کد خبر: ۱۷۳۹۷۳
زمان انتشار: ۱۷:۴۹     ۲۲ مهر ۱۳۹۲
امروز نمایندگان دولت و مجلس بر سر مباحث اقتصادی گرد هم آمدند تا نتیجه تبادل‌نظر آن‌ها به تصمیم‌گیری‌های منسجم و قوی در آینده برای اقتصاد کشور تبدیل شود. آنگونه که در خبرها آمده در این نشست کارشناسان، نخبگان، مدیران مراکز علمی، دانشگاهی، بورس و تعدادی از وزارتخانه‌ها و به ریاست محمد باقر نوبخت، به مدت ۳ ساعت تشکیل شده و مباحث مربوط به اصلاح‌بودجه سال‌جاری و پیش‌بینی وضع اقتصادی دولت و منابع بودجه سال 93 مورد بررسی قرار گرفته است.
به گزارش598، امروز نمایندگان دولت و مجلس بر سر مباحث اقتصادی گرد هم آمدند تا نتیجه تبادل‌نظر آن‌ها به تصمیم‌گیری‌های منسجم و قوی در آینده برای اقتصاد کشور تبدیل شود. آنگونه که در خبرها آمده در این نشست کارشناسان، نخبگان، مدیران مراکز علمی، دانشگاهی، بورس و تعدادی از وزارتخانه‌ها و به ریاست محمد باقر نوبخت، به مدت ۳ ساعت تشکیل شده و مباحث مربوط به اصلاح‌بودجه سال‌جاری و پیش‌بینی وضع اقتصادی دولت و منابع بودجه سال 93 مورد بررسی قرار گرفته است. 
بر اساس گزارش‌ها، راه‌های مقابله با کسری بودجه، پیش‌بینی راه‌های تامین مالی پروژه‌های عمرانی، جبران کسری بودجه های سنواتی به خصوص بودجه سال 92، وضعیت اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها واصلاح بودجه و تهیه پیش نویس بودجه سال آینده از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح شده است. همچنین در این جلسه بر تعامل خوب بین دولت و مجلس برای مقابله با بحران‌های اقتصادی تاکید شده است. 
موضوع حذف ۳ دهک بحث اصلی جلسه
یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در مورد گزارش برخی دستگاه‌ها در این جلسه گفته که رئیس مرکز آمار ایران در این جلسه طی گزارشی اعلام کرد که در حالی که این مرکز دارای بانک‌های اطلاعاتی متعدد و زیادی است اما اطمینانی وجود ندارد که همه این اطلاعات دقیق و صحیح باشند چرا که ممکن است شرایط برخی افراد و اطلاعات ثبت‌شده آنها تغییر کرده باشد، لذا نمی‌توان 3 دهک‌ بالای یارانه‌بگیر جامعه و البته بقیه دهک‌ها را مشخص کرد. 
نماینده سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز در این جلسه طی گزارش اعلام کرد: ما قدرت تشخیص 3دهک بالا را داریم و به راحتی می‌توانیم این کار را انجام دهیم بنابراین مقرر شد که اقدامات مختلف و لازم در این زمینه انجام شود. 
بر اساس این گزارش، هر چند در این جلسه تصمیم قطعی درباره حذف یارانه 3دهک بالا گرفته نشد، اما مقرر شد که این موضوع در نشست‌های بعدی نمایندگان دولت، مجلس و کارشناسان بیشتر مورد بررسی کارشناسانه قرار بگیرد. 
آنگونه که از اظهارنظرها در این جلسه برمی‌آید حذف ۳ دهک از یارانه بگیران بسیار جدی است.
برخی از اعضای این نشست بر این عقیده‌اند که خروجی آن باید در قالب طرح یا لایحه به مجلس ارائه شده و به تصویب برسد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها