کد خبر: ۱۷۲۶۷۶
زمان انتشار: ۲۳:۱۲     ۱۷ مهر ۱۳۹۲
نايب رييس فيفا از فدراسيون فوتبال ايران براي پيشنهاد انتخاب روزي به عنوان روز تماشاگر در تقويم فيفا تشکر کرد.
نشست کميته‌ اجرايي فيفا چند روز پيش در زوريخ سوئيس برگزار شد. شاهزاده علي بن حسين، نايب رييس اردني فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا) در بيانيه‌اي از دستاوردهاي جلسه اخير کميته‌ اجرايي فيفا سخن گفت.

به گزارش ايسنا ، او گفت: قبل از هر چيز مي‌خواهم از فيفا به خاطر اختصاص دادن 800 هزار دلار به خاطر ساخت ورزشگاه‌هايي براي آوارگان سوري ساکن در اردن تشکر کنم. فيفا به خوبي مسئوليت بزرگي را که اردن در قبال آوارگان سوري بر عهده گرفته درک مي‌کند. به فيفا به خاطر اين حمايت انسان دوستانه مديون هستيم. اميدواريم که اين ورزشگاه‌ها زمينه را براي پرورش دادن کودکان سوري فراهم کند.

بن حسين درباره تغيير زمان برگزاري جام جهاني 2022 قطر از تابستان به زمستان گفت: بدون شک برگزاري اين رقابت‌ها در زمستان با توجه به گرماي بالاي قطر در تابستان بهتر و مفيدتر خواهد بود. با اين حال ما اطمينان داريم قطر در هر حالت ميزباني شايسته خواهد بود. بايد تصميم گيري نهايي فيفا به دور از فشارهاي سياسي و منافع شخصي باشد.

بن علي درباره تصميم فيفا در برگزاري بازيهاي دوستانه عراق در خاک اين کشور ، گفت: عراق اين حق را دارد که بازي‌هاي خانگي خود را در هر جايي در خاک خود چه در جنوب و چه در شمال برگزار کند به ويژه اين که کشورهاي که شرايطي مشابه با عراق را دارند ميزبان بازي‌هاي خانگي خود هستند. تمام تلاش خود را مي کنم تا حق ميزباني عراق در بازيهاي خانگي خود را به اين کشور برگردانيم.

يکي ديگر از موضوعاتي که بن حسين درباره آن صحبت کرد تغيير نام "خليج ع ر ب ي" به خليج فارسي در سايت فدراسيون بين المللي فوتبال بود. او گفت: فيفا که بيش از 200 کشور در آن عضو هستند بايد به تنوع فرهنگي زياد بين کشورها پايبند باشد و به آن احترام گذارد. اين از مهم‌ترين اصول فوتبال است. زمان آن فرارسيده است که فيفا زبان عربي را به عنوان يک زبان رسمي به رسميت شناسد چرا که بيش از 300 ميليون نفر در 22 کشور با اين زبان سخن مي گويند. در کميته اجرايي فيفا اين پيشنهاد را ارائه کرده ايم.

اين شاهزاده اردني در پايان سخنان خود از فدراسيون فوتبال ايران براي پيشنهاد انتخاب روزي به عنوان روز تماشاگر در تقويم فيفا تشکر کرد و گفت: از فدراسيون فوتبال ايران به خاطر اين پيشنهاد تشکر مي کنم. فوتبال بر پايه مشارکت جمعي است و به بازيکنان، داوران و مربيان محدود نمي شود، بلکه تماشاگران هم سهم بسزايي در اين ورزش محبوب دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها