کد خبر: ۱۷۱۹۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۱۸ مرداد ۱۳۹۰
پذيرش اشتباه و خطا امري است كه هيچ قشر و طبقه‌اي در آن قابل استثناء نيست، به خصوص كساني كه مسئوليت‌هاي جامعه را برعهده دارند، اگر اشتباه و خطايي حتي به سهو مرتكب شده‌اند، بايد راه بازگشت و جبران مافات را باز ببينند.

به گزارش 598 به نقل از بی باک، این تنها بخشی از سخنان آقای هاشمي رفسنجاني در مراسم افطاري خانواده‌هاي مديران و كاركنان مجمع تشخيص مصلحت نظام و جمعي از نمايندگان سابق مجلس شوراي اسلامي، مديران اجرايي و هيأت علمي دانشگاه‌هاي استان خوزستان، می باشد که بسیار قابل تامل و البته تعجب است.

تامل از این لحاظ که به هر حال ماه مبارک رمضان و ماه مهمانی خداست و همانطور که آقای هاشمی گفته است " اين ماه فرصت بسيار خوبي براي ماست كه اگر دچار لغزش و اشتباهي شده‌ايم، به جبران گذشته بپردازيم و پذيرش اشتباه و خطا امري است كه هيچ قشر و طبقه‌اي در آن قابل استثناء نيست، به خصوص كساني كه مسئوليت‌هاي جامعه را برعهده دارند"

تامل از اینکه گویا وی تصریح کرده اند، استمرار بر خطا و اشتباه طبق تعاليم دين مبين اسلام، از گناهان غيرقابل بخشش نزد خداوند متعال می باشد و هرچه افراد در جامعه مسئوليت بيشتري داشته باشند، ظرفيت پذيرش اشتباه و جبران خطا نيز بايد نزد آنان بالاتر باشد.

تامّل همراه با تفکر بدین منظور که رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اوج‌گيري مجدد قيام‌هاي مردمي و منطقه خاورميانه، سرسختي و مقاومت مردم در احقاق حقوق خود را حيرت‌انگيز خواند و گفت: توده‌هاي مردم در منطقه به‌گونه‌اي اميد به احقاق حقوق خود پيدا كرده‌اند كه توپ و تانك نيز ياراي خاموش كردن آنان را ندارد و اين نقطه روشني براي ساير ملت‌ها و كشورهاست.



امّا تعجب از اینکه مطابق این فرمایشات زیبای آقای هاشمی، پس چگونه ایشان همچنان بر مواضع مشکوک و اشتباه گذشته خود اصرار دارند؟! چرا وی از راههای بازگشت فراوانی که نظام و مردم برای وی باز نمودند، تا کنون به جبران مافات نپرداخته است ؟! با چه نگرشی و اعتقادی، سیلی وعظ گونه آقای هاشمی تنها صورت ضعفای جامعه و غیر هم حزبانش را نشانه گرفته است و هیچگاه بر پس کله برخی نزدیکان و منسوبان وی سرایت نمی کند؟! و دهها چرایی که باز هم باید تنها انگشت حیرت به دهان گرفت و فقط شنید و شنید و بعد هم تا حد تهوع تعجب کرد و افسوس خورد از اینکه عده ای همچنان خود و نزدیکان شان را مصون از هرگونه خطا و اشتباه می پندارند و توبه و بازگشت را پروژه ای عوامانه و متعلق به اقشار مستضعف و به عقیده آنها، رده پایین می شمارند.

انگار در مملکت ما برای برخی آقایان و خاندان ، این موضوع تبدیل به عادت و رسم شده است که تنها در قبال اشتباه و خطاء ضعفا و مردم عوام واکنش نشان دهند و در قبال هزاران اشتباه خود و خودی - البته به معنای خاص سیاست زدگان- سکوت پیشه گردد و حتی در پیامی سرکرده فتنه را هم "خدوم " بخوانند!

گفتنی است در این دیدار آقای هاشمي رفسنجاني برخلاف نظر اخیر و صریح مقام معظم رهبری، سیاست خارجی کشور را ناکارآمد خواند و گفت: بدون اغراق مي‌توان گفت الگوي مردم منطقه در مبارزه با خونريزي كم و كم‌هزينه، متعلق به انقلاب اسلامي ايران است، اما متأسفانه ما در سياست خارجي به‌گونه‌اي عمل كرده‌ايم كه انقلابيون منطقه حاضر به اعتراف اين امر نيستند.

رئیس سابق خبرگان رهبری در ادامه، وضع اساتيد، نخبگان، مديران و نيروهاي باارزش سابق كشور را مطلوب ندانست و گفت: از بزرگترين آسيب‌ها و ضررها اين است كه شخصيت‌ها، نيروها و مديران كيفي و باتجربه كشور ساكت و خانه‌نشين شوند و از توانمندي و تجربيات آنان در داخل و خارج كشور استفاده نشود.

هاشمي رفسنجاني تحقير وفاداران و نيروهاي باارزش كشور را تحقير كشور و انقلاب خواند و با تأكيد بر اينكه «همواره بايد توان تبديل تهديدها به فرصت را داشته باشيم»، تصريح كرد: در حال حاضر به قدري در كشور نخبه، متخصص، مدير باتجربه و نيروهاي كيفي دلسوز داريم كه اگر درست عمل كنيم، مي‌توانيم كشورهاي جهان سوم و ملت‌هايي را كه تازه از قيد استبداد رهيده‌اند، تغذيه كنيم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آقای هاشمی رفسنجانی، در ابتداي اين ديدار مهندس حاجي‌زاده، دكتر كهرام و حجت‌الاسلام سيدعباس موسوي از نمايندگان سابق مجلس و همچنين دكتر حاتمي‌نيا، دكتر اماني و دكتر پيش‌بين به نمايندگي از اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌هاي خوزستان به طرح مشكلات سياسي، اقتصادي و فرهنگي منطقه و كشور پرداختند و در پايان آقاي بهراميان شاعر انقلاب، شعري در وصف رشادت‌هاي مردم خوزستان و فرماندهان جنگ، به خصوص آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و انقلاب خواند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
ایشان سعی دارد با نقش بازی کردن
خود را به عنوان رهبر مخالفان نظام جا بزند .

نمی دانند که کشورهای حامی ضد انقلاب خودشان گرفتار نا آرامیهای کسترده هستند ؟

در صورت راه اندازی فتنه جدیدی از طرف وابستگان غرب و تشنگان قدرت و ثروت
بهتر است بدانند اینبار آیه کریمه قرآن کریم را به عینه مشاهده خواهند کرد .
(و قاتلوهم حتی لا تکونو فتنه )
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
بنده ادعایی ندارم که آقای هاشمی کاردرستی انجام داده اندکه اینگونه اظهارنظر میکنند،ولی این روهم درذهنم دارم که آقای احمدی نژادهم ذره ای ازمواضع اشتباهشون برنگشته اندوهمچنان سینه چاک افکاروعقاید انحرافی اقای مشایی هستندوهیچ موقع به طور واضح اعلام برائت ازبیانات مغلطه آمیزآقای مشایی نکرده اند.
حتی درموردارتباط بامردم اسرائیل باموضعی که رهبری درقبال حرفها ی آقای مشایی داشتندایشان هیچ نظربرائت جویانه وبه طرفداری ازفرمایشات رهبری نداشتند.
پس بیایم درقضاوت هایمان برای همه سفره عدالت ونقدوانتقادروپهن کنیم .
درضمن یادتون نره که رهبری ازنقاط قوت تعریف کرده اندواین به منزله نادیده گرفتن اشتباهات دولت نیست.همانطورکه درابتدای امسال رهبری فرمودندکه وضع عدالت درکشورناخوشاینداست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها