کد خبر: ۱۷۴۲۵
زمان انتشار: ۰۱:۱۱     ۲۲ مرداد ۱۳۹۰
اعتراف مجله اتلانتیک به شعله ور شدن محرومان در آمریکا:
اتلانتیک از جمله نشریه های معتبر آمریکا، در مقاله ای با عنوان "شورش عظیم : بریتانیا امروز ، فردا امریکا؟" وقایع انگلیس را شروعی برای طوفان و خیزش مردمی و طبقاتی در آمریکا و دیگر کشورهای غربی دانسته است. رسانه های غربی بر این نکته تاکید دارند، آنچه امروز در انگلیس شاهد آن هستیم برآینده فاصله طبقاتی است که طی سالیان متمادی در سایه نظام حاکم این کشور به وجود آمده بود به همین شکل این مشکل به دلیل شباهت فوق العاده نظام اجتماعی و طبقاتی با آمریکا، در این کشور نیز به وجود می آید.
به گزارش سرویس بین المللی  پایگاه 598، جزیزه ثبات اروپا و غرب با خیزش مردمی اقشار مستمند و جوانان معترض به وضعیت معیشت و زندگی خود، به خود لزرید. پس از خبر محاکمه حسنی مبارک، خبر شورش های خیابانی و کشتار مردم توسط پلیس انگلیس، به تیتر روزنامه ها و مجلات، خبرگزاری های دیداری و مکتوب و شنیداری تبدیل شد.

وقایع چند روز انگلیس که به سختی مقامات این کشور را نگران کرده است، به تعبیر و تفسیر بسیاری از تحلیلگران عموما غربی، ادامه دار و هدفمند خواهد بود و پس لرزه های آن با شدت بیشتری در این کشور و کشورهای دیگر اردوگاه غرب، دگرگونی های اجتماعی و سیاسی را در برخواهد داشت.



مجله اتلانتیک از جمله نشریه های پرفروش آمریکا، در مقاله ای با عنوان "شورش عظیم : بریتانیا امروز ، فردا امریکا؟" وقایع انگلیس را شروعی برای طوفان و خیزش مردمی و طبقاتی در آمریکا و دیگر کشورهای غربی دانسته است.

سایت این نشریه می نویسد: جوانان فقیر انگلیسی با اشاره به فاصله طبقاتی بسیار زیاد در این کشور و نارضایتی از عدم برخورداری از حق حضور اجتماعی و اقتصادی در لایه های مختلف این کشور و عدم بهره مندی از حقوق یکسان، دست به اعتراضات خیابانی با پلیس زده اند تا از این طریق صدای خود را به گوش حاکمان این کشور برسانند.

رسانه های غربی بر این نکته تاکید دارند، آنچه امروز در انگلیس شاهد آن هستیم برآینده فاصله طبقاتی است که طی سالیان متمادی در سایه نظام حاکم این کشور به وجود آمده بود به همین شکل این مشکل به دلیل شباهت فوق العاده نظام اجتماعی و طبقاتی با آمریکا، در این کشور نیز به وجود می آید.

با توجه به سیل بیکاری، مشکلات اجتماعی و اقتصادی آمریکا که این کشور را در ورطه ورشکستگی قرار داده است، بیشترین آسیب را اقشار پایین جامعه متحمل می شوند و بعید نیست با توجه به تجربه این اعتراضات، موج شورش ها، آمریکا را نیز درنودد.

نویسنده این مطلب در سایت اتلانتیک در ادامه بیان می کند که: سرخوردگی اقشار ضعیف و مستمند با توجه به جوانی این اقشار، می تواند خیزش اجتماعی جدیدی دراین کشور ایجاد کرده و بر مشکلات آمریکا، مشکل دیگری را نیز که همان سهم خواهی فقیران از اغنیاست، اضافه کنند.

لازم به ذکر است که برخی از فعالان در فراخوان اینترنتی 17 سپتامبر (26 شهريور) را در آمريكا "روز خشــــم" اعلام کردند.

در این فراخوان که در شبکه های اجتماعی دیده می شود از مردم خواسته شده است در اعتراض به اوضاع اقتصادی با به راه انداختن انتفاضــه مردمی ضد دولت، در واشنگتن (پایتخت سیاسی) و منهتن (نیویورک پایتخت اقتصادی) تحصن کنند.

در اين فراخوان اینترنتی به مردم توصیه شده است با همکاری هم در اقدامی اعتراضی منطقه اقتصادی وال استریت را اشغال کنند.


توقف طرح کنگره برای کاهش بودجه براي مقابله با مشکل بدهی کشور، افزایش خدمات درمانی، افزایش تصاعدی مالیات شرکت ها و اقدام سریع برای اشتغال 15 میلیون بیکار در آمریکا از مهم ترین مطالبات معترضان در این فراخوان اعلام شده است.

در حالي 17 سپتامبر (26 شهريور) در آمريكا "روز خشم" اعلام شده است كه بحران هاي سياسي، اجتماعي به ويژه بحران بدهی های آمریکا، چالش بزرگی برای اين كشور ايجاد كرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها