کد خبر: ۱۷۵۷۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۲۴ مرداد ۱۳۹۰
هفته نامه آلمانی اشپیگل : سرخوردگی نسل جوان و افزایش شکاف میان فقیر و غنی در اروپا بویژه در ناآرامی های اخیر در انگلستان احتمالا (بزودی) این انفجار و طغیان را به برخی کشورهای دیگر اروپایی نیز منتقل خواهد کرد.
 

 به گزارش 598 به نقل از واحد مرکزی خبر ، هفته نامه آلمانی اشپیگل در تحلیلی  در اینباره نوشت: به نظر می رسد خشم جوانان اروپایی، کانون و نقطه انفجار این عصبانیت و برآشفتگی در سراسر قاره اروپا به شمار رود.

این هفته نامه چاپ آلمان با اشاره به اینکه نارامی های خشونت طلبانه ای که این روزها در لندن و سایر شهرهای این کشور بوقوع پیوسته است، زنگ خطر را برای سیاستمداران غربی به صدا درآورده است، نوشت: در حال حاضر سرخوردگی که در میان سایر ملل اروپا نیز مشاهده می شود از درصد بالایی برخوردار است.

این در حالی است که با گسترده شدن شکاف میان فقیر و غنی در اروپا بعید نیست که کانون بعدی انفجار در شماری دیگر از کشورهای (اروپایی) باشد. اشپیگل سپس به ناآرامی ها یی که چند روز پیش ، جوانان انگلیسی در خیابانهای چند شهر بزرگ کشورشان موجب شدند، اشاره و تصریح کرد: حجم این خشونت ها تا بدان جا بود که دیوید کامرون، نخست وزیر انگلستان، تعطیلات تابستانی خود را نیمه کاره رها کرد و برای رسیدگی به وضع پیش آمده حتی نمایندگان پارلمان را نیز از تفرجگاه هایشان فراخواند.

با وجودی که دولت کامرون، معترضان حوادث اخیر در این کشور را بزهکار و جنایتکارانی خوانده است که می خواهند انگلستان را به هرج و مرج بکشند اما این، تنها بخشی از واقعیت است.

به نوشته این هفته نامه  شکاف و تقسیم بندی بوجود آمده میان فقیر و غنی، روز به روز در کل اروپا در حال رشد است.

این گزارش با اشاره به اینکه گسترش این شکاف در نهایت منجر به تمهید یکسری سیاستهای ریاضت اقتصادی در اروپا شد که بطور خاص برای بحران زده ترین کشورهای اروپایی نظیر یونان، اسپانیا و ایتالیا در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: با اجرای سیاست صرفه جویی و ریاضت اقتصادی در این کشورها، خدمات تامین اجتماعی و نیز بودجه مدارس و مراکز آموزشی؛ همینطور مراکز بهداشتی و درمانی به حداقل رسید تا جایی که امروز، هر شهر اروپا به محلی محدود کننده، بویژه برای جوانان اروپایی تبدیل شده است.

حتی وضع آلمان ثروتمند نیز به لحاظ کاهش بودجه قابل تامل است.

این گزارش با اشاره به اینکه هم اکنون دولت آلمان از نظر تامین بودجه کشوری در مضیقه است، نوشت: کنفرانس ملی مبارزه با فقر در آلمان بتازگی در خصوص بدتر شدن چشم انداز (اقتصادی) جوانان آلمانی هشدار داد.

آلمان کنونی قطع سرویس ها و خدمات رفاهی (دولتی) برای جوانانش را اینطور توجیه می کند که برای یافتن جوانان (واقعا) نیازمند و تخصیص کمکهای اعانه ای و خیریه در ایستگاههای قطار کل کشور، پایگاههایی را پیش بینی کرده است.

این هفته نامه چاپ آلمان سپس برای ارائه سندی که نشان دهد در آلمان نیز استفاده از خشونت (در میان نسل جوان) در حال توسعه است، یکم ماه مه گذشته را یادآوری کرد که به مناسبت روز جهانی کارگر، دو محله "کرویتسبرگ" برلین و "شانسن فیرتل" هامبورگ به خشونت کشیده و صحنه ناآرامی و آشوب شد.

به نوشته روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه، ناآرامی های اخیر در انگلستان در آینده از خاک این کشور فراتر خواهند رفت.

هم اکنون بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از توسعه آنچه که رسانه های آلمانی آنرا را "شرایط سبک انگلیسی" می خوانند در ترس و واهمه اند. به باور رسانه های آلمانی، قاره اروپا احتمالا پاییزی انفجاری را تجربه خواهد کرد؛ تجربه ای که برخی از کارشناسان حتی نام آنرا "بحران دموکراسی در اروپا" نیز گذاشته اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها