کد خبر: ۱۷۱۹۹۸
زمان انتشار: ۲۰:۱۵     ۱۵ مهر ۱۳۹۲
روزنامه فوليا دسائوپائولو اقدام به انتشار گزارشي از حضور نيلسون در فوتبال ايران و باشگاه پرسپوليس کرده است.
به نقل از سايت باشگاه پرسپوليس، روزنامه برزيلي فوليا دسائوپائولو که پرتيراژترين روزنامه منطقه آمريکاي جنوبي خوانده مي‌شود در يکي از شماره‌هاي اخير خود، به انتشار گزارشي از باشگاه پرسپوليس و نيلسون جونيور پرداخته است.

خبرنگار اين روزنامه که پيش از اين با حضور در باشگاه پرسپوليس با بعضي مقام‌هاي باشگاه پرسپوليس نيز گفت‌وگويي داشته در بخش ابتدايي مطلب خود، آورده است: "نيلسون دروازه‌بان با سابقه‌اي است که تجربه حضور در فوتبال حرفه‌اي برزيل و پرتغال دارد و اين سوال مطرح مي‌شود که او با آن سابقه چگونه ممکن است در ليگ ايران بازي کند."

وي که گفت‌وگوي مفصلي هم با نيلسون داشت، در ادامه مي‌آورد: "وقتي قرار بود نيلسون به تهران بيايد، بسياري از دوستانش به او مي‌گفتند تو ديوانه‌اي که مي‌خواهي اين کار را انجام بدهي و آينده خودت را به خطر مي‌اندازي، اما نيلسون با تشويق و حمايت همسرش که روزنامه‌نگار است، اين کار را انجام داد." نيلسون خودش مي‌گويد: " وقتي اولين بار به ايران آمدم به خاطر مشکل ويزا در فرودگاه به مشکل خوردم. در آنجا مامور فرودگاه از من پرسيد، چرا به ايران آمده‌ام و من گفتم که قرار است براي پرسپوليس بازي کنم ولي اين مساله براي او غيرقابل باور بود."

نيلسون در ايران محبوبيت زيادي پيدا کرده است و يکي از مسئولان باشگاه درباره او مي‌گفت: او جداي از اينکه دروازه‌بان خوبي است، آدم خوبي هم هست.

نگارنده مطلب در ادامه به توضيح درباره پرسپوليس پرداخته ونوشته است: پرسپوليس يکي از بزرگترين تيمهاي فوتبال آسيا است و مي‌گويند 30 ميليون هوادار دارد که بيش از 2/1 ميليون نفر آنها ثبت شده‌اند (آمار رسمي هواداران ثبت شده پرسپوليس در حال حاضر بيش از 3/1 ميليون نفر است.) حريف اصلي اين تيم، استقلال است که در اين بازي صد هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر مي‌شوند و بازيکنان معروفي مانند علي کريمي که در بايرن مونيخ بازي مي‌کردند از اين تيم بودند. علي دايي هم که در بايرن‌مونيخ بازي کرد، و طبق آمار فيفا با 109 گل ملي، بالاتر از پوشکاش با 84 گل و پله با 77 گل قرار دارد و رکوردار است، بازيکن پرسپوليس بود که اکنون سرمربيگري آن را بر عهده دارد.

نيلسون مي‌گويد: " اينجا اوضاع خيلي خوب است و بازيکنان ايراني قابليت فني بالايي دارند. اوضاع ايران امن و آرام است و زيبايي‌هاي زيادي دارد. جنگل و ساحل و کوه دارد و تهران خيلي بزرگ است و فقط سائوپائولو را از آن بزرگتر ديدم."

نويسنده مطلب در ادامه درباره شرايط نيلسون اين گونه مي‌آورد: "اينجا مردم خيلي خوب هستند و نيلسون از اين مساله راضي است. او با همسر و دخترش زندگي مي کند. اوقات فراغت خود را در پارک يا به خريد مي‌گذراند يا به کليساي انجيلي مي‌رود و دعاي روزانه را انجام مي دهد. وقتي تيم به داخل زمين مي‌رود، بازيکنان به رسم مسلمانان دعا مي کنند و او طبق رسم مسيحي خودش اين کار را انجام مي دهد."

نيلسون مي گويد: "از اين ناحيه هيچ مشکلي ندارم. به دين من احترام مي گذارند، تنها مشکلم زبان است و مي‌خواهم به کلاس زبان بروم. مي‌خواهم دو سال ديگر دروازه‌باني کنم و بعد قصد مربيگري دارم و خيلي خوشحال مي شوم که خدا براي اين منظور مرا ياري کند."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها