کد خبر: ۱۷۵۰۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۲۳ مرداد ۱۳۹۰

عضو جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از سهم​خواهی​ها در میان اصولگرایان گفت: جامعتین برخلاف برخی دوستان، نگاه حداکثری دارد و در را به روی همه طیف​ها باز کرده است.

حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب در گفت​وگو با خبرآنلاین درباره نقش آفرینی آیت​الله مهدوی​کنی در میان اصولگرایان، با بیان اینکه اصولگرایی بازگشت به اصول و توجه به مرجعیت و فقاهت است، افزود: جامعتین که هم اکنون  بحث وحدت اصولگرایان را دنبال می​کند، ادعای حزبی بودن ندارد که بخواهد رقیبی برای دیگران باشد. بلکه به دنبال این است تا از تنش​ها کم کند و اصولگرایان به یک وحدت حداکثری برسند. اما برخی از گروه​ها معتقد به کم کردن افراد درجبهه اصولگرایی هستند.

وی با بیان اینکه تز این دوستان این است که «هر چه اصولگرایی ناب​تر، بهتر»، افزود: انتقاد این جریان به جامعتین این است که چرا آقای لاریجانی و قالیباف در کمیته وحدت اصولگرایان کرسی دارند.

نواب با اشاره به جایگاه آیت​الله مهدوی​کنی در میان اصولگرایان، ادامه داد: در این شرایط، چه کسی بهتر از آیت​الله مهدوی​کنی که همیشه در طول تاریخ انقلاب با سعه صدر با مسائل برخورد کرده و سعی کرده طیف​های مختلف اصولگرا را زیر چتر اصولگرایی حفظ کند، در این مساله حق نظر دادن دارد.

وی گفت: جامعتین از حدود یک سال و نیم قبل اصول و باید و نبایدهای خود را تعیین کرده و با یک نگاه حداکثری دنبال وحدت اصولگرایان بودند. اما گروه​هایی هستند که معتقدند هر چه اصولگرایی ناب​تر باشد بهتر است. ولی جامعتین با آغوش باز و فراگیر دنبال جذب حداکثری بوده و هستند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم 14 خرداد و  دیدار با مسئولان نظام در ماه رمضان، افزود: ایشان جذب افراد را یکی از مصادیق تقوا دانستند، حال چگونه است که برخی بر محدود کردن اصولگرایی اصرار دارند؟ ظاهرا امر بر برخی از دوستان اصولگرا مشتبه شده و فکر می​کنند در بین مردم اقبالی دارند.

وی در واکنش به اینکه برخی معتقدند ریش سفیدی دیگر در میان اصولگرایان جایگاهی ندارد، اظهار داشت: ریش سفیدی اگر همراه با تعقل و تدبیر باشد، اتفاقا ممدوح است و آیت​الله مهدوی​کنی به عنوان رئیس مجلس خبرگان و یکی از علمایی که بعد از مقام معظم رهبری بیشترین اقبال عمومی را درجامعه دارد، کارنامه​اش مشخص است. ضمن اینکه شعارهای ایشان در همه دوره​ها  روشن و شفاف بوده است و طرفدار حضور همگان در انتخابات است.

نواب در ادامه به برخی از سهم​خواهی​ها در میان اصولگرایان اشاره و افزود: این امور به طور طبیعی هست، ولی در عمل تجربه انتخابات نشان داده شده است که کدام گروه​ها در میان مردم مقبولیت بیشتری دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها