کد خبر: ۱۷۳۹۶۷
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۲۲ مهر ۱۳۹۲
هافبک استقلال با بيان اينکه بازيکنان يک ميليارد و 600 ميليوني هم در تيم‌هاي ديگر نيمکت‌نشين هستند گفت: در يک فصل 40 بازي انجام مي‌دهيم و قرار نيست در همه مسابقات روي نيمکت بنشينم يا فيکس بازي کنم.
عليرضا نيکبخت واحدي در گفت‌وگو با تسنيم، درباره وضعيت استقلال، شايعه قرار گرفتنش در ليست مازاد اين تيم و ... صحبت‌هاي زير را انجام داد.

* حذف استقلال از آسيا باعث کم شدن انگيزه بازيکنان براي ادامه بازي‌هاي ليگ برتر و جام حذفي نمي‌شود؟

ما تنها يک جام را از دست داده‌ايم و مطمئن باشيد انگيزه‌مان بيشتر شده است. به تمرينات اين روزهاي استقلال نگاه نکنيد که کيفيت گذشته را ندارد. 6 بازيکن ما در اردوي تيم ملي حضور دارند و چند بازيکن هم مصدوم هستند. شرايط بعد از حذف از ليگ قهرمانان آسيا سخت است و در حالي که مي‌توانستيم فيناليست باشيم، حذف شديم. داغ اين جام روي دل ما مي‌ماند ولي نمي‌توانيم به گذشته فکر کنيم. اميدوارم هر چه زودتر ريکاوري ذهني انجام دهيم تا خودمان را براي بازي‌هاي ليگ، جام حذفي و دوره بعدي ليگ قهرمانان آسيا آماده کنيم.

* از وضعيت خودت صحبت کن.

مشکل خاصي ندارم. در بازي با اف‌سي سئول مصدوميت کوچکي داشتم که نمي‌توانستم بازي کنم. در حال حاضر شرايط خوبي دارم و همين که امير قلعه‌نويي به من اعتماد کرد که به استقلال برگردم جاي خوشحالي دارد. در يک فصل 40 بازي انجام مي‌دهيم و قرار نيست در همه بازي‌ها روي نيمکت بنشينم يا فيکس بازي کنم.

* يعني از شرايط خود در استقلال راضي هستي؟

بله، همين‌که بعد از چند سال دوري از فوتبال امير قلعه‌نويي من را به استقلال برگرداند خيلي خوشحالم چون هيچکس اين کار را انجام نمي‌داد. دوست ندارم به گذشته برگردم، چون هر بازيکني اشتباه مي‌کند. در ترکيب تيم هم دخالتي ندارم و تمريناتم را انجام مي‌دهم و اين کادر فني است که در تمرينات من را مي‌بيند.

* در تمرينات خيلي با انگيزه هستي و در فوتبال درون‌ تيمي با بازيکنان جوان صحبت مي‌کني...

از زماني که قلعه‌نويي در استقلال سرمربي‌ام شد همين رفتار و انگيزه را داشتم. شايد چند سال پيش که جوان بودم در مسائلي که به من ربط نداشت دخالت مي‌کردم ولي الان کار خودم را مي‌‌کنم. يادم هست در پرسپوليس بازيکن جوان ما با تدارکات تيم در مجموعه درفشي‌فر مي‌خوابيد. بابت اين مسئله هم دعوا مي‌کردم، در صورتي که به من ربط نداشت و نبايد دخالت مي‌کردم. در گذشته هيچکس‌ پشتم نبود. رودرروي من مي‌گفتند پشتت هستيم ولي تا نوبت به عمل کردن مي‌شد «جا» مي‌زدند.

* به خاطر همين نسبت به گذشته تغيير کرده‌اي؟

ياد گرفته‌ام که فوتبال يعني فقط تمرين کردن. در اين فصل يک‌ جلسه هم در تمرينات غيبت نداشته‌ام ولي در گذشته حتي امير قلعه‌نويي هم مي‌دانست که بعد از هر بازي هيچ‌وقت در تمرينات شرکت نمي‌کردم. من هنوز هم انگيزه دارم. زماني که تيم ملي ستاره‌هاي زيادي داشت با 17، 18 سال سن به تيم ملي دعوت شدم و فيکس بازي کردم.

* وقتي در بازي‌ها روي نيمکت هستي به اين فکر نمي‌کني که الان بايد در استقلال به عنوان بازيکن ثابت بازي مي‌کردي؟

من ديگر به گذشته فکر نمي‌کنم. خيلي از بازيکنان بزرگ با قراردادهاي يک ميليارد و 600 ميليوني در تيم‌هاي خود روي نيمکت نشسته‌اند پس من بايد خوشحال باشم که با وجود چند سال دور بودن از سطح اول فوتبال مربي تيمم به من اعتماد کرده و مرا به استقلال بازگردانده است. خيلي از بازيکنان بزرگ در همين ليگ برتر خودمان روي نيمکت مي‌نشينند.

* اين روزها صحبت از قرار گرفتن نامت در ليست مازاد استقلال در نيم‌فصل شنيده مي‌شود.

از اين صحبت‌ها هميشه در نيم‌فصل انجام مي‌شود. قانون نقل‌وانتقالات را نمي‌دانم ولي مگر چند بازيکن مي‌توانند جابه‌جا شوند که هر روز چند نفر را در ليست مازاد قرار مي‌دهند؟ هر زمان که از زبان سرمربي تيم شنيديد که فلان بازيکن را نمي‌خواهد صحبت از ليست مازاد کنيد.

* تو يکي از دوستان نزديک فرهاد مجيدي هستي. چقدر شايعه خداحافظي او از فوتبال صحت دارد؟

اين موضوع شايعه است. مجيدي بهتر از هميشه تمرين مي‌کند و به چه دليلي بايد خداحافظي کند؟ اگر از زبان خودش شنيديد که تصميم به خداحافظي دارد آن وقت باور کنيد.

* گفته بودي رفاقت‌ها نسبت به گذشته در فوتبال ايران کمتر شده است. منظورت رفاقت بين بازيکنان استقلال در اين فصل بود؟

نه اما نسبت به گذشته رفاقت‌ها بد شده و بين بازيکنان دودستگي وجود دارد. يادم هست در استقلال با رضا عنايتي، سياوش اکبرپور و فرزاد مجيدي هم‌بازي بودم. اگر يک نفر از ما در بازي‌ لايي مي‌خورد من چنان به بازيکني که لايي زده است لايي مي‌زدم که حرکت بازيکن حريف را جبران مي‌کردم ولي الان اگر هم‌تيمي بازيکني لايي بخورد به او مي‌خندند! منظور من رفاقت در استقلال نيست، بلکه در همه تيم‌ها است.

* در پايان صحبتي داري؟

بعضي از فوتباليست‌ها حق‌شان است که 10 ميليارد بگيرند چون زحمت مي‌کشند. فوتباليست‌ها پاي خود را در اين فوتبال مي‌دهند. اگر بازيکني مثل اميدرضا روانخواه نتواند بازي کند، هيچ‌کس ديگر به او نگاه نمي‌کند. يک هنرپيشه هر زمان که بخواهد، اگر ساعت 11 شب باشد هم کار مي‌کند ولي فوتباليست‌ها بايد هر روز در تمرينات حضور داشته باشند.

يک بازيکن فوتبال تا سن 37 سالگي مي‌تواند بازي کند ولي يک بازيگر تا 60 سالگي هم بازي مي‌کند! بازيکنان فوتبال هم سختي‌هاي خود را دارند. من چند سال پيش با تيمي قهرمان شدم ولي نه تنها پاداش قهرماني را ندادند بلکه گفتند چون مي‌خواهي از تيم جدا شوي بايد 20 درصد قراردادت را هم بدهي.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها