کد خبر: ۱۷۳۳۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۲۰ مرداد ۱۳۹۰
با تداوم نگراني هاي اقتصادي سرمايه گذاران بازار سرمايه، روند سقوط ارزش سهام در بورسهاي آمريكا و اروپا روز چهارشنبه نيز ادامه يافت.
به گزارش 598 به نقل از ایرنا ،خبرگزاري فرانسه گزارش داد: ارزش سهام در بورس نيويورك در ابتداي معاملات روز چهارشنبه بيش از 3 درصد كاهش يافت.
در ساعت 14 به وقت گرينويچ (18 و 30 دقيقه به وقت تهران) شاخص سهام صنعتي 'داو جونز' بيش از 6/3 درصد و شاخص 'نزدك' 4/3 درصد كاهش يافت.
همچنين با توجه سرمايه گذاران به شايعات مربوط به كاهش رتبه اقتصادي فرانسه و نگراني هاي مربوط به بحران منطقه يورو، در بازار بورس لندن ارزش سهام به ميزان بيش از 3 درصد كاهش يافت.
ارزش سهام در فرانسه نيز بعدازظهر چهارشنبه به ميزان 75/4 درصد كاهش يافت كه سهام بانكها در صف اول كاهش ارزش قرار داشتند.
نگراني هاي مربوط به بحران بدهي يونان و صحبت از كاهش رتبه اعتباري فرانسه – كه دولت فرانسه آن را تكذيب كرده است - از عوامل تاثير گذار در سقوط ارزش سهام در فرانسه بوده است.
بر اساس اين گزارش، ارزش سهام در بورس اسپانيا نيز بعدازظهر چهارشنبه 42/3 درصد و سهام در بورس ايتاليا نيز بيش از 4 درصد كاهش يافت. اين درحالي است كه انتظار مي رود دولت اسپانيا بسته اي از اصلاحات ساختاري را به منظور مقابله با كسري بودجه اعلام كند. روند كاهش ارزش سهام بعدازظهر چهارشنبه در بورس سوئيس نيز ادامه يافت.
ارزش شاخص سهام بازار در بورس زوريخ به ميزان 02/3 درصد و سهام گروه منابع انساني 'آديكو' به ميزان 85/9 درصد كاهش يافت.
از فرانكفورت هم خبر مي رسد كه ارزش شاخص سهام 'داكس' روز چهارشنبه نزديك به 5 درصد كاهش يافته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها