کد خبر: ۱۷۳۷۳۶
زمان انتشار: ۲۳:۲۶     ۲۱ مهر ۱۳۹۲
سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران، گفت: اگر بازیکنان جوان و نوجوانمان را رها کنیم، در آینده مجبور می‌شویم به دنبال تک ستاره‌ها بگردیم.

رحیم میرآخوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال زیر 19 سال ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: در بازی اول مقابل تیم سرعتی و قدرتی تاجیکستان قرار گرفتیم و فکر نمی‌کردیم این تیم تا این حد دوندگی داشته باشد. تاجیکستان ما را بسیار آزار داد و موقعیت گل هم داشت، اما خدا را شکر بازیکنان به خوبی از فرصت‌ها استفاده کردند.

وی ادامه داد: در دور دوم با توجه به این که عربستان با پنج گل تاجیکستان را شکست داده بود به گل‌های زده زیادی نیاز داشتیم و به همین دلیل با تلاش زیاد موفق شدیم با نتیجه‌ شش بر یک لبنان را شکست دهیم. این در حالی بود که عربستان به سختی و با نتیجه‌ دو بر یک لبنان را شکست داده بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران ادامه داد: در بازی آخر از عربستان شناخت خوبی داشتیم، چون دو بازی قبلی این تیم را دیده بودیم. این تیم نقاط مثبت زیادی داشت که از جمله آنها می‌توانم به هماهنگی بازیکنانش اشاره کنم.

وی افزود: بازیکنان عربستان از مسابقات زیر 15 سال آسیا که در سال 88 در سنگاپور برگزار شد تاکنون زیر نظر مربیان‌شان قرار داشتند و در شش ماه گذشته به سه اردوی اسپانیا، فرانسه و کرواسی رفته اند که هر کدام یک ماه به طول انجامید. عربستان تیم گردن کلفت و خوبی بود، اما بازیکنان با تدبیری انجام شد و توکل به خدا موفق شدند حریف را شکست دهند و با 9 امتیاز به عنوان تیم اول گروه به مسابقات نهایی راه پیدا کنند.

میرآخوری در ادامه و در پاسخ به این سوال که برابر عربستانی که چهار سال روی بازیکنانش کار کرده بود، تیم ملی جوانان ایران چند وقت این کار را انجام داد؟ گفت: با دیروز (شنبه) که مسابقاتمان تمام شد، سه ماه و نیم است که تیم را تشکیل داده‌ایم! البته در این مدت یک اردوی یک ماهه و شرکت در تورنمنت چین را داشتیم. پس از آن به بلاروس رفتیم و اوایل مهر نیز راهی کویت شدیم. با توجه به محدودیتی زمانی که داشتیم بازی‌های تدارکاتی‌مان خوب بود.

وی ادامه داد: از عملکرد تیم راضی هستیم، اما معتقدیم که باید روی تیم بیشتر کار شود، چون هنوز تمام قابلیت‌هایش را بروز نداده است. ضمن این که در مسابقه‌های نهایی جام ملت‌های آسیا حریفان با آمادگی بیشتری شرکت می‌کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 19 سال ایران درباره روند آماده‌سازی این تیم در جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: با توجه به داشته‌های فعلی‌مان مرحله دوم استعدادیابی را در سطح کشور برگزار می‌کنیم که 15 روز طول می‌کشد. در این مرحله استان‌های کشور را به پنج منطقه تقسیم می‌کنیم که در هر منطقه شش تیم زیر نظر مربیان استعدادیاب مورد تایید کمیته‌ جوانان فدراسیون فوتبال کار می‌کنند و در نهایت دو تیم از بین تمام تیم‌ها انتخاب می‌شوند. این دو تیم در یک روز صبح و بعد از ظهر مسابقه می‌دهند و ما قابلیت بازیکنان این دو تیم را با آنچه داریم قیاس و در صورت لزوم آنها را به تیم اضافه می‌کنیم. همچنین تیم ملی نوجوانان را که از بیست و هفتم مهر در جام جهانی شرکت می‌کند زیر نظر داریم تا بازیکنان مستعدش را به تیم جوانان اضافه کنیم.

میرآخوری ادامه داد: شناخت کافی از بازیکنان تیم ملی نوجوانان داریم. ضمن این که علی دوستی مهر که سرمربی این تیم است، مدیر فنی تیم ما نیز هست و همکاری خوبی با هم داریم.

وی در ادامه درباره عملکرد سردار آزمون در تیم ملی جوانان، گفت: وقتی که سردار به تیم ما اضافه شد به تازگی از روسیه باز گشته بود و به دلیل خستگی راه و بازی آخری که در تیمش انجام داده بود به او استراحت دادیم و فقط در نیمه دوم او را به میدان فرستادیم. او در بازی دوم خیلی بهتر بود و دو گل هم زد، ولی در بازی سوم به دلیل شرایط آب و هوایی کرمان و حساسیتی که او داشت نتوانست تا پایان در میدان حاضر باشد .

میرآخوری در ادامه گفت: آینده فوتبال ایران در اختیار همین جوانان و نوجوانان است. در سال 88 تعدادی از همین بازیکنان در مسابقات زیر 15 سال آسیا شرکت کردند، ولی ما آنها را رها کردیم، اگر فوتبالیست‌های نوجوان و جوانمان را رها کنیم در آینده باید به سختی به دنبال تک بازیکن‌های خوب در فوتبالمان باشیم. با برنامه‌ریزی خوب، اردوهای کوتاه مدت و بازی‌های تورنمنتی مناسب در داخل و خارج می‌توانیم فوتبال پایه‌مان را بسازیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان درباره حذف نام شش ملی‌پوش نوجوان از تیم ملی زیر 17 سال به دلیل بالا بودن سن استخوانی‌شان، گفت: قطعا این مساله به تیم آسیب می‌رساند. حدود سه سال است که دوستی مهر با این بازیکنان کار می‌کند و در مسابقات مختلف با آنها همراه بوده است. حذف شدن شش بازیکن در فاصله یک هفته‌ مانده به جام جهانی شوک منفی به تیم وارد می‌کند.

وی ادامه داد: مطمئنا نفرات دوم ضعیف‌تر از کادر اصلی هستند، هر چند که درایت دوستی مهر و دوستانش این اطمینان را به ما می‌دهد که مشکل زیادی نداشته باشیم، اما به نظر می‌رسد که آن کیفیتی که باید داشته باشیم را نخواهیم داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها