کد خبر: ۱۷۳۸۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۲۲ مهر ۱۳۹۲
آخرین اخبار از نقل و انتقالات نیم فصل سرخپوشان حکایت از آن دارد که ماركو و يك دروازه بان مي‌روند، يك گلزن مي‌آيد.

598؛ پرسپوليس روزگاري در گلزني سيري‌ ناپذير بود و امروز، در جذب بازيكن. بيخود نبود كه اول فصل از خريد كردن دست نمي‌كشيد. تا توانست ستاره جمع كرد اما نه آنگونه كه همه فرصت‌هايش را بسوزاند.

 

پرسپوليس از 30 تا سهميه‌اش 7 تا را خالي گذاشت و هنوز به نقل و انتقالات نيم‌فصل نرسيده، دوباره دندان تيز كرده براي بازيكناني كه اول فصل دستش به آنها نرسيد.

 

در اين ميان، هستند چند نفري هم كه ديگر ميلي به ماندن در پرسپوليس ندارند و البته كادر فني گفته كه به جدايي‌شان رضايت نخواهد داد.

 

همين ماندن يا رفتن، دليل بزرگ‌ترين اختلاف امروز پرسپوليسي‌ها است. اختلاف بازيكنان با سرمربي و سرمربي با مديرعامل. با اين همه، ممكن نيست كه پرسپوليس نيمه دوم فصل را بدون تغيير آغاز كند. اين تغييرها اما گريبان كدام قرمزپوشان را خواهد گرفت؟

 

* حقيقي مي‌رود يا محمدي؟

نيلسون جايش محكم است اما يك دروازه‌بان بايد برود؛ يا عليرضا حقيقي و يا رضا محمدي. اگر قرار باشد حرف آخر را از سرمربي بشنويم، او مي‌گويد حقيقي! دروازه‌باني كه به هواي ماندن در تيم‌ملي، سكونشيني در روبين‌كازان را به نيمكت پرسپوليس فروخت و همچنان پشت خط دروازه‌بان برزيلي مانده است.

 

او اگر قصد رفتن كند كه هيچ، وگرنه اين محمدي است كه با چند ماه تاخير به پيشنهاد ذوب‌آهن بله مي‌گويد. نيلسون اما جايش محكم است. درست مثل امير عابدزاده كه هر دروازه‌باني برود و هر كدام كه بماند، او باز هم فرصتي بيشتر از بازي‌هاي تداركاتي نصيبش نخواهد شد.

 

* خط دفاعي؛ شاید نورمحمدی

قرار نيست كسي در تركيب چهار نفره جلال حسيني، بنگر، ماهيني و ميثم حسيني دست ببرد. آنها با عملكردشان خود را ثابت كرده‌اند و در همين جايي كه هستند، خواهند ماند.

 

مهرداد پولادي هم كه تا امروز به خاطر مصدوميت از تيم دور بوده، برمي‌گردد و شايد ميثم حسيني مجبور شود جاي خود را به او بدهد.

 

مي‌ماند عليرضا نورمحمدي و محمدرضا خانزاده كه بيشتر بازي‌ها را تماشاگر بوده‌اند. خانزاده که برنامه‌اي براي ترك پرسپوليس ندارد. اما نورمحمدي پيشنهاداتي از ذوب آهن، تراكتورسازي و راه آهن به دستش رسيده اما خودش می گوید که نخوانده، ردش كرد تا در همين تيم شانس دوباره‌اي براي خود بيايد.

 

* يك نفر از هافبک ها قرباني مي‌شود

در اين دوازده هفته، علي دايي هميشه دغدغه خط هافبكش را داشته و هنوز دارد. او محمد نوري و رضا حقيقي را نگه داشت و قاسم دهنوي و مهرداد كفشگري و ماركو اسكپانوويچ را هم جذب كرد تا از بابت كمربند مياني تيمش آسوده خاطر باشد.

 

او اما روزهاي زيادي است كه دارد در خط هافبكش براي قاسم حدادي‌فر جاي خالي جور مي‌كند. بازيكني كه قرار بود اول فصل قرمز بپوشد اما قراردادش اجازه نداد و حالا كه به روزهاي آخر اين قرارداد نزديك شده، پرسپوليسي‌ها دوباره براي جذبش آستين بالا زده‌اند.

 

حدادي‌فر اگر بيايد، يا بايد به جاي نوري بازي كند و يا يكي از هافبك‌هاي دفاعي تيم به خاطرش نيمكت‌نشين شوند كه اگر آن يك نفر رضا حقيقي باشد، جدايي‌اش حتمي خواهد شد.

 

اتفاقا خبر معاوضه حدادي‌فر با نوري را هم شنيديم و حتي شايعه‌ها از تمايل كاپيتان پرسپوليس به جدايي حكايت كردند اما آقاي سرمربي و باشگاه هنوز هيچ خبري را مهر تاييد نزده‌اند.

 

تا الان فقط جدايي ‌ماركو حتمي به نظر مي‌رسد كه البته دايي به اين اتفاق هم راضي نيست اما خود اين بازيكن ديگر ميلي به ماندن ندارد چرا كه معتقد است اين نيمكت‌نشيني‌ها شانس‌هاي او براي فصل بعد را هم خواهد سوزاند.

 

ميلاد غريبي هم ديگر جدايي‌طلب پرسپوليس است كه گفته حاضر نيست بيش از يك نيم فصل، روي نيمكت بنشيند. حميدرضا علي‌عسگري را هم شايد در نيمه دوم فصل در پرسپوليس نبينيم.

 

* زايد مي‌آيد؟

قرار بر رفتن هيچ مهاجمي نيست. حتي شايعه معاوضه غلامرضا رضايي با حدادي‌فر- در صورت مخالفت نوري با ترك پرسپوليس- هم تاييد نشده.

 

همه مهاجمان پرسپوليس مي‌مانند و شنيده‌ايم كه ايمون زايد هم دارد برمي‌گردد. او البته با شارموك روورز قراردادي دو ساله دارد اما خودش ادعا كرده بود كه پيشنهاد بازگشت به پرسپوليس را از علي دايي دريافت كرده و كمي ديگر به تهران مي‌آيد تا به مذاكره با باشگاه بنشيند. حتي اگر او هم نيايد، پرسپوليسي‌ها باز دنبال يك گلزن هستند كه بار خط حمله بي‌خطرشان را به دوش بكشد.

 

***

همه اين تغييرها البته يك شرط دارد و آن، موافقت علي دايي است. آن هم در حالي كه فعلا پالس مثبتي از او به باشگاه نرسيده و او درخواست‌هاي چندباره مديرعامل براي جذب بازيكن را هم بي‌پاسخ گذاشته است.

 

سرمربي پرسپوليس تاكيد كرده تنها در صورتي دنبال بازيكن جديد خواهد بود كه به اجبار، ‌بازيكني را از دست بدهد وگرنه دنبال بازيكن نيست.

ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها