کد خبر: ۱۷۴۵۶۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۲۷ مهر ۱۳۹۲
آی.بی.ام بزرگترین شرکت تامین کننده خدمات رایانه ای جهان، به واسطه تقاضای ضعیف سخت افزار رایانه ای برای ششمین فصل متوالی با کاهش آمار فروش خود مواجه بوده است.

آی.بی.ام، بزرگترین شرکت تامین کننده خدمات رایانه ای جهان، به واسطه تقاضای ضعیف سخت افزار رایانه ای برای ششمین فصل متوالی با کاهش آمار فروش خود مواجه بوده است.

به گزارش 598، بنابراعلام اخیر آی بی ام، میزان درآمدهای این شرکت در سه ماهه سوم 2013 به 23.7 میلیارد دلار کاهش یافته است. این در شرایطی است که کارشناسان بلومبرگ درآمد 24.7 میلیارد دلاری را برای آی بی ام پیش بینی کرده بودند.

در شرایطی که تقاضا برای سخت افزار رایانه ای از جمله سرورها روندی کاهشی را دنبال می کند، آی.بی.ام بر کسب و کار نرم افزار متمرکز شده است.

حتی بازارهای سنتی این شرکت برای رشد شامل اقتصادهای نوظهور به ویژه چین نیز در بهبود شرایط فروش طی فصل گذشته کمکی نکرده اند. آی.بی.ام برای نخستین بار کاهش درآمد در این بازارها را طی تاریخ خود تجربه کرده است.

آی.بی.ام در ماه سپتامبر با فروش بخش خدمات مشتری خود به شرکت سینکس طی معامله ای 505 میلیون دلاری موافقت کرد. همچنین، این شرکت بیش از 800 میلیون دلار را برای خرید شرکت تراستیر، یک شرکت امنیت رایانه ای، در ماه آگوست هزینه کرد. در ماه ژوییه، آی.بی.ام شرکت سافت لیر تکنولوژیز، ارائه دهنده فضای ذخیره رایانش ابری، را خریداری کرد.

این در شرایطی است که کسب و کار سخت افزار رایانه ای آی.بی.ام همچنان فشاری کاهشی را به این شرکت وارد می کند و کاهش درآمد 17 درصدی در سه ماهه سوم امسال را داشته است. آی.بی.ام تا پیش از شکست مذاکرات در اوایل ماه می به واسطه عدم توافق در زمینه قیمت، در تلاش بود تا بخش سرور خود را به شرکت لنوو بفروشد.

آی.بی.ام در سه ماهه دوم 2013 برای بازسازی نیروی کار خود حدود یک میلیارد دلار هزینه کرده و تنها در آمریکا و کانادا 3 هزار و 300 فرصت شغلی را تعدیل کرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها