کد خبر: ۱۷۵۲۴۶
زمان انتشار: ۱۸:۱۰     ۲۹ مهر ۱۳۹۲
پس از ناکامی کشورهای اروپایی در به شکست کشاندن نظام سوریه، اخیرا خبرها از درخواست این کشورها برای همکاری پنهانی با نظام دمشق در امر مبارزه با تروریست‌هایی حکایت دارد که نگران بازگشت این گروه‌ها به کشورشان هستند.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، پس از آنکه بسیاری از کشورهای اروپایی از تغییرات اساسی در نظام سوریه و براندازی نظام بشار اسد ناامید شدند، این کشورها اخیر به همکاری امنیتی با نظام سوریه در امر مبارزه با تروریسم روی آورده‌اند.

بر اساس این گزارش، اولویت برای اروپایی‌ها احیای همکاری امنیتی با دمشق برای مقابله با خطرات بازگشت صدها تروریست اروپایی به کشورهایشان است و گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که برخی کشورهای اروپایی اعلام کرده‌اند که تجهیزات پیشرفته نظامی و اطلاعاتی را در اختیار نظام سوریه قرار می‌دهند تا از این طریق بتوانند قبل از بازگشت آنها به کشورشان، ترویست‌ها را در خاک سوریه نابود کنند.

گفته می‌شود فرانسه منبع اصلی صدور تروریسم به سوریه است چرا که تعداد تروریست‌های فرانسوی تباری که از ماه می به سوریه رفته‌اند، 2 برابر شده‌اند. «وین» پایتخت اتریش محل اصلی انتقال افراد به سوریه است به این ترتیب که افراد به ترکیه و سپس به سوریه منتقل می‌شوند. آلمان نیز از دیگر کشورهای اروپایی است که تروریست‌ها از این کشور به سوریه سرریز می‌شوند.

سفر تروریست‌ها از اروپا به سوریه این نگرانی را به دنبال دارد که این افراد پس از حضور در سوریه، با قابلیت‌های بیشتری برای اقدامات تروریستی به اروپا برگردند.

بر اساس گزارش روزنامه السفیر چاپ لبنان، دمشق از طریق بیروت با چند مسئول امنیتی اروپا دیدار کرد و در همین رابطه یک منبع امنیتی که کاروان مسئولان اروپایی به دمشق برای دیدار با «علی مملوک» رئیس امنیت ملی سوریه را همراهی کرده بود، گفت که مسئول اطلاعات آلمان به تنهایی در ماه‌های گذشته 5 بار به منطقه سفر کرده است.

بر پایه این گزارش، مسئولان سازمان‌های اطلاعاتی بلژیک، ایتالیا، اسپانیا و دیگر کشورهای غربی نیز به دمشق سفر کرده و احیای همکاری امنیتی را که مقدمه‌ای برای شکل‌گیری معامله‌ای است که در ژنو حاصل خواهد شد، درخواست کردند.

مسئولان امنیتی اروپا همچنین دستیابی به اطلاعات و اسامی ترویست‌های اروپایی که احتمالا تعداد آنها یک هزار جنگجو می‌رسد، خواستار شدند. 

بر اساس این گزارش، دمشق هر گونه همکاری امنیتی با کشورهای اروپایی را به بازگشایی سفارت این کشورها در دمشق و اعزام برخی دیپلمات‌ها به دمشق مشروط کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها