کد خبر: ۱۷۴۳۱۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۲۴ مهر ۱۳۹۲
به گزارش 598 به نقل از دانشجو، هیأت‌های مذاکره کننده ایران و شش قدرت جهانی (پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان) در مقر سازمان ملل در ژنو آغاز شد.

بر اساس اظهارات روز گذشته مقامات رسمی و دیپلمات‌های درگیر در فرآیند مذاکرات در نشست امروز درباره جرئیات طرح پیشنهادی ایران بحث و تبادل نظر خواهد شد.

این دور از مذاکرات با حضور معاونان وزیر ایران و معاونان وزرای خارجه کشورهای ۱+۵ در حال برگزاری است.

به گفته مذاکره ‌کننده‌های کشورمان طرح پیشنهادی ایران که بر محرمانه بودن مفاد آن تأکید شده است، واکنش مثبتی را در میان اعضای گروه ۱+۵ داشته است.

برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که انتظار می‌رود عصر امروز (چهارشنبه) جزئیات طرح پیشنهادی ایران اعلام شود.

در نشست‌های دیروز که در دو دور صبح و عصر برگزار شدند درباره پیشنهادهای طرفین و بالاخص طرح پیشنهای کشورمان بحث و تبادل نظر شد. در نشست صبح که با حضور هیأت‌های دیپلماتیک کشورهای شرکت‌کننده، محمد جواد ظریف و کاترین اشتون برگزار شد، وزیر خارجه کشورمان طرح پیشنهادی ایران را به شش قدرت جهانی ارائه کرد.

در نشست عصر این طرح به صورت کاملا مشروح مورد بررسی قرار گرفت و به گفته مایکل مان فنی‌ترین بحث تاریخ مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در عصر روز گذشته رقم خود.

شب گذشته نیز هیأت ایرانی دیدارهایی دوجانبه با هیأت‌های آمریکایی و روسی داشته و ظریف و اشتون نیز بار دیگر با یکدیگر ملاقات کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها