم کاري کند. حقوق معلم‌ها هم کم است. خودم معلم هستم و پس از 30 سال خدمت ماهي 700، 800 هزار تومان مي‌گيرم.

وي افزود: مسوولان بايد بدانند که اگر حق‌الزحمه داوران براي هر بازي يک ميليون تومان باشد و در طول سال هميشه به ميدان برود، يعني 30 بازي را قضاوت کند، دستمزدش مي‌شود 30 ميليون تومان که در برابر پول‌هاي رد و بدل شده در فوتبال رقمي نيست.

رييس کميته داوران فدراسيون فوتبال ادامه داد: پارسال و دو سال قبل، فدراسيون با مشکلات مالي روبه‌رو بود. ان‌شاءالله امسال با کمک وزارت ورزش و جوانان مشکلات حل شود. در دو سال گذشته وزارتخانه کمکي نکرد. امسال انتظارات از فدراسيون به دليل صعود تيم ملي به جام جهاني بيشتر است.

وي افزود: اين روزها هرکسي از مديرعامل و مربي گرفته تا افراد ديگر درباره داوري حرف مي‌زنند در حالي که قضاوت فوتبال يک کار تخصصي است. متاسفانه اين افراد روي داوران فشار مي‌آورند در حالي که اين همه مشکل براي داوران هست که يکي از آنها حق‌الزحمه کم است. داوران ما داراي شغل‌هاي ديگري هستند و مشغله کاري دارند. تا کي بايد اين وضعيت براي داوران وجود داشته باشد.

به گزارش ايسنا، سرمربي پاس همدان در اظهار نظري گفته است که دو روز پيش از ديدار تيمش برابر پيکان در ليگ دسته يک، فردي با او تماس گرفته و گفته اگر مبلغ خاصي پول ندهد، تيمش بازنده مي‌شود.

رييس کميته داوران فدراسيون فوتبال در اين باره هم گفت: بارها گفته‌ام که اگر فدراسيون به تنهايي توان حل اين مشکلات را ندارد، از نهادهاي ديگر کمک بگيرد. در روزنامه خواندم که افشين پيرواني گفته در دوران مربيگري‌اش در استيل‌آذين، پزشک تيمش گفته فلان داور مبلغي پول خواسته تا تيمش را برنده کند. من مي‌گويم خيلي‌ها ممکن است از ظرف داور حرف بزنند در حالي که داور خبر نداشته باشد. در آن ماجرا هم شايد پزشک تيم براي خودش پول خواسته است.

اصفهانيان در ادامه درباره صحبت‌هاي علي دايي مبني بر اينکه اصفهانيان به جاي آنکه بگويد 8 ميليون تومان براي دايي پول نيست، ثابت کند که حق با داورش بوده، گفت: نمي‌خواهم چيزي را ثابت کنم. منظورم اين بود که کميته انضباطي وقتي جريمه‌اي مي‌کند بايد بازدارنده باشد. معلوم است که بازدارنده نبوده که دايي کارش را تکرار مي‌کند.

وي ادامه داد: ببينيد کي‌روش در بازي تيم ملي برابر کره‌جنوبي چه رفتاري کرد که بلافاصله اخراج شد؟ دايي از مربي کدام تيم بزرگ ياد گرفته که اين رفتارها را انجام دهد؟ او اسطوره فوتبال ايران است و مردم به او احترام مي‌گذارند پس بايد سعي کند مانند يک اسطوره رفتار کند. اگر من نوعي مشکل دارم با مدرک ثابت کنند نه اينکه آبروي مرا ببرند.

اصفهانيان درباره آخرين وضعيت پرونده محسن قهرماني هم گفت: او هيچ يک از اتهاماتي را که عليه‌اش مطرح است قبول ندارد و مي‌گويد که مساله را از طريق مراجع قانوني پيگيري مي‌کند.

وي درباره اينکه – بنا به گفته علي دايي – از شکايت باشگاه نفتون از محسن قهرماني بيش از چهار ماه مي‌گذرد، اظهار کرد: بررسي پرونده بايد تا به حال نتيجه مي‌داد. اگر دليل و مدرکي هست ببرند و ماجرا را تمام‌کننده ما نمي‌خواهيم بي‌دليل از کسي دفاع کنيم اما رسانه‌اي کردن اتهامات پيش از اثبات آنها درست نبوده است. بايد اين «نگاه منفي به همه داوران» تمام شود.

وي در ادامه گفت: نهادهايي مثل کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي و وزارت اطلاعات وارد ماجرا شده‌اند. بايد همه اين کارها يک کاسه شود تا هرچه زودتر تمام شود.

اصفهانيان در پايان گفت که براي تعيين تکليف مساله افزايش حق‌الزحمه داوران به صورت حضوري با کفاشيان، تاج، بهروان و آيت‌اللهي صحبت کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها