کد خبر: ۱۷۵۵۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۳۰ مهر ۱۳۹۲
مديرعامل ذوب آهن گفت: «شك ندارم مسلمان يكي از مسافران جام‌جهاني خواهد شد و نمي‌توانم او را دودستي تقديم پرسپوليسي‌ها كنم. به هر حال بايد حساب همه چيز را بكنم.»

598؛ محمد رويانيان اين روزها سخت پيگير اين است تا براي نيم‌فصل دوم، محسن مسلمان بازيكن جوان و تاثيرگذار ذوب‌آهن را پرسپوليسي كند. در اين ميان، مديران ذوب‌آهن هم هر روز به تعداد شرط‌هاي‌شان براي معاوضه اين بازيكن اضافه مي‌كنند تا شايد بتوانند پرسپوليسي‌ها را از جذب مهاجم ملي‌پوش‌شان منصرف كنند.


پيرامون اين مسايل گفتگويي را با سعيد آذري مديرعامل ذوب‌آهن انجام داديم كه در ادامه از حضورتان مي‌گذرد.


* هر روز شرايط جذب محسن مسلمان را براي پرسپوليسي‌ها سخت‌تر مي‌كنيد و يك شرط جديد مي‌گذاريد. چرا؟
- به هر حال صحبت از معاوضه بازيكن فيكس تيم است و نمي‌توانم مفت و مسلم اين بازيكن را از دست بدهم.


* مي‌توان گفت شرايط فعلي كه شما براي معاوضه مسلمان و براي پرسپوليسي‌ها در نظر گرفته‌ايد، مصداق ضرب‌المثل "سنگ بزرگ علامت نزدن است" هست. اينطور نيست؟
- اين ما نبوديم كه براي معاوضه مسلمان خواهش و تمنا كرديم. پرسپوليسي‌ها پيشنهاد معاوضه اين بازيكن را دادند و ما هم براساس عرف ديپلماسي، با آنها وارد مذاكره شديم.


* حالا آيا واقعا قصد معاوضه اين بازيكن را داريد؟
- ما شرايط خودمان را مطرح كرده‌ايم و اگر پرسپوليسي‌ها اين شرايط را بپذيرند، با آنها پاي ميز مذاكره مي‌نشينيم و در نهايت به يك نتيجه كلي مي‌رسيم. ما كه به پيشواز پرسپوليس نرفتيم و بازيكن‌مان را به حراج نگذاشتيم. مديران اين باشگاه بودند كه براي جذب مسلمان ابراز تمايل كردند.


* به نظر خودتان دريافت مبلغ 500 ميليون تومان، جذب دو بازيكن پرسپوليس (غريبي و خانزاده) و دريافت 20 درصد حق رشد صادقيان فقط در ازاي دادن يك بازيكن معقول و منطقي است؟
- مثل اينكه شما فراموش كرده‌ايد كه مسلمان يكي از بهترين بازيكنان تيم‌مان است. اصلا تمام اين شرط‌ها را لغو مي‌كنم و معاوضه مسلمان را مشروط به ذوب‌آهني شدن خلعتبري مي‌كنم. به هر حال اگر قرار است يك‌بازيكن تاثيرگذارمان را بدهيم بايد يك بازيكن تاثيرگذار هم بگيريم. در غير اين‌صورت پرسپوليسي‌ها بايد تمامي شرط و شروطي كه قبلا گذاشته بودم را قبول كنند. غريبي و خانزاده كه در پرسپوليس بازي نمي‌كنند، ذخيره هستند اما مسلمان فيكس تيم‌مان است. اين بازيكن سال‌هاست در ذوب‌آهن بوده و در اين تيم رشد پيدا كرده است. شك ندارم مسلمان يكي از مسافران جام‌جهاني خواهد شد و نمي‌توانم او را دودستي تقديم پرسپوليسي‌ها كنم. به هر حال بايد حساب همه چيز را بكنم.


* آيا پيش خودتان يك حساب سرانگشتي كرده‌ايد تا ببينيد اين معاوضه چقدر براي پرسپوليسي‌ها آب مي‌خورد؟
- حساب من دقيق است، خيال‌تان راحت! همين كه صادقيان را مفت از دست داديم برايمان كافي است.


* پس مي‌خواهيد تلافي آن انتقال را در همين معاوضه سر پرسپوليسي‌ها درآوريد؟
- دنبال تلافي كردن نيستيم. اگر صادقيان را مفت از دست داديم به خاطر زيركي و زرنگي مديران پرسپوليس نبوده، بلكه به خاطر بي‌كفايتي و بي‌تدبيري مديران وقت ذوب‌آهن بوده است. معلوم نبوده كه در آن زمان در باشگاه چه خبر بوده است. اگر آن زمان خودم مديرعامل ذوب‌آهن بودم، محال بود صادقيان را از دست بدهيم. كاري مي‌كردم كه صادقيان براي هميشه قيد رفتن به پرسپوليس را بزند. اين بازيكن از سرمايه‌هاي باشگاه‌مان بود و نبايد آنطور راحت اين بازيكن را از دست مي‌داديم.


* پس اينطور كه از صحبت‌هاي‌تان پيداست، مسلمان را تحت هيچ شرايطي از دست نخواهيد داد و به همين دليل هم آن همه شرط مطرح كرده‌ايد؟
- هنوز هيچ‌چيز مشخص نيست. مذاكره مي‌كنيم تا ببينيم به كجا مي‌رسيم.


* لوكا گفته دل مسلمان با ذوب‌آهن نيست، يعني تلويحا اعلام كرده اين بازيكن را نمي‌خواهد. درست همان حرف‌هايي كه پيرامون صادقيان هم عنوان مي‌شد و در نهايت هم شاهد جدايي وي از ذوب‌آهن و سرخپوش‌شدن اين بازيكن شديم.
- بعيد مي‌دانم اين حرف لوكا باشد. اگر دل مسلمان با ذوب‌آهن نبود، اين فصل و با توجه به پيشنهادات خوبي كه داشت، سعي مي‌كرد تحت هر شرايطي شده از تيم جدا شود. مسلمان از بهترين و باتعصب‌ترين بازيكنان حال حاضر تيم‌مان است.
روزنامه گل
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها