کد خبر: ۱۷۲۸۷۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۱۸ مهر ۱۳۹۲
در حالي كه تا پيش از برنامه نود دوشنبه شب تصور مي‌‌شد از تمامي كدهاي مربوط به جنجال‌هاي اخير داوري رمزگشايي شده است، اما اتفاقات اين برنامه پرونده مذكور را كه يكسر آن به دايي و پرسپوليس و طرف ديگرش به محسن قهرماني متصل بود به فاز تازه‌اي برد.

به گزارش 598 به نقل از90: در حالي كه تا پيش از برنامه نود دوشنبه شب تصور مي‌‌شد از تمامي كدهاي مربوط به جنجال‌هاي اخير داوري رمزگشايي شده است، اما اتفاقات اين برنامه پرونده مذكور را كه يكسر آن به دايي و پرسپوليس و طرف ديگرش به محسن قهرماني متصل بود به فاز تازه‌اي برد. درواقع روي خط آمدن محمد مولايي كه در روزهاي اخير از او به عنوان كليد حل اين معما ياد شده و به همين منظور نيز بارها مورد استنتاق قرار گرفته است، باعث شد تا پنجره جديدي رو به اين پرونده جنجالي گشوده شود.

سورپرايز به شيوه مولايي
محمد مولايي كه به خيال خود و در قامت وكيل مدافع دايي در بخشي از صحبت‌‌هايش به حمايت از سرمربي پرسپوليس پرداخت عملا پاي دايي را اين بار به عنوان يك مطلع به پرونده جنجال‌ساز داوري باز كرد. تماس قهرماني با مولايي پيش از ديدار فصل گذشته راه‌آهن و آلومينيوم هرمزگان و متعاقب آن در جريان قرار گرفتن علي دايي از اين موضوع سبب شد تا سرمربي وقت راه‌‌آهن ناخواسته يكي از مهره‌هاي اين دومينوي فساد شود. هر چند به گواه مولايي علي دايي در آن برهه به شدت نسبت به اين جريان موضع‌گيري مي‌‌كند و واكنش نشان مي‌‌دهد اما بي‌‌شك اتفاقات رخ داده در جريان بازي هر ذهن كنجكاوي را به شائبه‌هاي بسياري مي‌‌رساند. ماجرا ازاين قرار بود كه محسن قهرماني بابت قضاوت يكي از ديدارهاي راه‌آهن در گذشته به واسطه مولايي درخواست الباقي طلبش كه مبلغ 5 ميليون تومان بوده را مطرح مي‌ كند، موضوعي كه خيلي زود ازطريق مولايي با دايي در ميان گذاشته مي‌‌شود و در نهايت نيز ماجرا با برخورد دايي مواجه مي‌‌شود. اما نكته جالب اتفاقات عجيب و غريبي بود كه راه‌آهن را به 3 امتياز آن بازي رساند. تيم دايي كه تا دقيقه 80 برابر حريف صفر و صفر متوقف بود در نهايت و البته به لطف محسن قهرماني بازي را 2 بر صفر به سود خود به پايان رساند تا جايزالخطا بودن داوران توجيهي براي تمام اتفاقات مشكوك اين بازي از سوي مسئولان داوري باشد!

آغاز ماجرا
شكايت رسمي علي دايي از محسن قهرماني و متعاقب آن تحقيق وتفحص كميته مبارزه با تخلفات حرفه‌اي در رمزگشايي از شائبه‌هاي موجود در نهايت باعث شد تا عصر دوشنبه حكم محروميت قهرماني، مولايي، حاتم و يكي، دو متهم اين پرونده تا اطلاع ثانوي اعلام شود. موضوعي كه پايه‌گذار حضور تلفني عليپور رئيس اين كميته در برنامه‌نود شد. عليپور پس از ارائه ادله‌هايش براي محروميت افراد مذكور عنوان كرد كه پس از پيگيري‌هاي انجام شده كاشف به عمل آمده كه قبل از ديدار راه‌آهن و آلومينيوم در فصل گذشته 2 ميليون تومان از يك حساب به حساب محسن قهرماني انتقال داده شده است. نكته‌اي كه قطعا مي‌‌تواند از برخي اتفاقات بحث برانگيز داوري در دقايق پاياني اين ديدار رمزگشايي كند. البته نكته اينجاست كه آيا مسئولان راه‌آهن در جريان درخواست قهرماني پيش از برگزاري بازي بوده‌اند؟ و نكته مهم‌تر اينكه طلب 5 ميليوني قهرماني از راه‌آهني‌ها بابت كدام قضاوت او براي اين تيم بود؟ قطعا رسيدن به جواب در اين سئوال مي‌‌‌تواند بسياري از واقعيت‌هاي پنهان اين پرونده پيچيده را حل و فصل كند.

اتهام: مطلع بودن
علي دايي خواسته يا ناخواسته يكي از حاضران در پرونده فساد داوري است هر چند تبرئه شدن او از سوي كميته رسيدگي به تخلفات گواه بي‌‌گناهي اوست اما قطعا عدم مطلع كردن مراجع ذيصلاح از اتفاقات و فساد رخ داده به تنهايي خود مي‌‌تواند سرمربي پرسپوليس را در دايره متهمان قرار دهد. حالا سئوال اين است آيا او آن زمان جريان را اطلاع داده؟ اگراو ماجرا را همان زمان اطلاع نداده گناه او كمتر از قهرماني وا مثالهم نخواهد بود.

SHOOT
در حالي احكام محروميت و تبرئه برخي از متهمان ومطلعان در خصوص پرونده تخلفات داوري روي خروجي سايت‌ها قرار داده شده كه در سال‌هاي گذشته نيز اتفاقاتي مشابه در فوتبال ايران رخ داده بود. براي مثال همين فصل گذشته بود كه برخي جريانات در بازار نقل و انتقالات محروميت و محكوميت‌هايي را در بين مديران و كارگزاران اين بخش به همراه داشته اما در نهايت با قرباني كردن چند مهره دم دستي غائله ختم به خير شد تا همچنان مفسدان دانه درشت به ترويج فساد و پر كردن جيب‌‌هاي خود مشغول باشند. روندي كه اميدواريم در خصوص فساد داوري تكرار نشود و علاوه بر خرده متخلفان سرمنشا اين اتفاقات نيز شناسايي و محكوم شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها