کد خبر: ۱۷۳۲۸۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۷     ۲۰ مهر ۱۳۹۲
مديرعامل باشگاه پرسپوليس با اشاره به اينکه اگر کسي بگويد دلالي، شرط بندي و مسائل پشت پرده در فوتبال نيست، دروغ مي‌گويد، گفت: محمد مايلي‌کهن بزرگ فوتبال ماست و شخصا به اختلاف دايي و مايلي‌کهن ورود پيدا کرده و تصميم دارم اين اختلاف را به صورت کدخدا منشي حل کنم.

محمد رويانيان بعد از ظهر امروز پنجشنبه که براي انجام امور باشگاه پرسپوليس به اردبيل سفر کرده، در جمع خبرنگاران در خصوص حکم محروميت محسن قهرماني داور ديدار سپاهان با پرسپوليس، ضمن بيان مطلب فوق افزود: با وجود اينکه بخش نخست حکم مناسب بود اما نمي‌دانيم بخش دوم حکم صادره را چرا پيچيده کردند. به نظرم يک کارهايي مي‌شود که البته هوشيارانه اين قضيه را دنبال مي‌کنم.

وي با بيان اينکه نقش دوم حکم به نظر يک چيزهايي دارد که بايد روشن شود، ادامه داد: اشتباه مسلم داور که تاثير زيادي روي بازي داشت، براي تمام مردم اثبات شد و اکنون اين اشتباه بر کسي پوشيده نيست، بنابر اين اميدواريم با برخي ابهام مسائل پشت پرده هم برخورد شود.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس با اشاره به حکم صادره در مورد مولايي بدنساز تيم پرسپوليس اضافه کرد: موضوع مولايي مربوط به پرسپوليس نبوده و به سال‌هاي قبل مربوط مي‌شود که در باشگاه‌هاي ديگر فعاليت داشت، ولي چرا به اين قضيه انتصابش دادند، سوال جدي من از عليپور و کميته انضباطي است.

وي تصريح کرد: اگر کسي حقايق را بگويد و يا نگويد محکوم شود، اين غلط بوده و به نظر من آئين نامه و مقررات اشکال جدي دارد، مولايي اگر حقايق را اطلاع رساني کرد نبايد با محروميت روبرو مي‌شد. با مطلع، شاهد، شاکي و متشاکي نبايد برخورد شود زيرا موضوع اينها جدا است.

رويانيان با بيان اينکه در مورد مولايي نامه‌اي به کميته انضباطي نوشته و آن را پيگيري مي‌کند، با اشاره بد اخلاقي‌هاي حاکم در فوتبال گفت: فوتبال ورزش جوان پسند و جذابي است. اين رشته دنيا را فراگرفته ولي اين جذابيت به دليل گردش منابع مالي زياد خواه يا ناخواه دچار فساد مي‌شود. دلالي، شرط بندي و مسائلي در پشت صحنه بوجود مي‌آورد که اگر کسي بگويد اين مشکلات در فوتبال نيست، دروغ مي‌گويد و اگر کسي هم بگويد فوتبال ناپاک است اين حرف هم بي‌ربط است.

وي با بيان اينکه فوتبال ناپاک است اما مثل شيشه‌اي توخالي است که هم مي‌توانيم توي آن آب بريزي و هم خوردني حرام، يادآور شد: بايد خودمان دقت کنيم چون هم نمي‌توانيم بگوييم که فوتبال ناپاک است و پاک، بايد منطقي بپذيريم که در فوتبال امروز دلالي، شرط بندي و رفتارهاي ناشايست زياد است.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس با اشاره به اينکه اين ناپاکي‌ها در رده‌هاي پايين و ليگ‌هاي يک و دو ممکن است زياد باشد، عنوان کرد: ليگ برتر به صورت مستقيم پخش مي‌‎شود و همه نظارت مي‌کنند اما ليگ‌هاي يک و دو به دليل اينکه پخش زنده ندارند، تا وجدان‌هاي بيدار و کارشناسان ببينند، با تخلفاتي روبرو هستند و بايد نظارت شود. البته با همه اين اوصاف مي‌توانيم بگوييم فوتبال پاک است ولي رفتارهاي ناپاک فوتبال را آلوده کرده است.

وي همچنين در مورد جريمه علي دايي از سوي کميته انضباطي افزود: دايي ورزشکار بزرگي است و من تعجب مي‌کنم وقتي ورزشکار بزرگ بين‌المللي کشورمان در مورد فوتبال اعتراض مي‌کند، چرا بايد جريمه شود. آدم کوچکي نيامده که در مورد فوتبال حرف بزند، دايي حرف زده و وي چهره بين‌المللي فوتبال است، توجه کنيد اگر صداي دايي خفه شود، ديگر هيچ صداي در اين کشور در نخواهد آمد.

رويانيان ادامه داد: اين خوب نيست نبايد فضا را آلوده کنيم، بايد اجازه دهيم که فوتبالي‌ها در مورد فوتبال حرف بزنند. اگر انتقادي صورت نگيرد، بي‌شک فوتبال از بين مي‌رود. کساني که دايي را جريمه کرده‌اند توجه کنند که حکم آنها يعني جريمه کردن کل فوتبال، يعني جريمه کردن هر صدايي که مي‌تواند به درد فوتبال بخورد و فوتبال را توسعه دهد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبني بر اينکه آيا باشگاه پرسپوليس به دليل جلوگيري از رو در رويي دو باشگاه به اختلاف دايي و مايلي کهن ورود خواهد کرد يا نه؟، تاکيد کرد: باشگاه‌ها در اين زمينه ورود نخواهند کرد چون هم پرسپوليس و هم صباي قم، باشگاه‌هاي بزرگي هستند که بايد از اختلافات پرهيز کنند. محمد مايلي‌کهن بزرگ فوتبال ماست و اختلافاتي ممکن است بين دو نفر پيش بيايد که اين اختلافات به مرور زمان فراموش خواهد شد و از بين خواهد رفت.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس در عين حال با صراحت اعلام کرد که شخصا به اختلاف دايي و مايلي‌کهن ورود پيدا خواهد کرد و و تصميم دارد اين اختلاف را به صورت کدخدا منشي حل کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها