کد خبر: ۱۷۵۲۹۱
زمان انتشار: ۱۸:۳۴     ۲۹ مهر ۱۳۹۲
روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، شهردار نیویورک امروز (دوشنبه) به عنوان برنده جایزه یک میلیون دلاری "نوبل یهود" معرفی خواهد شد.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در گزارش نیویورک تایمز آمده است، مایکل بلومبرگ نخستین دریافت‌کننده جایزه نوبل یهود است که یک موسسه خیریه یهودی به همراه اسرائیل حامیان مالی آن هستند.

در این گزارش اضافه شده، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این جایزه را در ماه مه در بیت‌المقدس به وی اعطا خواهد کرد.

بنا بر نوشته روزنامه نیویورک تایمز، این جایزه توسط گروه بشردوستانه "سفر پیدایش" بنا نهاده شده است. این گروه موسسه خیریه‌ای است که توسط میلیاردرهای یهودی روس تاسیس شده و هدفش این است که افرادی را که ارزش‌ها و دستاوردهایشان الهام‌بخش نسل‌های آینده یهود خواهد بود، ارج نهند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقام‌های کمیته جایزه اعلام کرد، بلومبرگ به خاطر سابقه عملکرد و خدمات عمومی برجسته و نقشش به عنوان یکی از بزرگترین افراد بشردوست دنیا انتخاب شد.

مایکل بلومبرگ در این رابطه گفت، وی مفتخر است که به عنوان برنده جایزه اعلام شود.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سال‌ها پیش، پدر و مادرم ارزش‌های یهود و اخلاقیاتی را به من القاء کردند؛ ارزش‌هایی که در سراسر زندگی‌ام حضور دارد و در هر جنبه از کارم در تجارت، دولت و بشردوستی راهنمای من است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها