کد خبر: ۱۷۳۹۶۵
زمان انتشار: ۱۵:۱۳     ۲۲ مهر ۱۳۹۲
پيشکسوت فوتبال ايران معتقد است که حضور بازيکنان دورگه و اروپايي تاثير فراواني در صعود ايران به جام جهاني فوتبال داشته است.
حميد درخشان در گفت‌وگو با تسنيم، در مورد ديدار ايران و تايلند در چارچوب مسابقات مقدماتي جام ملت‌‌هاي آسيا گفت: بازي با تايلند براي ما هم جنبه رسمي دارد و هم جنبه تدارکاتي. اين ديدار مي‌تواند ملاکي باشد تا ببينيم عيار تيم ملي ما چقدر است؟

وي در واکنش به برخي انتقادات مبني بر حضور بازيکنان دو رگه و اروپايي در تيم ملي ايران اظهار داشت: نبايد خودمان را گول بزنيم. همين بازيکنان دو رگه و اروپايي ما را به جام جهاني بردند. شما ببينيد قوچان‌نژاد 2 گل 3 امتيازي مقابل قطر و کره جنوبي به ثمر رساند و جزو بازيکنان تاثيرگذار در صعود به جام جهاني بود. اين مسئله در مورد دانيال داوري و بيت‌آشور هم صدق مي‌کند، مطمئن باشيد بازيکني که در بوندس‌ليگا بازي مي‌کند حتما کيفيت بالايي دارد.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص نگراني‌هايي که درباره فقدان چند هافبک طراح در تيم ملي وجود دارد، عنوان کرد: اگر برنامه‌ريزي مربي درست باشد و بداند که از بازيکن چه مي‌خواهد فکر نمي‌کند خللي در اين مورد جود داشته باشد.

درخشان درباره عدم تدارک بازي‌هاي دوستانه براي تيم ملي گفت: نکته کليدي موفقيت تيم ملي در برزيل انجام بازي تدارکاتي با کيفيت است. طبيعتا اگر چنين مسابقاتي براي ما فراهم نشود، نمي‌توانيم تيم‌مان را محک بزنيم. جام جهاني شوخي نيست و ويترين بهترين‌هاي دنياي فوتبال است.

وي ادامه داد: بايد از اين موضوع بترسيم که قرار است مقابل تيم‌هاي بزرگ دنيا بازي کنيم اما آقايان مثل اينکه به اين فکر نيستند. اگر مثلا به ايتاليا، برزيل و آرژانتين بخوريم مي‌دانيد آنها چه بلايي سرمان مي‌آورند؟ شما نگاه کنيد ژاپن با برزيل بازي مي‌کند تا عيارش مشخص شود و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد.

پيشکسوت فوتبال ايران در واکنش به حضورش در سريال تلويزيوني «پژمان» گفت: فکر مي‌کنم فوتبال بازي کردن از بازيگري سخت‌تر است اما اين سريال نشان داد که فوتباليست‌هاي ما چه استعدادهاي ديگري مثل بازيگري هم دارند. مثل همين جمشيدي و رهبري‌فرد.

درخشان در مورد انتقاداتي که از سوي برخي از رسانه‌ها و ورزشکاران به نقش طنز جمشيدي و رهبري‌فرد در سريال پژمان وارد شده است، اظهار داشت: مگر فوتباليست‌ها بر سر مزار آشنايان خود گريه نمي‌کنند؟ اين سريال متاسفانه واقعيت زندگي ورزشکاران را نشان مي‌دهد. اينکه وقتي يک نفر فوتبالش تمام مي‌شود ديگر کسي احوالش را نمي‌پرسد. شايد اگر اين سريال جدي ساخته مي‌شد بهتر بود، اما دوستان صلاح دانستند طنز واردش کنند تا زياد رمانتيک نشود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها