کد خبر: ۱۷۲۵۳۰
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۱۷ مهر ۱۳۹۲
مربي تيم فوتبال صباي قم گفت: چرا بايد نام قاضي پرونده دايي و مايلي‌کهن در ليست سفر باشد؟!

نادر فريادشيران در گفت‌وگو با فارس، در مورد اينکه علي دايي از او و محمد مايلي‌کهن شکايت کرده است، گفت: اين حق طبيعي علي دايي است که شکايت کند من هم مي‌توانم اين کار را انجام دهم اما چنين اقدامي نمي‌کنم چرا که دايي شهرت جهاني دارد و از ترس اينکه خدشه‌اي به جهاني بودن او وارد شود اين کار را نمي‌کنم.

وي افزود: معلوم شد آقايان براي چه درخواست عفو عمومي مي‌کردند و چنين موضوعي را اعلام مي‌کردند، من از عليپور انتقادات زيادي مي‌کردم اما با تمام اراده‌اي که او دارد هيچ عزمي براي مبارزه با اين فسادها وجود ندارد. اگر اراده باشد پس از آنکه کميته انضباطي رأي مي‌دهد کميته استيناف آن را تکه تکه نمي‌کند، شما ديديد در ليگ يک چه کارهايي شد، با اين اتفاقات به صورت نيم‌بند برخورد کردند اما پس از فشارهايي که افراد ذي‌نفع آوردند رأي تکه تکه شد. من انتظارم از عليپور خيلي بالا است و برخي جاها از او انتقاد کردم اما وقتي نگاه مي‌کنم مي‌بينم که او تنها فردي است که به صورت مستمر پيگير فساد در فوتبال است.

فريادشيران تأکيد کرد: از فدراسيون، دبير و ساير اعضاي آن درخواست مي‌کنم از عليپور حمايت کنند چرا که برخورد قاطع با اين مشکلات نياز به حمايت دارد نه اينکه به بهانه هر مناسبت که در کشور ما زياد است به خاطر تولد حضرت علي، آغاز ليگ و ... افراد را ببخشند.

مربي صباي قم يادآور شد: در برنامه شب گذشته 90 خيلي چيزها معلوم شد و مردم متوجه خيلي از مسائل شدند. آقاياني که مطلع هستند هيچ چيز نمي‌گويند و تازه وقتي که به قول خودشان کسي به طرفي غش مي‌کند تازه اعتراض مي‌کنند. از وزير ورزش، سيستم مديريتي ورزش کشور، سجادي، خسروي‌وفا و ... درخواست مي‌کنم پيگير اين موضوع باشند و فدراسيون هم راه آنها را ادامه دهد تا عزمي براي مبارزه با فساد به وجود آيد، ما در اين شرايط راضي هستيم حتي در دادگاه لاهه و جنايتکاران جنگي حاضر شويم اما به فساد رسيدگي شود.

فريادشيران در ادامه عنوان کرد: بايد بر اساس قانون و عدالت با همه چيز برخورد شود. در پرونده‌اي که مرتبط به شکايت دايي از مايلي‌کهن بود در مرحله اول قاضي علي‌ دايي را محکوم کرد اما در دور بعد و تجديد نظر حکم به نفع دايي داده شد، همان قاضي ممکن است روحش هم از اين مسئله خبر نداشته باشد اما نامش در ليست افراد اعزامي به اردوي آلمان قرار گرفت دليل اين کار چه بود؟ شايد آن قاضي از اين مسئله خبر نداشته باشد و ندادند که نامش در ليست سفر بود. او هم به اين سفر نرفته اما چه دليلي داشت که نامش در ليست موجود باشد؟ مي‌گويم ما نگراني از رفتن به دادگاه نداريم، نگراني ما از عدم اجراي قانون است. به يک دادگاهي که ذي‌نفعي نباشد مي‌رويم و اگر حرفي زديم، هر جرمي مرتکب شده باشيم آن را قبول مي‌کنيم.

وي افزود: شما با تمام ادعايي که داريد به خانواده مايلي‌کهن فحش خانوادگي داديد، فايل صوتي اين اتفاق در وبلاگ مازيار ناظمي موجود است، شما ادعا داريد که به دنيا نيازي نداريد و يکه تاز هستيد اما شما که دم از صداقت مي‌زنيد چرا در دادگاه اين کار خود را قبول نکرديد و زير آن زديد. من پدر مرحومت را مي‌شناسم و با او در سفر حج همسفر بودم، به روح او قسم بخور که فحش ندادي و من اين مسئله را قبول خواهم کرد اما شهامت داشته باش و اگر چنين کاري را انجام دادي عذرخواهي کن، از يک طرف مي‌گويي صداقت دارم اما از طرف ديگر فحش مي‌دهي.

فريادشيران در ادامه با انتقاد از دايي اظهار داشت: تمام مسابقاتي که علي دايي از زمان راه‌آهن بوده است را ببينيد اگر در يک مورد او شکست خورده بود و به داور اعتراض نکرده بود به شما جايزه مي‌دهم، متأسفانه هيچ اراده‌اي هم در کميته انضباطي و داوران براي برخورد با متخلف وجود ندارد.

مربي صباي قم عنوان کرد: شما بازي سال قبل راه‌آهن و صبا را ببينيد، دايي چه چيزي به صمد مرفاوي گفت که او هم همان حرف را به خودش بازگرداند و باعث شد که مرفاوي از زمين مسابقه اخراج شود. شما چه رفتاري انجام داديد که منجر به اين شد که محسن ترکي تصميم به خداحافظي از داوري بگيرد؟ محسن قهرماني و علي دايي دو طرف يک جريان هستند، اگر محسن قهرماني خلاف کرده بايد جريمه شود اما اگر اين موضوع نبود شما چطور مي‌توانيد آبروي رفته او را در پيشگاه خدا، فرزندان و ساير همبستگانش بازگردانيد. شما ديديد که برخي اطرافيان آقايان محکوم شدند اما متأسفانه چون در فوتبال ايران اراده قوي وجود ندارد خيلي‌ها خودشان را کنار مي‌کشند. ديروز مصاحبه همايون شاهرخي و حبيبي را مي‌خواندم آنها به موضوع خوبي اشاره کردند من هم مي‌گويم چون افراد غيرفوتبالي آمدند اين مسائل خوب بررسي نمي‌شود. عليپور هم که زحمت مي‌کشد مي‌ترسم امروز و فردا از سمت خود برداشته شود و اين چشمه به صورت کامل خشک شود.

وي تأکيد کرد: وزير ورزش بايد وارد قضيه شود، بايد افراد را محروم کنند نه اينکه يک فرد تعليق شود و سپس در رسانه حضور پيدا کرده و کري بخواند. ديشب ديدم يکي از اين افراد اعلام مي‌کرد من فلان مسئول را قبول ندارم و اصلا او را نمي‌شناسم، ممکن است من فردي را قبول نداشتم باشم اما بايد از قانون تبعيت کنم، شما بررسي کنيد و ببينيد آيا اتفاق افتاده که در يک مورد داور يا فردي به من و محمد مايلي‌کهن زنگ زده باشد و چنين درخواست‌هايي کرده باشد، حتما زمينه‌اي وجود دارد که چنين ارتباط‌هايي برقرار مي‌شود. چرا شما که مطلع هستيد چيزي نمي‌گوييد. اميدوارم مسئولان از کساني که در اين جريان وارد شدند مثل عليپور حمايت کنند عليرغم اينکه انتظارم از عليپور خيلي بيشتر از اينها است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها