شاید بتوان گفت پورشه پانامرا ۲۰۱۴ تنها چهار دربای است که هر راننده ای را به چالش میکشد. شتابگیری در هر دوری از موتور راننده را ناامید نمیکند و چسبندگی به سطح جاده بی نظیر است.
مدل پانامرا S E-Hybrid پورشه در نمایشگاه شانگهای چین ۲۰۱۳ معرفی شد.این خودرو را می بایست اولین هیبریدی plug-in در کلاس خودش به حساب آورد. اما چرا پورشه از میان این همه نمایشگاه، شانگهای را برای معرفی پانامرای ۲۰۱۴ انتخاب کرد؟ جواب این سوال واضح است. بازار چین بعد از ایالات متحده، دومین بازار بزرگ پورشه در جهان لقب گرفته و جالبتر آنکه خود آلمان در رده سوم قرار دارد! ناگفته نماند که چین همچنین بزرگترین بازار فروش کاین است.
پورشه پانامرا ۲۰۱۴ خودروی سدان چهار درب چهار سرنشینی است که صندوق عقبی به شکل خودروهای هاچبک دارد و در ۹ تیپ: پایه، پانامرا ۴، S ،۴S ،S E-Hybrid ،GTS، توربو، ۴S Executive با فاصله بین دو محور بیشتر و توربو Executive در دسترس است. در مدل پایه پانامرا، یک موتور شش سیلندر خورجینی که نیروی خود را به چرخهای عقب منتقل میکند، در کنار رینگهای ۱۸ اینچی، چراغهای جلوی زنون با قابلیت تنظیم اتوماتیک، چراغهای LED، سنسور پارک جلو و عقب، سانروف، درب صندوق برقی، تهویه مطبوعدونقطهای، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ جهت، یخچال و تودوزی چرم، از امکانات استاندارد این خودرو محسوب میشود. همچنین صفحه نمایشگر ۴٫۸ اینچی اطلاعات راننده، سیستم رهیاب با صفحه ۷نمایش اینچی، بلوتوث و سیستم صوتی با ۱۱ عدد بلندگو از دیگر امکانات استاندارد پانامرا هستند. تنها تفاوت پانامرا ۴ با مدل پایه این است که به سیستم چهارچرخ متحرک (AWD) مجهز میباشد.
تمام پانامراهای ۲۰۱۴ مجهز به ترمز ضدقفل، سیستم کنترل پایداری، کیسههوای جانبی جلو و عقب، کیسههوای پردهای، دیسکهای ترمز سرامیکی و دوربین دید عقب هستند. در تست ترمزگیری نیز پانامرا ۴S و پانامرا توربو با ترمزهای استاندارد توانستند با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، پس از طی کردن به ترتیب ۳۳ و ۳۴ متر مسافت، ایست کامل کنند. این میزان در GTS مجهز به دیسکهای سرامیکی به ۳۳٫۵ متر رسید.
موتور هشت سیلندر در مدلهای S و ۴S قدرت و سرعت بالایی را در اختیار راننده قرار میدهد که با فشار بر روی پدال گاز، هر علاقمند به خودروای را به وجد میآورد. از هر نظر پورشه پانامرا خودرویی خاص میباشد که رقیبی جدی برای خودروهایی مثل آئودی A8 ،S8، بامو سری ۷، جگوار XJ و مرسدس-بنز کلاس S است. صفحه کیلومترشمار از پنج دایره مجزا تشکیل شده است که در وسط دورموتور و در طرفین نیز کیلومتر شمار، صفحه نمایشگر راننده و سایر نشان دهندهها قرار دارند. صندلیهای اسپرت بدن را به خوبی دربر گرفته و محافظت میکنند. طراحی کنسول وسط نیز شما را یاد ۹۱۱ جدید میاندازد.
شاید بتوان گفت پورشه پانامرا ۲۰۱۴ تنها چهار دربای است که هر راننده ای را به چالش میکشد. شتابگیری در هر دوری از موتور راننده را ناامید نمیکند و چسبندگی به سطح جاده بی نظیر است. غرش موتور و صدای اگزوز، دلانگیزترین موسیقیای است که میتوانید در حین رانندگی با پانامرا به آن گوش دهید. پانامرا خودرویی دو شخصیتی است که به جای خود رامترین و لوکسترین خودروی جاده میشود و در جای خود تبدیل به خودرویی میشود که توانایی سر به سر گذاشتن با تمام خودروهای قدرتر از خود را دارد. بله، در پورشه هیچ خطایی جایز نیست، به جز خطای راننده!