کد خبر: ۱۷۲۰۷۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۱۶ مهر ۱۳۹۲
فرمانده انتظامی مشهد گفت: سارقان پروازی که در چند استان کشور سرقت کرده بودند در مشهد دستگیر شدند و به هزار و 19 فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احد کریمی شب گذشته در نشست خبری که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، اظهار کرد: سه نفر از سارقان پروازی که در استان‌هایی همچون گیلان و همدان نیز سرقت کرده بودند در مشهد دستگیر شدند.

*دستگیری 190 نفر از سارقان و معتادان اطراف حرم رضوی

فرمانده انتظامی مشهد با بیان اینکه طی اجرای دو طرح، 190 نفر از معتادان و سارقان دستگیر شدند، افزود: در طرح دیگری که توسط پلیس بانوان برای جلوگیری از دزدی در اتوبوس‌ها انجام شد، پلیس توانست 12 نفر از سارقان را که از استان‌های دیگر نیز بودند دستگیر کند و این سرقت‌ها با این طرح به شدت کاهش یافت.

*انواع سرقت‌ها 51 درصد در مشهد کاهش یافت

وی با اشاره به کاهش جرایم در 6 ماه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: نزاع منجر به قتل 44 درصد کاهش و دستگیری کیف قاپ‌ها 74 درصد افزایش داشته است و پلیس در کشف خورو سرقتی تا 87 درصد موفق بوده؛ به طوری که در کل انواع سرقت‌ها در مشهد 51 درصد کاهش یافته است.

کریمی افزود: امسال اعضای 12 باند که اقدام به سرقت و فروش قطعات خودروهای سرقتی می‌کردند، دستگیر شدند.

 

این مسئول ادامه داد: همچنین روز گذشته یک خودروی 405 سرقتی توسط نوت بوک پلیس شناسایی شد که در این راستا 7 نفر دستگیر و به 50 مورد سرقت خودرو و موتورسیکلت اعتراف کردند.

* اراذل و اوباش تیرانداز دستگیر شدند

فرمانده انتظامی مشهد اضافه کرد: روز گذشته یکی از اراذل و اوباش معروف مشهد که اقدام به تیراندازی در شهر می‌کرد و سه مورد زندان و آدم‌ربایی نیز داشت توسط پلیس محاصره و به دلیل مقاومت مورد هدف قرار گرفت و دستگیر شد.

کریمی گفت: 31 نفر از اراذل و اوباش بنام مشهد نیز طی سال جاری دستگیر شده‌اند.

*کشف 350 کیلوگرم مواد مخدر طی یکسال اخیر

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 350 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است، افزود: این کشفیات با کارهای اطلاعاتی انجام شده؛ به طوری که در ماشین حمل گوشت نیز مواد مخدر کشف شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: در زمینه توزیع مواد مخدر در سال جاری 5 هزار و 800 نفر دستگیر و 2 هزار و 300 نفر نیز به کمپ‌ها تحویل داده شده‌اند که تعدادی از این افراد خانم بوده‌اند و به کمپ بانوان تحویل داده شده‌اند.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به اینکه در بحث بد‌حجابی فرهنگ‌سازی و آموزش انجام می‌شود، افزود: طی هفته ناجا 40 سرکلانتر و کارشناسان فرهنگی روزانه در 40 مدرسه و 40 مسجد حضور می‌یابند و به آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه حجاب می‌پردازند.

وی در پایان با اشاره به آلودگی صوتی خودروها گفت: طی سال جاری 800 خودرو به پارکینگ منتقل شده‌ که 20 درصد آن‌ها متعلق به کارناوال‌های عروسی بوده است؛ نیروی انتظامی با این موارد به شدت برخورد خواهد کرد و خودروها از یک تا سه ماه در پارکینگ نگهداری خواهند شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها