کد خبر: ۱۷۲۶۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۱۹ مرداد ۱۳۹۰
598: دیوید کامرون، نخست وزير انگليس، پس از شرکت در جلسه کمیته امنیت ملی کشور که به منظور بررسی حوادث اخیر تشکیل شده بود، گفت که دولت به اقدامات لازم برای خاتمه دادن به ناآرامی ها دست خواهد زد و تهديد کرد در صورت تداوم، معترضان بيشتري را دستگير مي‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این درگیری ها، وي تأکيد کرد که از امروز، 16 هزار مامور پلیس ماموریت مقابله با ناآرامی ها و استقرار نظم در لندن را برعهده خواهند گرفت. بدين منظور تمامی مرخصی های نفرات پلیس لغو شده و هزاران تن از ماموران از نقاط مختلف به لندن اعزام می شوند.

کامرون همچنین گفت که به منظور رسیدگی به حوادث اخیر، تعطیلات تابستانی مجلس به مدت یک روز لغو می شود و وی برای ارائه گزارش مربوط به اقدامات دولت، در جلسه فوق العاده مجلس شرکت خواهد کرد.

که در پی کشته شدن یک جوان 29 ساله به ضرب گلوله پلیس رخ داد، ابتدا از چهار منطقه انفیلد، والتامستو، والتام فارست در شمال و بریکستون در جنوب لندن آغاز شد و سپس دامنه آن به سایر شهرها گسترش یافت.

وي در واکنش به ناآرامی ها، روز سه شنبه از بازداشت 450 نفر در این رابطه خبر داد و تاکید کرد که محاکمه این افراد بزودی برگزار خواهد شد. نخست وزیر انگليس تهديد کرد که تعداد بیشتری دستگیر خواهند شد.

دولت انگليس مرخصی نیروهای پلیس را لغو کرده است. قرار است از سه شنبه شب تعداد نیروهای امنیتی در لندن به شانزده هزار نفر افزایش پیدا کند.

نا آرامی های لندن از شب شنبه و در پی تجمع گروهی از ساکنان محله تاتنهام در اعتراض به کشته شدن یک جوان سیاهپوست آغاز شد که حمله به پاسگاه پلیس و گسترش ناآرامی در این محله را در پی آورد و طی روزهای بعد، ناآرامی به چند محله دیگر لندن نیز سرایت کرده و با حمله به ماموران پلیس، به آتش کشیدن ساختمان ها، خودروهای پلیس و اتومبیل های شخصی و اتوبوس ها و غارت فروشگاه ها همراه بوده است.

شب گذشته، پلیس لندن اعلام کرد که 1200 مامور دیگر را برای حفظ امنیت لندن در سطح شهر مستقر کرده و گفت که طی 24 ساعت آینده، بر شمار ماموران پلیس حفظ امنیت پایتخت افزوده خواهد شد.

همزمان، گزارش شده است که چند شهر دیگر نیز دستخوش ناآرامی شده و از جمله گروهی از جوانان در بخشی از شهر برمینگام به حرکت در آمده اند. از بروز ناآرامی در شهرهای بریستول و لیورپول نیز گزارش هایی در رسانه های انگليس انتشار یافته است.

گفتني است؛ چند ماه پیش، تظاهرات گسترده دانشجویان در اعتراض به افزایش شهریه دانشگاه ها در لندن برگزار شد که در چند مورد به خشونت کشیده شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها