کد خبر: ۱۷۳۶۸۴
زمان انتشار: ۲۲:۱۰     ۲۱ مهر ۱۳۹۲
دبيرکل فدراسيون فوتبال گفت: ما دوران سخت‌تر از اين را پشت سر گذاشته‌ايم.
مهدي محمدنبي در حاشيه تمرين تيم ملي فوتبال اظهار داشت: پس از صعود تيم ملي به جام جهاني اولين بازي خود را انجام خواهيم داد که در مقابل تايلند است. اين اردو به چند دليل اهميت دارد. يکي اينکه لژيونرهاي بيشتري در اين اردو حضور دارند و مي‌توانند با بازيکنان هماهنگ شوند همچنين مراقبت‌هاي پزشکي از مصدومان صورت مي‌گيرد که از نزديک اين موضوع مورد بررسي قرار گرفته است.

به گزارش فارس،وي ادامه داد: همچنين تمرکز کي‌روش هم بر روي مسائل تيم ملي است که در کنار آن آناليز خوبي انجام مي‌دهد. نسبت به تايلند شناخت داريم نماينده اين کشور در ليگ قهرمانان آسيا عملکرد خوبي داشت اما ما مي‌خواهيم که به خوبي ظاهر شويم و اين تيم را شکست دهيم.

دبيرکل فدراسيون فوتبال با اشاره به اردوي آينده تيم ملي يادآور شد: 9نوامبر که مصادف است با 19 آبان اردوي بعدي تيم ملي ملي برگزار خواهد شد. برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام داده‌ايم تا بين اين اردو و مسابقه بعدي به اتفاق کي‌روش از کمپ برزيل بازديد به عمل آوريم تا دو کمپ ديگر اين کشور را از نزديک ببينيم و تفاهم‌نامه نهايي را با اين کشور امضا کنيم.

نبي يادآور شد: خوشبختانه تعامل خوبي بين کادر فني، بازيکنان و مسئولان فدراسيون وجود دارد اگر قرار بود ما سرگرم حواشي شويم و روحيه‌مان را خراب کنيم که به جام جهاني نمي‌رفتيم ما دوران سخت‌تر از اين را هم پشت سر گذاشته‌ايم. بايد فضا را به گونه‌اي طراحي کنيم که بتوانيم در جام جهاني آن نتايجي که لايق تيم ملي است، به دست آوريم.

وي تاکيد کرد: به انتقادهاي سازنده گوش مي‌دهيم اما برخي موارد حرف‌هايي است که ناصواب نه با صاد نه با ث است. اين مسائل تاثيري بر عملکرد تيم نمي‌گذارد. دکتر صالحي‌اميري هم بر ريز مسائل تيم ملي واقف است قاعدتا او صحبت‌هاي کلي انجام داده و شخص وزير پيگير مسائل تيم ملي است که از او تشکر مي‌کنيم.

دبيرکل فدراسيون فوتبال در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر اينکه 6 بازيکن از تيم ملي نوجوانان به علت شرايط سني شان کنار گذاشته شده‌اند گفت: اساسا حضور تيم ملي نوجوانان در رقابت‌هاي جهاني براي کمک به فوتبال ماست که اگر مراقبت پزشکي نداشته باشيم و پيگيري اين موضوع را نکنيم اين مسائل به ما ضربه خواهد زد. تعدادي از بازيکناني که مطرح شده‌اند پس از گرفتن MRI آنها که يک ماه پيش اين امر صورت گرفت تراکم استخواني آنها نشان داد که در اين رده سني قرار نمي‌گيرند و بازيکنان ديگر را جايگزين آنها کرديم. آنهم قبل از اينکه ساير افراد بخواهند به ما ايراد بگيرند اين موضوع را برطرف کرديم.

نبي در مورد مسائلي که در مورد تباني در فوتبال به وجود آمده و اين مسائل به کميسيون اصل 90 هم کشيده شده، خاطرنشان کرد: بهتر است در اين مورد عليپور صحبت کند. قرار است جمع‌بندي نهايي را او انجام دهد و کميته اخلاق پيگير اين مسئله است.

وي در مورد اينکه آيا قبول دارد در اين پرونده با دانه‌ درشت‌ها برخورد جدي صورت نگرفته، گفت: اين پرونده در دست کميته اخلاق است و آن هنوز مفتوح است. قاعدتا آن مسائلي که مربوط به فدراسيون فوتبال مي‌شود و هدف اصلي ماست مهيا کردن بستري براي بهتر شدن فعاليت ورزش کشور است که تمام تلاش خود را در اين زمينه انجام خواهيم داد.

دبيرکل فدراسيون فوتبال در مورد در اختيار نگذاشتن بازيکنان ملي‌پوش گيتي‌پسند براي حضور در مسابقات جام جهاني کوچک (گرند پريکس) عنوان کرد: افتخاري سرپرست کميته فوتبال گزارشي را براي ما ارسال کرده و ما آن را در اختيار کميته انضباطي قرار داده‌ايم تا به اين موضوع رسيدگي کنند. خسوس هم با صحبتي که با من داشت اعلام کرد که ما بازيکنان زيادي داريم و از اين بابت نگراني نداريم.

نبي در مورد اينکه براي پيگيري مسئله حذف نام خليج فارس از سوي مسئولان فيفا چه اقداماتي انجام داده،‌گفت: ما نامه خود را فرستاده‌ايم. مدارک خود را هم ضميمه اين نامه کرده‌ايم به هر حال مسئولان فيفا براي رسيدگي نياز به زمان داريم و منتظر آن هستيم که وقت اين موضوع برسد.

وي در مورد اينکه آيا اين موضوع از سوي مسئولان فدراسيون فوتبال حل خواهد شد و يا بايد مسائل ديپلماسي درگير آن شود، عنوان کرد: اساسا هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال نظرش بر اين است که اين مسئله را از بعد ورزشي حل کند اما اگر زورمان نرسيد با بخش ديپلماسي هماهنگ خواهيم کرد تا به اين مسئله ورود پيدا کند.

نبي در مورد اينکه آيا زمان ديدار تيم‌هاي ايران و تايلند دير نيست، گفت: با توجه به اينکه روز پس از بازي تعطيل است مردم مي‌توانند استقبال خوبي از بازي داشته باشند و فرداي آن روز به استراحت در منازل خود بپردازند. اميدواريم هواداران حضور خوبي در ورزشگاه داشته باشند و حريف را دست‌کم نگيرند.

وي در مورد اينکه آيا پس از بازي او همراه کي‌روش خواهد رفت، گفت: به علت حساسيت بازي نوجوانان مقابل آرژانتين ابتدا به آنها ملحق خواهم شد و پس از آن به کي‌روش ملحق خواهم شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها