کد خبر: ۱۷۵۲۵۱
زمان انتشار: ۱۸:۱۲     ۲۹ مهر ۱۳۹۲
معاون اول وزیر امور خارجه آمریکا امروز در دیدار با معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس‌ جمهوری روسیه در مسائل خاورمیانه، اوضاع کنونی سوریه با مرکزیت تلاش برای برگزاری کنفرانس ژنو ۲ را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در مسائل خاورمیانه و "ویلیام برنز" معاون اول وزیر امور خارجه آمریکا امروز در مسکو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که در جریان این مذاکرات طرفین اوضاع کنونی پیرامون سوریه، با تمرکز بر مشارکت مسکو و واشنگتن برای هر چه سریعتر به جریان افتادن راه حل سیاسی بحران در این کشور از طریق برگزاری کنفرانس بین المللی ژنو-2 با هدف اجرای توافقات صورت گرفته در تاریخ 30 ژوئن سال 2012 را مورد بررسی قرار دادند.

جزییات مذاکرات طرفین فاش نشده است.

روز گذشته "نبیل العربی" دبیرکل اتحادیه عرب در کنفرانس مطبوعاتی در قاهره اعلام کرد که کنفرانس ژنو-2 در تاریخ 23 ماه نوامبر سال جاری برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که ویلیام برنز روز یکشنبه برای یک سفر چند روزه وارد مسکو شد. وی قصد دارد در جریان مذاکرات خود با مقامات بلندپایه روسی طیف وسیعی از مسائل مربوط به روابط دوجانبه و بین المللی و همچنین همکاری‌های تجاری و سرمایه گذاری بین روسیه و امریکا را مورد بررسی قرار دهد. توجه  اصلی در مسائل بین المللی روی اوضاع سوریه و برنامه هسته‌ای ایران متمرکز خواهد بود.

ویلیام برنز که یکی از بلندپایه ترین و با تجربه ترین مقامات وزارت خارجه آمریکا محسوب می‌شود، کارشناس مسائل روسیه است و از سال 2005 الی 2008 سفیر ایالات متحده در مسکو بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها