کد خبر: ۱۷۴۲۳۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۲۳ مهر ۱۳۹۲
استاندارد تحلیل کرد:
یک روزنامه اتریشی در تحلیلی از کاهش روزافزون نفوذ و قدرت گروههای مخالف و شورشیان سوری در این کشور و ناامیدی و دلسردی روزافزون در بین آنها خبر داد.
تسنیم،، روزنامه اتریشی "استاندارد"، در مطلبی نوشت: ارتش آزاد سوریه در حال عقب نشینی بوده و ائتلاف ملی مخالفان سوری در معرض تهدید از دست دادن معنا و مفهوم خود قرار دارد.

استاندارد در ادامه نوشت: سوریه به آرامش نمی رسد. روز دوشنبه نیز حدود بیست نفر در یک عملیات بمب گذاری در شهر ادلیب سوریه که بیشتر آن تحت کنترل شورشیان سوری قرار دارد کشته شدند.

نویسنده در ادامه نوشت: بیش از دو سال است که غرب کما بیش مشتاقانه از مخالفان سوری حمایت می کند. در ابتدا غربی ها امیدوار بودند که بتوانند یک ارتش مخالف سوری به رهبری سیاسی یک گروه میانه رو در سوریه تاسیس کنند.

البته کشورهای غربی اخیرا در حمایت از گروههای ناآشنای مخالف سوری و تحویل سلاح به آنها دچار شک و تردید شده اند. این در حالی است که آمریکا و متحدانش کاملا به ارتش آزاد سوریه اعتماد داشتند.

استاندارد در ادامه نوشت: بعد از وقوع حملات شیمیایی اواخر آگوست که ظاهرا در دمشق رخ داد، شورشیان سوری بسیار امیدوار بودند که آمریکا و فرانسه به یک حمله نظامی علیه دولت بشار اسد روی آورند. اما این امر محقق نشد و دلسردی روزافزونی در جبهه مخالفان سوری به وجود آمد. با نگاهی به وقایع اخیر می توان این وضعیت را ناقوس مرگی برای ارتش آزاد سوریه ارزیابی کرد.

نویسنده در ادامه به فروپاشی بخشهایی از ارتش آزاد سوریه که در این کشور محبوبیتی ندارند در قسمتهای شمالی این کشور اشاره کرده و در بخش دیگری از این مطلب نوشت: اینکه دقیقا از گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه چه چیزی باقی مانده است مشخص نیست.

این روزنامه اتریشی در بخش دیگری از این مطلب نوشت: مخالفان تبعیدی سوری در قالب ائتلاف ملی سوریه در معرض تهدید از دست دادن معنا و مفهوم خود قرار دارند، البته این  به مفهوم این نیست که آنها در دوران موفقیتهای خود از اهمیت ویژ] ای در سوریه برخوردار بودند.

البته این گروه شریک گفتگو و امید غرب برای به وجود آوردن یک دولت انتقالی در سوریه بعد از سقوط رژیم بشار اسد بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها