کد خبر: ۱۷۴۶۳۱
زمان انتشار: ۱۷:۳۱     ۲۷ مهر ۱۳۹۲
بهمن علیار و صالح بایاب،دو نفر از اعضای سرشناس و قدیمی  رهبری گروهک تروریستی کومله از این گروه،استعفاء دادند

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، دو نفر از اعضای رهبری گروهک تروریستی و تجزیه طلب موسوم به"کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران" (شاخه عبدالله مهتدی) در دو نامه ای که خطاب به کمیته مرکزی و رهبری کومله ارسال کرده اند،استعفاء و کناره گیری خود را رسما از عضویت در کمیته مرکزی کومله اعلام کردند.


بهمن علیار عضو کمیته مرکزی گروهک موسوم به "کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران"(شاخه عبدالله مهتدی) در نامه ای انتقادی و شدیدالحن خطاب به رهبری کومله، به روند ضعیف کار تشکیلاتی در کومله و همچنین دور شدن حزبش(کومله) از پرنسیب ها اشاره می کند و اعلام می کند که کومله بخاطر رهبری ضعیف عبدالله مهتدی و سیاستهای ناکارآمد وی در قبال آمریکا به ناکجاآباد می رود.



همچنین نامبرده در بخش دیگری از نامه اش در خصوص اصلاحات و همچنین پروژه بازسازی در حزبش(کومله) می گوید:

کنگره 14 نیز که ماه گذشته برگزار شد،زمینه های اصلاحات و بازسازی در کومله را محدودتر کرده است.

بهمن علیار در پایان نامه اش می نویسد:
"از طریق این نامه (محرمانه) اعلام می کنم که از این به بعد،خودم را عضو کمیته مرکزی کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران نمی دانم و از صفوف حزب کومله بیرون می آیم".
همچنین در نامه ای دیگر،صالح بایاب عضو دیگر کمیته مرکزی کومله در کشور آلمان ضمن اشاره به چند انتقاد از حزبش(کومله) و خصوصا انتقاد شدید از توافق نامه میان کومله و حزب دمکرات کردستان ایران می گوید:
"من فکر می کنم کومله بیش از حد خودش را در مقابل حزب دمکرات کردستان ایران در توافق نامه دوطرف،کوچک کرده است".
در بخش دیگری از نامه صالح بایاب او، از پدیده ای درکومله سخن می گوید که بعد از کنگره چهاردهم کومله در داخل تشکیلات شان روی داده و در این خصوص می گوید:
"امسال کنگره 14 کومله برگزار شد. متاسفانه  آنچه قبل از کنگره باید اتفاق می افتاد،روی نداد و آن نیز،این نیز این بود که در کومله بعد از 40 سال مبارزه و فعالیت،شهرگرایی و منطقه گرایی وجود دارد که ریشه آن نیز برمی گردد به  اتفاقات چند سال قبل یعنی بعد از سال 2003 و جدایی و انشعاب از کومله!

متن کامل استعفاء نامه و کناره گیری این دو عضو مطرح کمیته مرکزی گروهک تروریستی کومله شاخه عبدالله مهتدی بنامهای بهمن علیار و صالح بایاب که به زبان کردی می باشد، بطور اختصاصی از طریق منابع همیشگی بولتن در اردوگاه گروهک تروریستی کومله، بدستمان رسید که ما نیز آنها را به فارسی ترجمه کرده و به اطلاع شما خوانندگان همیشگی مان می رسانیم.
متن کامل نامه اعضای کمیته رهبری کومله به شرح زیر است:

"نامه استعفای بهمن علیار از عضویت در کمیته مرکزی کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران"
به:رفقای کمیته مرکزی کومله
موضوع:استعفاء و کناره گیری از عضویت در کمیته مرکزی کومله
با سلام و احترام:
همانطوریکه خودتان در جریان هستید،من بخصوص در چند سال گذشته،برخی انتقادات را از نحوه اداره تشکیلات کومله داشته و دارم. من بر این باورم که اکنون جریانی بر تشکیلات کومله فایق آمده و این حزب را اداره می کند،جریانی که چه از لحاظ فکری و چه از لحاظ سیاسی و چه از لحاظ شیوه کار حزبی و مناسبات تشکیلاتی با آن قوانین،اصول و معیارهایی که در کومله اعلام شده و کومله با آنها شناخته می شود،در تناقض آشکار بوده و با معیارها و افکار کومله،سازگار نیست.
نارضایتی و انتقاد و ملاحظات خودم را در نیز در خصوص نتایج و خطرات اداره این جریان را برای کومله نوشته شده ام و یا در حد امکان در حرفها و سخنرانی هایم در کنگره و جلسات تشکیلاتی و یا با اعضای کمیته مرکزی کومله و اعضای حزبی در مورد این مسائل،بحث کرده ام.
متاسفانه آن تلاشهایی که برای جلوگیری از فایق شدن این جریان انجام شده و آن کوشش هایی که در این راستا شکل گرفته،موفق نبوده است و کنگره 14 کومله نیز که ماه گذشته برگزار شد،زمینه های اصلاحات و بازسازی در کومله را خیلی و بیش از حد،محدودتر کرده و آن را در تنگنا قرار داده است.
بخاطر همین من روش هایی را که از لحاظ سیاسی و همچنین از لحاظ اداره سیاستهای تاکنونی کومله،در این تشکیلات اتخاذ می شود را درست و صحیح نمی دانم و در ادامه این تلاشها و اهداف و افکاری که می بینم که سالها در کومله برای تحقق آنها تلاش کرده ام،دیگر حاضر نیستم به این شیوه،نه از لحاظ حزبی و نه از لحاظ تشیکلاتی بر اساس قوانین و مقررات حزبی،که کومله،با آن اداره می شود،دیگر ثانیه ای با این حزب(کومله)کار مشترک انجام دهم.
از طریق این نامه اعلام می کنم که از این به بعد خودم را عضو کمیته مرمزی کومله انقلابی نمی دانم و از صفوف این حزب بیرون می آیم.چون عبدالله مهتدی را هم بعنوان رهبر کومله به رسمیت نمی شناسم.
با احترام
"بهمن علیار"



"متن دوم،نامه کناره گیری صالح بایاب از عضویت در کمیته مرکزی کومله"

به :رهبری کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران
موضوع:استعفاء و کناره گیری از عضویت در کمیته مرکزی کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران
با سلام و احترام:
همانطوریکه بسیاری از رفقا در جریان هستند،من در طول چند سال گذشته در بسیاری از مجامع و محافلی که در خارج کشور برگزار شده حرفها و سخنان انتقادی را نسبت به وضعیت کنونی کومله داشته ام.
انتقاداتی هم بر سر شیوه اداره ارگانهای مختلف کومله و هم بر سر شیوه روابط کومله و اپوزیسیون ایرانی و بخصوص در مورد این توافق نامه میان کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران و حزب دمکرات کردستان ایران.
که من بر این باورم که بیش از حد کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران خودش را در مقابل حزب دمکرات کردستان ایران در توافق نامه دوطرف،کوچک کرده است و همچنین من بر این باورم که در داخل کومله فرصت انتقاد گرفتن و انتقادگیری،دیگر نمانده است.
این در حالی است که کومله خودش بانی بحث تحمل انتقاد گیری در میان مردم بوده است.
مسئله مهم دیگری که من به هیچ عنوان آن را نمی پذیرم و نمی خواهم این است که فرق و تفاوت گذاشتن و تبعیض بسیار زیادی در میان پیشمرگان و مسئولین کومله و بخصوص در میان اعضای کمیته مرکزی کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران وجود دارد.
دوستان همانطوریکه در جریان هستید،امسال کنگره 14 کومله برگزار شد که متاسفانه اتفاقی که قبل از کنگره نمی بایستی روی می داد،اتفاق افتاد.
آن نیز این بود که در کومله بعد از 40 سال مبارزه و فعالیت،شهرگرایی و منطقه گرایی اتفاق افتاده و وجود دارد. که روشن است منبع و ریشه آن نیز بر می گردد،به  اتفاقات چند سال قبل یعنی به بعد از سال 2003 میلادی و بعد از انشعاب از کومله!
بعد از کنگره 14 کومله،نیز من بر این باورم که قرارنامه ها،قطعنامه ها،مصوبات و اساسنامه های مصوب کنگره 14 کومله،جوابگوی سیاستها و سرمشق های کومله نیستند و نمی شوند،به این دلایلی که در بالا به آنها اشاره داشتم .
همچنین چندین دلیل دیگر وجود دارند که با این اوصاف،من باورم این است که از این بیشتر دیگر نمی توانم در کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران به فعالیتهای خودم ادامه بدهم و استعفاء و کناره گیری خودم را رسما از عضویت در کمیته مرکزی کومله اعلام می کنم و از این به بعد خودم را عضو کمیته مرکزی کومله نمی دانم.
"با احترامات"
صالح بایاب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها