کد خبر: ۱۷۲۸۳۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۱۸ مهر ۱۳۹۲
کشور چین به خاطر مه دود مجبور به محدود کردن رفت و آمد خودروها در بزرگراه ها و فرودگاه شد.

به گزارش598 به نقل از بلومبرگ، حکومت چین به انواع مختلفی از روش ها روی آورده تا بلکه بتواند از شر لایه های سنگین آلودگی هوا در پایتخت رهایی پیدا کند. وضع مالیات های سنگین باعث شده خیلی از مردم ترجیح بدهند کارهای خود را در منزل انجام دهند. مشوق های دولت برای خودروهای برقی به قدری زیاد است که هر خریداری را وسوسه می کند. زوج و فرد کردن پلاک ها و محدودیت های نظیر آن روز به روز گسترش بیشتری پیدا می کند.
کار به جایی رسید که این هفته بزرگراه ها و فرودگاه ها تعطیل شدند تا قدری از شدت آلودگی هوا در پکن کاسته شود. پلیس چین شش بزرگراه منتهی به شانگهای، تیانجین و هاربین را از  پایتخت بسته است. با این اقدام 57 پرواز بین المللی در فرودگاه پایتخت تحت تأثیر این اقدامات قرار گرفتند.
نشانگرهای آلودگی در پایتخت وضعیت اضطراری را به نمایش گذاشته اند. آلودگی هوا فقط به سلامت مردم صدمه نزده بلکه موجبات ناآرامی های مدنی را در چین فراهم آورده است. نخست وزیر چین اقداماتی اساسی تر را در پیش گرفته از جمله توقف مصرف ذغال سنگ در نیروگاه ها، تعطیلی کارخانه های فولاد و محدودیت تردد خودروها.
همچنین طبق برنامه تدوین شده ظرف 3 تا 5 سال آینده مطالعات تأثیر مه دودها بر سلامت مردم و افراد آسیب پذیر انجام خواهد شد.  برای این منظور 53 نقطه رصد و مراقبت در 16 استان ایجاد شده تا به اندازه گیری شاخص های تعیین شده بپردازد.

محدودیت به خاطر مه دود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها