کد خبر: ۱۷۲۲۲
زمان انتشار: ۱۹:۱۵     ۱۸ مرداد ۱۳۹۰
به گزارش 598 ، "ناصر قنديل" سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: اين گروه حامل انديشه هاي تکفيري هستند که نه گفت و گو را مي پذيرند و نه زندگي مسالمت آميز در کنار ديگر طوايف سوري را بر مي تابند.

وي گفت: شورشيان سوريه از حمايت مالي و سياسي آمريکا و غرب و در کنار آن ها عربستان سعودي نيز بهره مي گيرند زيرا اين گروه در جهت تامين منافع آمريکا در منطقه گام بر مي دارند.

قنديل افزود: اگر اين گروه اطمينان داشتند که نماينده اکثريت هستند ، اصلاحات ارايه شده از سوي بشار اسد رييس جمهور سوريه به ويژه در خصوص تصويب قانون احزاب و قانون انتخابات را مي پذيرفتند و برگزاري انتخابات پارلماني فوري تحت نظارت طرف هاي مستقل و غير دولتي بين المللي و سازمان هاي حقوقي و انساني را خواستار مي شدند که چنين درخواستي قطعا با پذيرش دو طرف و تاييد جامعه بين المللي مواجه مي شد.

رييس مرکز مطالعات و رسانه هاي خاورجديد خاطر نشان کرد: عربستان سعودي ، کويت ، کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس ، آمريکا و غرب زماني صداي خود را در خصوص مسايل سوريه بلند کردند که اين کشور در حال فيصله دادن به مشکلات در بسياري از شهرها و مناطق بود.

وي بار ديگر نقش آشکار آمريکا در بحران آفريني در سوريه را يادآور شد و گفت : مسوولان آمريکايي از ابتداي بروز حوادث در سوريه در اظهاراتي اعلام کردند اگر سوريه روابط خود را با ايران، حزب الله و حماس قطع کند ، ثبات و آرامش به اين کشور باز خواهد گشت.

رييس مرکز مطالعات و رسانه هاي خاورجديد سپس هشدار داد که سوريه هرگونه تجاوز خارجي را به منزله امتداد تجاوز صهيونيستي تلقي خواهد کرد و واکنش دمشق به تجاوز خارجي ؛ رژيم اسراييل را نيز در بر خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها