کد خبر: ۱۷۱۹۶۲
زمان انتشار: ۱۹:۴۹     ۱۵ مهر ۱۳۹۲
باشگاه فرهنگي ورزشي پرسپوليس در پي اتفاقات و مسائل مطرح شده پس از دو ديدار پرسپوليس مقابل سپاهان و صباي قم براي روشن شدن افکار عمومي توضيحاتي را مطرح کرد.
به نقل سايت رسمي باشگاه پرسپوليس، در اطلاعيه باشگاه فرهنگي ورزشي پرسپوليس آمده است:

1- پس از بازي پرسپوليس و سپاهان که با اتفاقات عجيب داوري همراه بود موضوعاتي از سوي مديرعامل باشگاه و سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس مطرح شد که بازتاب بسيار گسترده‌اي در جامعه ورزش کشور داشت و جريانات زيادي را به راه انداخت. در اين راستا مدير عامل و سرمربي پرسپوليس نه تنها از اظهارات خود عقب‌نشيني نکردند بلکه مصرانه نسبت به مسائل مطرح شده پافشاري کرده و خواستار پيگيري آن شدند و براي اثبات ادعاهاي خود علاوه بر افشاي برخي مسائل درخواست‌هايي که قبل از اين بازي از سوي داور با يکي از اعضاي کادر فني تيم در ميان گذاشته شده است را رسانه‌اي کرده و مدارک ديگري نيز که مرتبط با ساير بازي‌هاي قضاوت‌هاي اين داور بوده را به ستاد تخلفات حرفه‌اي فوتبال ارائه کردند.

در اين مسير، رئيس، دبير کل و حراست فدراسيون فوتبال، رياست سازمان ليگ و دبير ستاد رسيدگي به تخلفات حرفه‌اي فوتبال، سرپرست وزارت ورزش و معاونين وي، کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي براي پيگيري موضوعات مطرح شده از سوي مديريت و سرمربي پرسپوليس واکنش مثبت داشته و به رسيدگي اين اتفاقات پرداختند. رسانه‌هاي ورزشي نيز به عنوان وجدان بيدار جامعه ورزش اين اتفاقات را پيگيري کرده و حتي زواياي پنهان جديدي را در اين باره به نمايش گذاشتند. در نهايت جرياني به وجود آمد که نه تنها به شکايت و ادعاهاي مورد نظر مديرعامل و سرمربي پرسپوليس درباره يک داور خاص رسيدگي شود بلکه موضوع فساد و رشوه در فوتبال به شکلي عميق‌تر و ريشه‌اي‌تر مورد بررسي همه‌جانبه قرار گيرد.

در پي همين گزارشات و بررسي‌ها وزارت اطلاعات، وزارت ورزش و ساير نهادهاي مرتبط نيز وارد عمل شدند تا معلوم شود که عزم و اراده جديدي براي ريشه‌کن کردن فساد در فوتبال به وجود آمده و قرار است اتفاقات مثبتي در سطح زمين رخ دهد اما ... در کنار اين جريانات، جريان ديگري هم به وجود آمد و آن چيزي نبود جز اينکه برخي باشگاه‌ها با صدور اطلاعيه و برخي عناصر فوتبالي از مربي و مدير عامل گرفته تا کارشناسان سعي کردند براي جلب توجه داوران در مقام دفاع از جامعه داوري بر آمده و طوري اظهارنظر کنند که انگار مشکل پرسپوليس با کل جامعه داوري بوده، در حالي که باشگاه پرسپوليس در تاريخ 30 شهريور و يک روز پس از بازي با سپاهان ضمن صدور اطلاعيه اي اعلام و تاکيد کرد که باشگاه پرسپوليس به جامعه داوري تمام احترام گذاشته و اشتباه داوري را جزئي از فوتبال مي‌داند و مشکل ما «يک داور خاص» و قضاوت او در اين بازي خاص است و بس. حتي محمد رويانيان و علي دايي نيز در مصاحبه هاي خود به کرات به اين موضوع اشاره کردند اما اخيرا باز مي شنويم و مي خوانيم که برخي باشگاه‌ها با صدور اطلاعيه و برخي عناصر فوتبالي با مصاحبه‌هاي خود سعي در رو در رو قرار دادن جامعه داوري با تيم و باشگاه پرسپوليس داشته و به نظر مي‌رسد که مي خواهند با جريان‌سازي علاوه بر مشکل تراشي براي پرسپوليس به نوعي خود و تيمشان را «دايه‌هاي مهربان‌تر از مادر» براي جامعه داوري جلوه دهند.

به همين دليل خاص بار ديگر تاکيد مي‌کنيم باشگاه پرسپوليس که به گواه اظهارنظر کارشناسان محترم داوري بيشترين آسيب را در سال هاي اخير از اشتباهات داوري متحمل شده هيچگاه بحث تعمدي بودن اشتباهات را مطرح نکرده است. آيا سابقه داشته که پرسپوليس که اين همه در بازي‌هاي بزرگ و حتي ديدارهاي معمولي از ناحيه اشتباهات داوري متضرر شده بيايد و بحث تعمدي بودن اشتباهات را مطرح کند؟! آيا غير از اين بوده که پرسپوليس پس از اين همه ناديده گرفتن حق خود و هوادارانش جز اعتراضي معمولي براي خالي نبودن عريضه ، اعتراض و ادعاي ديگري داشته است؟! آيا باشگاه پرسپوليس که در دو دربي رفت و برگشت فصل گذشته و به گواه کارشناسان داوري چهار پنالتي اش ناديده گرفته شد حرفي از تعمدي بودن اشتباهات زد؟! آيا علي دايي که در دربي 69 گل سالم تيمش (محمد نوري) به اشتباه مردود اعلام شد و در دربي بعدي پنالتي تيمش (روي غلامرضا رضايي) ناديده گرفته شد حرفي از تعمدي بودن اشتباهات داوران زد؟! آيا حرف از فساد، رشوه، اشتباه آگاهانه، غش کردن و ... به ميان آمد؟! حال چرا برخي در قبال ادعاي مديريت و سرمربي پرسپوليس مبني بر تخلف يک داور اين گونه عليه آنها موضع گيري مي کنند؟! چرا طوري برخورد مي شود که ديگر کسي به خودش اجازه ندهد و اين جرات را پيدا نکند که درباره تخلف ، فساد ، تباني ، رشوه يا لجبازي عوامل فوتبال از مدير، مربي، بازيکن گرفته تا داور کلامي حرف بزند؟!

پس فريب افکار عمومي، منحرف کردن اذهان و رو در رو قراردادن باشگاه پرسپوليس با جامعه داوري موضوعي نيست که در قبال آن سکوت کنيم. باز هم تاکيد مي‌کنيم که جامعه داوري برايمان عزيز است و قابل احترام. ما معتقديم حق الزحمه داوران مي بايست افزايش چشمگيري يافته و مي دانيم داور هم انسان است و انسان هم ممکن‌الخطا. يک داور هم اشتباه مي‌کند همانطور که مديران، مربيان و بازيکنان مرتکب اشتباه مي شوند. اما بحث اشتباه داوري با تخلف کاملا متفاوت است و باشگاه پرسپوليس ضمن پاک و سالم دانستن جامعه داوري کشور اعتراض خود را نسبت به تخلفات يک داور خاص مطرح کرده است؛ پس فرافکني، منحرف کردن اذهان عمومي ممنوع! اين وصله ها و تلاش براي رو در رو قرار دادن پرسپوليس با جامعه داوري به پرسپوليس نمي چسبد. آن هم به پرطرفدارترين تيم آسيا که هوادارانش چه در سال‌هاي گذشته و چه در همين فصل جاري بارها و بارها بنا به تاکيد کانون هواداران بر خلاف برخي تيم‌ها به جاي توهين و فحاشي به داوران عزيز صبورانه شعار مي‌دهند؛ «داور عزيزم، دقت کن».

همچنين بهتر است آنهايي که پس از اشتباهات داوري با مصاحبه‌هاي شديدالحن و اقدامات زننده در کنار زمين عرصه را به داوري تنگ کرده و بازيکنان و هواداران خود را با اين اقدامات عليه داور تحريک مي کنند به جاي مصاحبه هاي هدفمند امروزي دست از رفتارهاي قبلي خود بردارند نه اينکه بيايند و پرسپوليس را مقابل جامعه داوري قرار داده و خود را وکيل و قيم داوران جلوه دهند! باشگاه محترمي که اطلاعيه صادر مي کني، مربي و کارشناس محترمي که عليه پرسپوليس و به نفع جامعه داوري مصاحبه مي کني، اين ترفندها نخ نما شده و جامعه داوري خود بهتر مي‌داند که روي سخن باشگاه پرسپوليس با يک داور خاص است و بس.

فراموش نکنيد مديرعامل باشگاه پرسپوليس 20 دقيقه پس از بازي با سپاهان در مصاحبه با سايت رسمي باشگاه صراحتا اعلام کرد: « من به داوران شريف کشورمان که سالم کار مي کنند و همه فشارها را تحمل مي نمايند تعظيم مي کنم و احترام مي گذارم اما برخي مسائلي وجود دارد که خيلي ها از آن آگاه هستند و مي خواهند چشم خود را به روي واقعيت ها ببندند تا فوتبال با همين حالت پيش برود. چرا؟! تا کي بايد اين اتفاقات رخ دهد؟! »

2- مي دانيم و آگاه هستيم که برخي افراد نيز آگاهانه و با برنامه قبلي سعي در دامن زدن به اين جريان‌سازي‌ها را دارند و تلاش کرده اند جامعه داوري را نقطه مقابل باشگاه و تيم پرسپوليس قرار دهند. اگر لازم باشد مدرک و صداي ضبط شده اين افراد را به همراه مستندات به ستاد تخلفات حرفه اي فوتبال ارائه خواهيم کرد.

3- در پي اظهارات آقاي مايلي‌کهن سرمربي تيم فوتبال صباي قم بايد بگوئيم آقاي مايلي کهن! شما پيشکسوت تيم پرسپوليس هستيد و مي‌توانيد مثل خيلي‌ها به تيم خود کمک کنيد، حال اگر اختلاف نظري با مديرعامل يا مشکلي با سرمربي تيم داريد دليل نمي شود که مدام عليه پرسپوليس، مديريت و سرمربي تيم مصاحبه کنيد. تا به امروز هم در قبال اظهارات مکرر شما سکوت کرده و پاسخي نداده بوديم. حالا نيز قصد پاسخگويي نداريم. شما اگر با علي دايي مشکل ديرينه داريد بحث آن با پرسپوليس فرق مي کند. لطفا در مصاحبه هاي خود نسبت به باشگاه پرسپوليس و واقعيت‌هاي آن منصفانه و صادقانه رفتار نمائيد. برخلاف اظهار نظر شما بايد بگوئيم که مبلغ قرارداد علي دايي و دستيارانش براي سه سال هم، 5 ميليارد تومان نمي شود چه رسد به يکسال که مورد اشاره شما بوده است. همچنين برخلاف اظهار نظر شما بايد صراحتا بگوييم کل هزينه تيم پرسپوليس در فصل جاري با رقم 50 ميليارد توماني که شما عنوان کرده ايد فاصله فاحش و بسيار زيادي دارد. لطفا با آمار غير واقع اطلاعات غلط به جامعه فوتبال نداده و براي پرسپوليس در حالي که امسال چندين باشگاه به مراتب بيشتر از پرسپوليس هزينه کرده‌اند مشکل تراشي نفرمائيد. محض اطلاع جامعه فوتبال بايد بگوئيم که هزينه هاي کلي تيم فوتبال پرسپوليس نسبت به فصل گذشته براساس سياست هاي مديريت باشگاه و سرمربي تيم کاهش قابل توجهي داشته و پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات با سياست کاهش هزينه ها ، پرهيز از توجه به نام ها و اسم‌ها، جذب و فروش بازيکنان بر مبناي نقاط ضعف و قوت و جوان گرايي فعاليت کرده و در همين راستا هزينه‌هاي تيم با کمک علي دايي کاهش قابل ملاحظه‌اي داشته است. ما حتي بار ديگر اعلام مي کنيم که تنها يک بازيکن پرسپوليس در صورتي که موفق به دريافت تمامي بندهاي قراردادش در پايان فصل شود قراردادي بالاي يک ميليارد تومان با پرسپوليس امضا کرده در حالي که در برخي باشگاه ها در فصل جاري چند بازيکن يک ميليارد و 300 ميليون توماني ، يک ميليارد و 500 ميليون توماني و حتي دو ميليارد توماني دارند. در همين راستا حاضريم کل هزينه هاي تيم پرسپوليس را به طور شفاف و رسمي اعلام نماييم در صورتي که برخي باشگاه هاي ديگر نيز بيايند و صادقانه کل هزينه هاي واقعي تيم خود را اعلام کنند.

4- پرسپوليس در ديدار مقابل سپاهان و با اشتباه داور مسابقه که البته نمي توان آن را اشتباه تلقي کرد بازنده شد. يک کارت قرمز بي مورد و تحميل شدن يک گل زود هنگام به پرسپوليس در حالي که داور مي توانست در دقيقه 4 بازي تيم حريف را 10 نفره نمايد. پس از بازي هم ادعاهايي از سوي مديران پرسپوليس مطرح شد که براي اثبات اين ادعاها اقدامات لازم صورت گرفته است.

در اين ميان بوده اند مديران باشگاه هاي ديگري که اخيرا ادعاهايي را در مورد اين داور خاص مطرح کرده اند و همچنين روانشناس سابق تيم استيل آذين موضوع تلاش براي رد و بدل شدن مبلغ 15 ميليون توماني را مطرح کرده است. پس به اندازه کافي مستند و مدرک داده شده و دليلي نيز نداشته که داور ديدار پرسپوليس و سپاهان درخواستي نامتعارف از مربي بدنساز تيم پرسپوليس داشته باشد. با اين وجود باشگاه پرسپوليس پيش داوري نکرده و منتظر راي ستاد پيگيري ستاد تخلفات حرفه اي فوتبال مي ماند. با ذکر اين تاکيد که باشگاه پرسپوليس، مدير عامل، سرمربي و بازيکنانش مخلص قشر شريف، پاک، زحمتکش و مظلوم داوري هم هستند و فقط درباره تخلف يک داور خاص ادعاهايي را مطرح کرده اند و لاغير.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها