کد خبر: ۱۷۴۵۰۶
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۲۷ مهر ۱۳۹۲
وزیرصنعت، معدن وتجارت گفت: سازمان توسعه تجارت باید کاهش بروکراسی اداری برای صادرکنندگان و وارد کنندگان را در برنامه های اصلی خود قرار دهد.

وزیرصنعت، معدن وتجارت گفت: سازمان توسعه تجارت باید کاهش بروکراسی اداری برای صادرکنندگان و وارد کنندگان را در برنامه های اصلی خود قرار دهد.

به گزارش 598، محمد رضا نعمت زاده در جمع مدیران ارشد سازمان توسعه تجارت افزود: استعلام‌های بی مورد از مراکز مختلف باید هم برای صدور جوازهای صنعتی وتولیدی وهم برای واردات و صادرات برداشته شود.

وی گفت: سازمان توسعه تجارت به عنوان بازوی فکری و سیاست‌گذاری برای تجارت بین الملل محسوب می شود و مسئول صادرات و واردات کشور است.

نعمت زاده اظهارداشت: سالهاست که می خواهیم یک نمایشگاه بین المللی ایده آل درسطح منطقه ایجاد کنیم که هنوز عملیاتی نشده است و فضای فعلی نمایشگاه بین اللملی تهران جوابگوی نیاز فعلی نیست.

وزیر صنعت، معدن وتجارت یادآور شد: دولت جدید علی رغم کمبود بودجه، در تلاش است از صادرکننده حمایت کند.

نعمت زاده افزود: اگر تجارت خارجی کشور اصلاح نشود تبدیل به کشوری متکی به درآمد نفتی خواهیم شد و این برای اقتصاد ایران خوب نیست.

نعمت زاده تصریح کرد: با شناخت بازارهای خارجی نباید مشتری‌های خود را از دست دهیم.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه گفت: باید با تغییر واصلاح نگرش، به صادرکنندگان و تولید کنندگان جرات بدهیم و تجارب موسسات مطالعاتی بهره مند شویم.

در این نشست رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: امیدواریم با رفع موانع و محدودیت‌ها رتبه جمهوری اسلامی ایران در تراز بازرگانی و تجاری را که پیش از این 145 بود، به زیر 100 برسانیم.

ولی اله افخمی راد افزود: ما درصدد هستیم که مجموع فعایت‌های ما به توسعه بیشتر روابط خارجی و بهبود روابط جاری با کشورهای پیشرفته منجر شود.

وی در ادامه تصریح کرد : با تصمیمات جدید دولت و کوشش مضاعف این سازمان، گسترش بازارهای هدف به بازارهای کشورهای توسعه یافته دنبال می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها