کد خبر: ۱۷۴۷۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۲۲ مرداد ۱۳۹۰
امروزه فرهنگ و اخلاق ورزشی در بین برخی فوتبالیستها و تماشاگران ایرانی، از آن موارد کم یابی است که متاسفانه به سختی می توان گوشه ای از آنرا در میادین ورزشی کشورمان پیدا نمود.

به گزارش سرویس ورزشی بی باک، یادمان نمی رود دیدار تیم فوتبال کشور عزیزمان را با تیم ملی عربستان سعودی که برای صعود به جام جهانی 2010 در تهران برگزار شد و تیم کشورمان در آن بازی ابتدا از حریف سعودی خود یک بر صفر جلو افتاد و همین نتیجه کافی بود تا همه تماشاگران حاضر در ورزشگاه یکصدا با فریادهای "سلطان علی دایی" ، عشق خود را به ستاره موفق سالهای فوتبال ایران به نمایش بگذارند و او را تا عرش بالا ببرند امّا در عین ناباوری تنها چند دقیقه بعد ناگهان ورق برگشت و تیم ایران دو گل پیاپی از تیم حریف دریافت کرد و همین تماشاگران عاشق سلطان علی دایی به یکباره تمام عزت این ستاره فوتبالی را جلوی چشمش به باد تمسخر گرفتند و تا می توانستند از دایی یک چهره منفور و پلید ترسیم کردند.

بعد از آن ماجراهای ناخوشایند که منجر به چندماه دوری این ستاره فوتبالی از میادین ورزشی شد کاشانی دایی را به پرسپولیس آورد و تا زمانیکه دایی در پرسپولیس مربیگری می کرد، عده ای در سرکوهای ورزشگاه، همه همت و تلاششان بر این بود تا تماشاگران را تحریک کنند و بخاطر کسب نتایج ضعیف این تیم، دایی را به فحش و ناسزا بکشند و خدمات سالهای سال او به ورزش کشور و مردم را نادیده بگیرند امّا زمانی که دایی از پرسپولیس رفت و حمید استیلی بعنوان یکی از بااخلاق ترین بازیکنان سابق و مربیان فعلی کشورمان هدایت این تیم را به عهده گرفت، باز با کسب چند نتیجه ضعیف این مربی در ابتدای فصل، عده ای سیستم فحاشی خود را فعال کردند و در ماه مبارک رمضان براحتی یکی از برترین اسطوره های فوتبالی کشور را بی غیرت خواندند!



براستی مشکل از کجاست؟ آیا اسطوره هایی چون دایی و استیلی که تمام همت و تلاش خود را برای رشد و ترقی فوتبال این کشور صرف نموده اند، آنچنان که برخی می گویند، بی غیرت و بی همت می باشند یا این تماشاگر ایرانی است که هرگز سعی نکرده تا اخلاق حرفه ای و ورزشی خود را به گونه ای رشد دهد تا با دریافت اولین سیگنال ناخوشایند، ناموس و غیرت طرف مقابل را سیبل تهمت و ناسزا قرار ندهد؟!

به هر حال زمانی می توان شاهد لیگ حرفه ای در کشورمان باشیم که همه عوامل با هم به سوی حرفه شدن پیش روند.

فوتبالیست با اخلاق حرفه ای، مربی حرفه ای، تماشاگر حرفه ای ، مدیران حرفه ای و امکانات حرفه ای از لوازم فوتبال حرفه ای است و این موارد همچون زنجیری می مانند که عدم استحکام و پاره گی یک حلقه، منجر به توقف روند پیشرفت فوتبال حرفه ای در کشورمان خواهد شد.

از همین رو جا دارد تا تماشاگران و علاقمندان فوتبال در کشور عزیزمان، قبل از هتک حرمت اسطوره های ورزشی که سالهای سال برای ملت و کشور افتخار آفرینی کرده اند ، و متهم نمودن آنها به بی غیرتی، همت خود را در جهت بالا بردن دایره صبر و تحمل و کسب اخلاق حرفه ای و ورزشی بسنجند.

گفتنی است در حاشیه دیدار دو تیم فوتبال پرسپولیس و شهرداری تبریز هواداران تيم فوتبال پرسپوليس بر عليه سرمربي تیم محبوبشان از هیچ شعار ناپسندی خودداری نکردند.

تماشاگران پرسپوليس هنگامي كه تيم‌شان گل دوم را دريافت كرد، با شعار (استيلي حياكن پرسپوليس رو حيا كن و استيلي بي غيرت خداحافظ) به هتاکی علیه این ستاره فوتبالی کشورمان پرداختند.

آنها همچنين با در دست داشتن بنري از تصوير علي دايي خواستار بازگشت اين مربي به جمع سرخپوشان شدند.

هواداران پرسپوليس در مقاطعي از بازي با شعار (بازيكن بي غيرت نمي‌خواهيم) بازیکنان این تیم را نیز از فحاشی های خود، بی نصیب نگذاشتند.

تماشاگران پرسپوليس در اواسط نيمه دوم به جای مربی این تیم نیز تصمیم گرفتند و خواستار حضور كاظميان در زمين شدند و هنگامي كه برخلاف خواست آنان و بنابر برنامه و تدبیر مربی پرسپولیس، سامان آقازماني وارد ميدان شد، از آنجا که استیلی به خواست عده ای تماشاگر نما عمل ننموده است، عده ای به شدت علیه او اعتراض کردند.

گفتنی است، علي كريمي در پايان بازي بازيكنان اين تيم را به دور زمين برد و در اقدامی قابل تحسین از هواداران بخاطر کسب این نتیجه ضعیف عذرخواهي كرد.

پرسپوليس در اين ديدار با نتيجه 2 بر يك مغلوب شهرداري تبريز شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها