کد خبر: ۱۷۵۰۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۲۹ مهر ۱۳۹۲
روزنامه فرانسوی فاش کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا میلیون‌ها تماس تلفنی و نیز پیامک را در فرانسه، شامل مکالمات افراد برجسته حوزه اقتصادی و سیاسی، ضبط کرده است.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ روزنامه لوموند امروز (دوشنبه) در گزارشی اعلام کرد که که آژانس امنیت ملی آمریکا میلیون‌ها تماس تلفنی در فرانسه را ضبط کرده است. 

این سازمان از 10 دسامبر تا 8 ژانویه 2013 در حدود 70/3 میلیون تماس تلفنی در فرانسه را ضبط کرده است. 

بر اساس این گزارش، آژانس امنیت ملی آمریکا در برنامه‌ای با اسم رمز "یو‌اس-985دی" تماس های تلفنی و پیامک‌های برخی شماره‌های مشخص را ضبط کرده است.

لوموند اعلام کرده که آژانس امنیت ملی آمریکا نه تنها تماس‌های افراد مظنون به دست داشتن در عملیات‌های تروریستی را ضبط می‌کرده بلکه در استراق سمع تماس‌های تلفنی افراد رده بالای حوزه اقتصادی و سیاسی نیز دست داشته است. 

مقامات آمریکایی تاکنون از اظهارنظر درباره افشاگری‌های این روزنامه اجتناب ورزیده‌اند. 

این مقاله لوموند پس از آن منتشر شد که مطالب هفته‌نامه اشپیگل آلمان نشان دادند که مأمورین آمریکایی ایمیل‌های فلیپه کالدرون، رئیس‌جمهور سابق مکزیک، را هک کرده‌اند. 

پس از این افشارگری‌ها مقامات مکزیکی اعلام کردند که در اسرع وقت از مقامات آمریکایی درباره این رویدادها توضیح خواهند خواست. اسنودن، که به روسیه پناهنده شده است، توسط آمریکا و به اتهام جاسوسی و اتهامات دیگری در ارتباط با افشای اسناد محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا تحت تعقیب است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها