کد خبر: ۱۷۳۲۰
زمان انتشار: ۱۷:۳۱     ۱۹ مرداد ۱۳۹۰

راديو فردا يكي از سايتهاي رسمي آمريكا در مقاله اي به مضرات استفاده «بيش از حد» از فيسبوك پرداخته است. اين مقاله درحالي نگاشته شده كه عنوان مي شود مهمترين وسيله هماهنگي معترضان در لندن فيسبوك بوده است.

به گزارش 598 به نقل از فارس، راديو فردا يكي از سايتهاي رسمي آمريكا در مقاله اي به مضرات استفاده «بيش از حد» از فيسبوك پرداخته است. اين مقاله درحالي نگاشته شده كه عنوان مي شود يكي از وسايل موثر در هماهنگي معترضان در لندن فيس بوك و موبايلهاي بلك بري بوده است.

اين مقاله كه با عنوان «فيس‌بوك هم زيادش خوب نيست؛ خودپرستي و نارسايي رواني» آورده است: تحقيقاتي كه در سال‌هاي اخير بر شمار آن‌ها افزوده شده با بررسي تاثير استفاده از شبكه‌هاي گروهي‌ـ‌اجتماعي روي رفتار اجتماعي و روحيات انسان‌ها به اين نتيجه رسيده‌اند كه استفاده بيش از حد از اين رسانه‌هاي جديد مي‌تواند به بروز رفتارهاي ضد اجتماعي، خودپرستي و مجموعه ديگري از نارسايي‌ها و پيامدهاي منفي در ميان كاربران منجر شود.

اين مقاله مي افزايد: به نوشته سايت آمريكايي «مشبل» (Mashable)، بر اساس تحقيقات جديدي كه توسط لري روزن، پروفسور روان‌شناسي در دانشگاه دولتي كاليفرنيا، انجام شده است، استفاده بيش از حد از فيس‌بوك مي‌تواند به بروز يك چنين نارسايي‌هاي رواني در ميان نوجوانان منجر شود.
پروفسور روزن نتايج تحقيقات خود را در گردهمايي اخير انجمن روان‌شناسي آمريكا ارائه داده است. اين تحقيقات براساس نظرسنجي و آمارگيري از بين هزار نوجوان خانواده‌هاي شهرنشين و بررسي رفتار سيصد نوجوان به هنگام مطالعه و انجام تكاليف درسي صورت گرفته است.

اين مقاله ادامه مي دهد: چند مورد از پيامدهاي استفاده از فيس‌بوك براي نوجوانان كه در اين تحقيقات به آن اشاره شده عبارت‌اند از:

- بروز و تقويت حس خودپرستي در ميان نوجواناني كه به طور مرتب از فيس‌بوك استفاده مي‌كنند.

- بروز نارسايي‌هاي رواني ديگر از جمله رفتارهاي ضد اجتماعي، هيجان شديد و پرخاش‌گري در ميان نوجواناني كه بسيار زياد از فيس‌بوك استفاده مي‌كنند.

- در مورد نوجواناني كه بيش از حد و به شكل اعتياد از فيس‌بوك و ساير شبكه‌ها و نرم‌افزارهاي كامپيوتري مثل بازي‌هاي ويدئويي استفاده مي‌كنند، عوارضي نظير غيبت از مدرسه، درد در ناحيه شكم، مشكل خواب، افسردگي و اضطراب بروز مي‌كند.

- آن گروه از نوجواناني كه حتي به هنگام انجام تكاليف خود حداقل پانزده دقيقه يك بار به فيس‌بوك مراجعه مي‌كنند معمولا در مدرسه نمرات پايين‌تري مي‌گيرند.

- و آن گروه از نوجواناني كه حتي در زمان انجام تكاليف خود تمام مدت صفحه فيس‌بوك خود را باز نگاه داشته و به آن مراجعه مي‌كنند به مراتب در مدرسه و محيط آموزش نتايج نامطلوب‌تري مي‌گيرند.

با اين همه تمام نتايج اين تحقيقات منفي نبوده است. يكي از نكات جالب در تحقيقات پروفسور روزن نكته‌اي است كه به آن «حس همبستگي مجازي» نام داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها