کد خبر: ۱۷۴۱۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۲۳ مهر ۱۳۹۲
بازار خودرو به خصوص بازار خودروهای وارداتی این روزها شرایط نابسامانی دارد و بوی افزایش قیمت دوباره خودروهای وارداتی به مشام می رسد.
به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» در حالی که بسیاری از فعالان این حوزه در حال برنامه ریزی های  بلند مدت در این بازار بودند ( کاری که در طول دولت قبل قابل انجام نبود) بحث افزایش هزینه برگه های اسقاط خودرو شوک دوباره ای به بازار این خودروها وارد کرد.

بنا بر مصوبه مدیرت مصرف سوخت قرار است هزینه برگه های اسقاط خودرو از 1.5 میلیون تومان به 2.5 میلیون تومان برسد و تعداد آنها نیز به 2 برابر افزایش یابد، که موجب افزایش 7 تا 10.5 میلیون تومانی قیمت خودروها می شود.

بعد از اعلام این مصوبه برخی واردکنندگان قیمت خودروهای خود را به اندازه افزایش هزینه های اسقاط خودرو گران کردند البته در این میان تنها جیلران موتور به افزایش 2.5 میلیون تومانی خودروها اکتفا کرد، در حالی که برخی منابع از افزایش 7.5 میلیونی خودروهای این شرکت خبر داده بودند.

از سوی دیگر نیز پایگاه خبری «عصرخودرو» تنها 2 روز پیش از اعلام افزایش هزینه های اسقاط خودرو از افزایش قریب الوقوع قیمت ها و کاهش نیافتن قیمت ها در چند ماه آینده خبر داده بود، تحلیلی که به مذاق بسیاری خوش نیامد.

اما امروز و بعد از افزایش دوباره قیمت ها همچنان کارشناسان معتقدند قیمت خودروها در این چند ماه کاهش نخواهد یافت، چه بسا به دلیل احتمال افزایش قیمت برخی خودروها مانند جیلی تا سقف 5 میلیون تومان؛ بازار در کوتاه مدت دچار گرانی هم خواهد شد، لذا باز هم پیشنهاد کارشناسان بازار خودر اقدام به خرید خودرو در این روزها است و تاکید بر اینکه به جرات انتظار برای کاهش قیمت خودرو در چند ماه اخیر انتظاری بیهوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها