کد خبر: ۱۷۲۲۹۷
زمان انتشار: ۱۹:۴۲     ۱۶ مهر ۱۳۹۲
تروریست‌های مسلح در منطقه «جبل الشیخ» از توابع «ریف دمشق» با نیروهای دفاع مردمی، درگیر شده و آن را به صحنه تنش‌های بی‌سابقه‌ای تبدیل کردند.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس از دمشق، تروریست‌های مسلح وابسته به «ارتش آزاد» با حمله به تعدادی از روستاهای اطراف منطقه جبل الشیخ در ریف دمشق، با نیروهای دفاع مردمی، درگیر شدند.

این نخستین بار است که جبل الشیخ به صحنه چنین درگیری‌هایی تبدیل می شود.

در این درگیری‌ها، تروریست‌ها با عبور از روستای «بیت جن» در حومه جبل الشیخ، به روستای دروزی‌نشین «مغرالمیر» حمله کرده و به مدت چند ساعت آن را در اختیار گرفتند.

به دنبال این تحولات، ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای دفاع مردمی متشکل از اهالی روستاهای اطراف توانستند، بخشی از روستای مغرالمیر را باز پس بگیرند.

درگیری در این محل ادامه دارد و هنوز هیچ یک از طرفین نتوانسته‌اند، این روستا را به طور کامل تحت کنترل خود در آورند.

اما گسترده شدن دامنه درگیری‌ها به سایر روستاهای جبل الشیخ درحالی صورت گرفته که یک گروه تروریستی از روستای «دربل» به تروریست‌های ارتش آزاد ملحق شده و روستای «عین الشعرا» را که بیشتر ساکنان آن مسیحی و دروزی هستند، هدف حمله قرار دادند.

در این میان، تعدادی از جوانان دروزی و مسیحی از روستای «عرنه» به کمک اهالی عین الشعرا رفتند و تروریست‌ها را در تصرف این روستا ناکام گذاشتند.

در این شرایط، منطقه جبل الشیخ، صحنه درگیری‌های بی‌سابقه‌ای است و بیم آن می‌رود که آتش جنگ طایفه‌ای بین روستاهای مختلف آن، شعله‌ور شود.

این درحالی است که سران و چهره‌های سرشناس جبل الشیخ تلاش دارند، از بروز جنگ طایفه‌ای در آن جلوگیری کنند. هرچند با توجه به حمله تروریست‌های مسلح به روستای مغر المیر و غارت منازل و به آتش کشیدن آن، این اقدام دشوار به‌ نظر می‌رسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها