کد خبر: ۱۷۳۲۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۴     ۲۰ مهر ۱۳۹۲
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز با بیان این‌که فساد در فوتبال ایران به آن شدتی که می‌گویند وجود ندارد، اظهار کرد: "پرداختن به این بحث در سالی که تیم ملی می‌خواهد در جام جهانی بازی کند مشکوک است." زینی‌زاده هم‌چنین دو پیشنهاد برای کاهش فساد در فوتبال ایران داشت.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز با بیان این‌که فساد در فوتبال ایران به آن شدتی که می‌گویند وجود ندارد، اظهار کرد: "پرداختن به این بحث در سالی که تیم ملی می‌خواهد در جام جهانی بازی کند مشکوک است." زینی‌زاده هم‌چنین دو پیشنهاد برای کاهش فساد در فوتبال ایران داشت.

حمید زینی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره‌ی مسائل رخ داده در روزهای اخیر در فوتبال ایران درخصوص فساد و تبانی، اظهار کرد: به نظرم دلیل اصلی بروز این مسائل گسستی است که بین نهادهای ورزشی و فوتبال در ایران وجود دارد. در فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان، سازمان لیگ، اتحادیه و باشگاه‌ها مدیریت واحدی حاکم نیست و اقدامات کنترلی به درستی انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: ساختار وزارت ورزش و فدراسیون آن‌طور که باید و شاید در این زمینه به عنوان مسوول، اقدامات کنترلی را ایجاد نکردند و به‌علاوه به نظر می‌رسد که روزنه‌ها و بسترهای که جلوی فساد را می‌گیرند در فوتبال ایران وجود ندارند.

* خصوصی‌سازی کلید حل مشکل فساد در فوتبال

زینی‌زاده در ادامه گفت: تقریبا تمام باشگاه‌های فوتبال در ایران دولتی هستند و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از دولت پول می‌گیرند. مدیران، سهامداران و اعضای هیات مدیره باشگاه‌ها به هیچ وجه در پول‌های هزینه شده ذی‌نفع نیستند و سود و زیان برایشان فرقی ندارد. ضمن این‌که پیش‌نیاز خصوصی شدن باشگاه‌ها تامین نیازهای اولیه مالی است.

* دو پیشنهاد برای کاهش فساد در فوتبال ایران

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی هم‌چنین برای تسریع روند خصوصی‌سازی باشگاه‌ها دو پیشنهاد ارایه کرد: دولت می‌تواند به باشگاه‌ها وام بلندمدت بدهد تا بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش ترغیب شود. با این وام، هزینه‌های جاری باشگاه‌ها تامین می‌شود و باشگاه‌ها می‌توانند در یک پروسه‌ی پنج ساله برای تولید بازیکن و تربیت آنها تلاش کنند. به نظر می‌رسد نسل فعلی فوتبال ایران که پیر شده و جایگزین ندارد باید اصلاح شود.

وی افزود: دومین پیشنهادم این است که دولت به بخش خصوصی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در فوتبال است، پول بلاعوض بدهد تا بخش خصوصی به این کار ترغیب شود. اگر باشگاه‌ها خصوصی شوند و سود و زیان هزینه‌ها به مالکان آنها بازگردد، به هیچ وجه کسی دنبال تبانی و رانت نمی‌گردد.

* هیچ نظارتی وجود ندارد

زینی‌زاده در ادامه گفت: متاسفانه نظارت کافی روی باشگاه‌ها وجود ندارد. در سه سالی که در فوتبال هستم حتی یک بار ندیدم که از سوی وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال یا سازمان لیگ، بازرسی از باشگاه‌ها انجام شود تا مشخص شود که چطور مدیریت می‌کنند.

* بررسی تراز مالی باشگاه‌ها چه سودی داشت؟

وی ادامه داد: سازمان لیگ برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها تراز مالی آنها را بررسی کرد. برای این کار، باشگاه‌ها اسنادی را پر و ارسال کردند اما به هیچ وجه درباره مبلغ و مفاد قرارداد، نوع پرداخت پول‌ها و هزینه‌ها نظارتی نیست، مگر باشگاهی مثل تراکتورسازی که از بدو تاسیس از سوی مجموعه کارخانه تراکتورسازی کنترل شده است! فکر نمی‌کنم سایر مجموعه‌ها این‌گونه نظارت را در برنامه داشته باشند.

* تراکتورسازی درگیر فساد نبوده و نیست

زینی‌زاده در ادامه گفت: خوشبختانه از روزی که باشگاه تراکتورسازی تاسیس شده تا امروز هیچ بحث و جدلی درباره‌ی تبانی یا فساد در این باشگاه مطرح نبوده است.

* طرح فساد فوتبال در شرایط فعلی مشکوک است!

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در ادامه با بیان این‌که فساد فوتبال ایران به آن شدتی که می‌گویند نیست، اظهار کرد: فکر می‌کنم میزان فساد در فوتبال ایران یک درصد است و طرح آن در سالی که می‌خواهیم در جام جهانی بازی کنیم مشکوک است. امسال باید تیم ملی روی جام جهانی تمرکز کند و داوران ما در مسابقات بین‌المللی سوت بزنند اما همه فقط به موضوع داوری می‌پردازند. باید به این مساله در نطفه رسیدگی شود که شدت پیدا نکند.

* من و جلالی به مفسدان چراغ سبز نشان نمی‌دهیم

زینی‌زاده در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون موردی مشابه آن‌چه سرمربی و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس عنوان کردند – پیشنهاد تبانی و فساد – برای او رخ داده است یا خیر، گفت: خوشبختانه من و مجید جلالی هرگز به این‌گونه افراد چراغ سبز نشان نداده‌ایم و به همین علت چنین پیشنهادهای به ما نشده است. کسانی که چنین مسائلی را مطرح می‌کنند باید اسناد و مدارک ارایه کنند وگرنه طرح چنین بحث‌هایی و بازی کردن با آبروی افراد از نظر شرعی، عقلی و قانونی صحیح نیست.

* جلالی سالم است چون مقاومت می‌کند

چند روز قبل، مجید جلالی به ایسنا گفت که چون از لزوم برخورد با مفسدان حرف زده باند فساد فوتبال ایران مانع کار او در فولاد شدند و حالا هم برایش در تراکتورسازی مشکل ایجاد می‌کنند. مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در این‌باره گفت: مشکلات ما از این جنس نیستند که مثلا کسی از ما بخواهد مانع کار جلالی شویم. در تراکتورسازی بیشتر هواداران هستند که گاهی زنگ می‌زند و انتقاد می‌کنند یا با حضور در تمرین تیم نظرشان را می‌گویند. در تراکتورسازی هرگز مشکل برنامه‌ریزی شده نداشته‌ایم. جلالی همیشه برابر این مسائل مقاومت کرده و انسان سالمی است.

* مشکل کاظمیان حل شد

به گزارش ایسنا، چند روز پیش کادر فنی تیم فوتبال تراکتورسازی جواد کاظمیان را به دلیل مصاحبه علیه تیم به باشگاه سپرده بود. زینی‌زاده از برطرف شدن مشکل این بازیکن خبر داد: کاظمیان مصاحبه‌ای کرده بود که با عذرخواهی از جلالی در جمع بازیکنان، مشکل او حل شد و حالا در تمرین‌های تیم شرکت می‌کند. همیشه سعی می‌کنیم مشکلات این چنینی را درون خود تیم حل کنیم و حتی به باشگاه ارجاع ندهیم مگر این‌که به اهداف باشگاه لطمه بزند.

* وضعیت نقل و انتقالات نیم‌فصل

وی ادامه داد: در نیم‌فصل لیگ برترقرار است بازیکنانی جذب شوند که درباره‌ی آنها کادر فنی باید نظر دهد. به هر حال برای جذب هر بازیکنی باید جای او را خالی کنیم.

* کریم انصاری‌فرد هیچ جا نمی‌رود

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی هم‌چنین خبر احتمال جدایی کریم انصاری‌فرد از این تیم را شایعه خواند و گفت: انصاری‌فرد با ما قرارداد یک ساله دارد و خودش هم علاقه دارد که این‌جا بماند. ان‌شاءالله او در تراکتورسازی از فوتبال بازنشسته شود.

* رد پیشنهاد 400 میلیونی به انصاری‌فرد

زینی‌زاده هم‌چنین با رد خبر پیشنهاد باشگاه تراکتورسازی به انصاری‌فرد مبنی بر دریافت 400 میلیون تومان اضافه بر قرارداد برای ماندن در تبریز گفت: اینها همه شایعه است و شاید همان‌هایی که می‌خواهند برای ما حاشیه درست کنند آن را ساخته‌اند.

* تبادل بازیکن با پرسپولیس؟ فعلا نه!

وی هم‌چنین خبر احتمال تبادل بازیکن بین تراکتورسازی و پرسپولیس را شایعه خواند و گفت: هیچ صحبتی در این‌باره نشده و درخواست رسمی از هیچ جا به دست ما نرسیده است. اینها همه گمانه‌زنی رسانه‌هاست.

* همه ممنوع‌المصاحبه به جز جلالی

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی درباره‌ی علت ممنوع‌المصاحبه کردن اعضای این تیم هم اظهار کرد: از اعضای تیم خواسته‌ایم که تا اطلاع ثانوی مصاحبه نکنند. به این ترتیب همه بازیکنان و کادر فنی تیم به جز مجید جلالی باید فقط روز بازی در منطقه مخصوص مصاحبه با رسانه‌ها گفت‌وگو کنند. رسانه‌ها هر سوالی درباره وضعیت تیم و باشگاه داشته باشند می‌توانند از من بپرسند. این کار را کردیم تا تمرکز تیم در آستانه دیدار حساس با فولاد حفظ شود.

* مصاحبه کاظمیان علت ممنوع المصاحبه شدن اعضای تیم بود؟

زینی زاده در پاسخ به این سوال که ماجرای مصاحبه جواد کاظمیان و دلخوری مجید جلالی از او چقدر در ممنوع المصاحبه شدن اعضای تیم موثر بود. گفت: در مجموع بهتر است بازیکنان تمرکزشان روی تیم باشد چون در مصاحبه‌ها مطالبی گفته می‌شود که می‌تواند تمرکز تیم را از بین ببرد.

* بازی با فولاد شش امتیازی است

وی در ادامه به بازی هفته‌ آینده تیمش برابر فولاد صدرنشین اشاره کرد و گفت: بازیکنان،‌ کادر فنی و هواداران کاملا توجیه هستند که باید مدعی قهرمانی باشیم و برای این کار باید همه بازی‌های‌مان را ببریم. بازی با فولاد شش امتیاز دارد چون در صورت پیروزی و با توجه به نتایج سایر تیم‌ها می‌توانیم صدرنشین شویم و دو بازی آخر نیم فصل را با روحیه بهتری انجام دهیم.

زینی زاده، ادامه داد: اگر قهرمان نیم فصل شویم، در نیم فصل دوم شرایط بهتری خواهیم داشت. چون چهار بازی اولمان با پرسپولیس، گسترش فولاد، سپاهان و ذوب آهن در خانه است. همین جا از هواداران می‌خواهم که با حضور در ورزشگاه ما را تا پایان تشویق کنند.

* دلایل کاهش تماشاگران، بازی‌های تراکتورسازی

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در پایان درباره دلایل کاهش تعداد تماشاگران در دیدارهای خانگی تراکتورسازی، گفت: تب فوتبال نسبت به سه سال قبل کمتر شده و وضعیت برگزاری بازی‌ها ،‌امکانات رفاهی، حمل و نقل و مسائل نظارتی، بازرسی بدنی و کیفیت بازی‌های تیم در این زمینه تاثیرگذار بوده‌اند. متاسفانه با ورود به فصل سرد سال هم از تعداد تماشاگران کاسته می‌شود، اما امیدوارم هواداران ما با حرارتی که دارند در فصل سرد هم صندلی‌های ورزشگاه‌ را پر کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها