کد خبر: ۱۷۲۱۴۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۱۶ مهر ۱۳۹۲
روزنامه برزیلی فولیا دسائوپائولو اقدام به انتشار گزارشی از حضور نیلسون در فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس کرده است.

598: روزنامه برزیلی فولیا دسائوپائولو که پرتیراژترین روزنامه منطقه آمریکای جنوبی محسوب می‌شود در یکی از شماره های اخیر خود، به انتشار گزارشی از باشگاه پرسپولیس و نیلسون جونیور پرداخته است.

 

خبرنگار این روزنامه که پیش از این با حضور در باشگاه پرسپولیس با برخی مقام های این باشگاه نیز گفت و گویی داشته است، در بخش ابتدایی مطلب خود، آورده است: نیلسون دروازه‌بان با سابقه ای است که تجربه حضور در فوتبال حرفه ای برزیل و پرتغال را دارد و این سوال مطرح می‌شود که او با آن سابقه چگونه ممکن است در لیگ ایران بازی کند.

 

وی که گفت و گوی مفصلی هم با نیلسون داشت، در ادامه می آورد: وقتی قرار بود نیلسون به تهران بیاید، بسیاری از دوستانش به او می گفتند تو دیوانه ای که می‌خواهی این کار را انجام بدهی و آینده خودت را به خطر می اندازی، اما او با تشویق و حمایت همسرش که روزنامه نگار است، این کار را انجام داد.

 

نیلسون خودش می‌گوید: " وقتی اولین بار به ایران آمدم به خاطر ویزا در فرودگاه به مشکل خوردم در آنجا مامور فرودگاه از من پرسید، چرا به ایران آمده ام و من گفتم که قرار است برای پرسپولیس بازی کنم ولی این مسئله برای او غیرقابل باور بود."

 

نیلسون در ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده است و یکی از مسئولان باشگاه درباره او می‌گفت: او جدای از اینکه دروازه بان خوبی است، آدم خوبی هم هست.

 

نگارنده مطلب در ادامه به توضیح درباره پرسپولیس پرداخته و نوشته است: پرسپولیس یکی از بزرگترین تیم‌های فوتبال آسیا است و می گویند 30 میلیون هوادار دارد که بیش از 2/1 میلیون نفر آنها ثبت شده اند (آمار رسمی هواداران ثبت شده پرسپولیس در حال حاضر بیش از 3/1 میلیون نفر است.)

 

حریف اصلی این تیم، استقلال است که در این بازی صد هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر می‌شوند و بازیکنان معروفی مانند علی کریمی که در بایرن مونیخ بازی می‌کرد از این تیم بودند. علی دایی هم که در بایرن مونیخ بازی کرد و طبق آمار فیفا با 109 گل ملی، بالاتر از پوشکاش با 84 گل و پله با 77 گل قرار دارد و رکورد دار است، بازیکن پرسپولیس بود که اکنون سرمربیگری آن را بر عهده دارد.

 

نیلسون می گوید: " اینجا اوضاع خیلی خوب است و بازیکنان ایرانی قابلیت فنی بالایی دارند. اوضاع ایران امن و آرام است و زیبایی های زیادی دارد. جنگل و ساحل و کوه دارد و تهران خیلی بزرگ است و فقط سائوپائولو را از آن بزرگتر دیدم."

 

نویسنده مطلب در ادامه درباره شرایط نیلسون این گونه می آورد: اینجا مردم خیلی خوب هستند و نیلسون از این مسئله راضی است. او با همسر و دخترش زندگی می‌کند. اوقات فراغت خود را در پارک یا به خرید می‌گذراند و به کلیسای انجیلی می رود و دعای روزانه را انجام می‌دهد. وقتی تیم به داخل زمین می رود، بازیکنان به رسم مسلمانان دعا می‌کنند و او طبق رسم مسیحی خودش این کار را انجام می‌دهد.

 

نیلسون می گوید: از این ناحیه هیچ مشکلی ندارم. به دین من احترام می گذارند، تنها مشکلم زبان است و می خواهم به کلاس زبان بروم. می‌خواهم دو سال دیگر دروازه بانی کنم و بعد قصد مربیگری دارم و خیلی خوشحال می‌شوم که خدا برای این منظور مرا یاری کند.

فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها